Payday 2 får stöd för VR, beta i år

Robot
Medlem

Spoiler alert: Det kommer inte att vara bra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Spoiler alert: Det kommer inte att vara bra.

Mr.Negativ.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Mr.Negativ.

Briljant inlägg!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Briljant inlägg!

Ungefär som det andra. Men varför inte vänta och se hur det blir innan man dömmer ut?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Starbreeze går ju uppenbarligen "all in" på VR, säga vad man vill om det men det är iaf kul att någon ger det en rejäl chans, behövs för att få VR att snurra

Från deras live stream igår avslutade de med deras vision för det gamla projektet "Storm" är någon form av laserdoom/VR mix? ->

https://www.youtube.com/watch?v=x32FHiJJyhQ

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ungefär som det andra. Men varför inte vänta och se hur det blir innan man dömmer ut?

För att då kan jag inte stå där med ett hånflin och säga "I told you so!".

TL;DR
Sen vill jag bidra till folkbildningen och rädda folk från att slösa pepp på något som är relativt dödsdömt iaf som mer än en neat demo (som t.ex. VR-versionen av Fallout 4).

När VR börjar fungera på riktigt, och klicka, är när det utvecklas ambitiösa och efterforskade spel specifikt för den typen (av väldigt unika) hårdvara som tar vara på dess fördelar och skippar resten. VR har inte ens en standardiserat metod för input än. Att det skulle gå att ta ett spel som är utvecklat för en annan typ av system och få det att lira under dom förutsättningar som råder är inte realistiskt.

Anledningen till att Bethesda, id, Valve och nu Starbreeze då, med flera, är för att dom håller på att lära sig och experimentera med hårdvaran. Då är det ett rimligt första experiment att ta för sig att försöka implementera ett spel man redan har koden till på hårddisken. Och det kanske säkert bli tuffa resultat, men något legitimt "systemsäljande" spel kommer det inte att bli under dom förutsättningar som råder. Det kan säkert bli en tuff teknikdemo.

Det första spelet som spränger ljudvallen för VR kommer att vara ett spel som är utvecklat för VR.

Det här kommer potentiellt att vara ett partytrick.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Skulle man Kalla spelet för enmördarsimulator så har man ju inte spelat det alls. Det är ju bättre att råna utan att ha dödat någon precis som i verkligheten.

Medlem

Undrar hur de löser när man ska gå omkring, väldigt få spel som gör det bra utan att man vill kräkas. Annars ser det tufft ut, är riktigt frälst i VR. Kan spendera allt från någon timme till 10 timmar i veckan i VR. Ungefär samma tid jag lägger på icke-VR spel.

Medlem

Tror inte de menar att göra PD2 till världens bästa VR titel, snarare så att de leker runt i sin sandlåda lite för att lära sig VR.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

För att då kan jag inte stå där med ett hånflin och säga "I told you so!".

TL;DR
Sen vill jag bidra till folkbildningen och rädda folk från att slösa pepp på något som är relativt dödsdömt iaf som mer än en neat demo (som t.ex. VR-versionen av Fallout 4).

När VR börjar fungera på riktigt, och klicka, är när det utvecklas ambitiösa och efterforskade spel specifikt för den typen (av väldigt unika) hårdvara som tar vara på dess fördelar och skippar resten. VR har inte ens en standardiserat metod för input än. Att det skulle gå att ta ett spel som är utvecklat för en annan typ av system och få det att lira under dom förutsättningar som råder är inte realistiskt.

Anledningen till att Bethesda, id, Valve och nu Starbreeze då, med flera, är för att dom håller på att lära sig och experimentera med hårdvaran. Då är det ett rimligt första experiment att ta för sig att försöka implementera ett spel man redan har koden till på hårddisken. Och det kanske säkert bli tuffa resultat, men något legitimt "systemsäljande" spel kommer det inte att bli under dom förutsättningar som råder. Det kan säkert bli en tuff teknikdemo.

Det första spelet som spränger ljudvallen för VR kommer att vara ett spel som är utvecklat för VR.

Det här kommer potentiellt att vara ett partytrick.

Verkar inte som om planen är att tjäna pengar på det heller då alla som äger Payday 2 redan får det gratis, och alla DLCs och tillägg man har köpt kommer följa med också. Det är nog, precis som du säger, mer ett experiment och en rolig grej. Förflyttningen såg man inget om under streamen så gissar att den kanske är ett problembarn här, just eftersom den verkar vara svårast att få till bra. Hur som helst är det underbart kul att Starbreeze satsar så hårt på VR - inte minst med deras StarVR, IMAX, och location based VR experience som verkar går riktigt bra.

Mer VR åt folket!

Medlem

@Ankh:

Men jag var seriös och inte ironisk...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Anton Q: krävs väl ändå att folk handlar för att komma till den punkten? Precis som med allt annat, låter som du avråder till köp, men om ingen köper så kommer de ju lägga ner vr istället.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

När VR börjar fungera på riktigt, och klicka, är när det utvecklas ambitiösa och efterforskade spel specifikt för den typen (av väldigt unika) hårdvara som tar vara på dess fördelar och skippar resten. VR har inte ens en standardiserat metod för input än. Att det skulle gå att ta ett spel som är utvecklat för en annan typ av system och få det att lira under dom förutsättningar som råder är inte realistiskt.

Det här kommer potentiellt att vara ett partytrick.

Ojdå, du har uppenbarligen inte prövat särskilt mycket. $10 miljoner kostade Robo Recall att göra, specifikt utvecklat för VR och en sjukt häftig upplevelse. Liksom många andra titlar.

Man kan visst ta "spel som är gjorda för en annan typ av system" och VR-ifiera. I synnerhet om spelet utspelas i en 3D-värld redan. Krasst kan man säg att det handlar om en annan input än vanliga tangentbord och mus. Just det kan vara en utmaning men att påstå att man inte skulle kunna utgå från tidigare skapad värld är bara fel.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Ojdå, du har uppenbarligen inte prövat särskilt mycket. $10 miljoner kostade Robo Recall att göra, specifikt utvecklat för VR och en sjukt häftig upplevelse. Liksom många andra titlar.

Ja, det var ju min poäng? Det är specifikt utvecklat för VR... Klart man kan göra något nytt med en gammal värld. Jag syftar dock på att porta ett PC eller konsollspel till VR. Och självklart förstår jag att det i teorin -går- att göra. Det jag påstår är att resultatet alltid kommer bli bristfälligt och en skadeskjuten VR-upplevelse eftersom det inte utvecklats med det i åtanke i grunden.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Jag var negativt inställd innan jag såg klippet men tyckte ändå det såg helt ok ut då och tror att det finns potential för att vissa VR-gamers kommer tycka om det här.

Medlem

Tänk ifall Xbox scorpio får stöd för 1440p VR i 90fps, det skulle nog kunna irritera Sony en del.
Payday 2, Fallout 4, Resident evil och en del andra spel som kan komma till VR.
Alien Isolation, Halo, Perfect Dark, Minecraft och något racing spel skulle nog passa bra till exempel.

Jag kommer nog köpa nästa generations VR, då hoppas jag på att tekniken hinner mogna lite.

1
Skriv svar