Mass Effect: Andromeda patchat med snyggare ansiktsanimationer

Robot
Mass Effect: Andromeda patchat med snyggare ansiktsanimationer

Se jämförande video mellan olika mellansekvenser.

#bioware, #derpface, #mass-effect-andromeda


Medlem

Små ändringar kan göra stor skillnad, men det är fortfarande en stor brist i proportionerna på ansiktena. Fortfarande för karikatyrlika... Men fortsätt så här, så kanske man till och med kan tycka spelet är snyggt några års uppdateringar.

Medlem

Smink på en gris tyvärr. Oerhört tråkig historia detta...Jävla Ea. Allt dom rör blir skit känns det som.

Medlem

1.4 Hyper smålurig glad
1.5 Mer vanlig
1.6 Opium


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ska sätta mig ned o lira ikväll. Hoppas bara inte det blir som med förra stora patchen att spelet inte går att starta.

Medlem

Awesome! 😆

Medlem

Deras ansikten är uppenbart fortfarande trötta.
Brydde mig inte så där väldigt mycket om animationerna innan heller men tycker inte att det var sådär väldigt mycket till förbättringar. Ser fortfarande väldigt plastigt och stelt ut.

Medlem

Synd att det inte går att fixa manuset lika enkelt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Smink på en gris tyvärr. Oerhört tråkig historia detta...Jävla Ea. Allt dom rör blir skit känns det som.

Detta har ingenting att göra med EA. Studions inkompetens genomsyrar hela produktionen och de beslut som tagits, om något visar det att EA inte ägnar sig åt detaljstyrning i så stor mån som vissa vill få det att framstå som.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Detta har ingenting att göra med EA. Studions inkompetens genomsyrar hela produktionen och de beslut som tagits, om något visar det att EA inte ägnar sig åt detaljstyrning i så stor mån som vissa vill få det att framstå som.

lr att dom bara lät det vara ändå för att spara stålar


signatur

//monster

Medlem
Medlem
Skrivet av Bahoven:

Smink på en gris tyvärr. Oerhört tråkig historia detta...Jävla Ea. Allt dom rör blir skit känns det som.

Jag tror inte vi kan skylla på EA denna gången. Bioware är att skylla imo.

Ambassadör
Xbox

Det är ju för sent... Spelet har 0 replay value då man lätt kan låsa upp allt i en första spelomgång, inga klasser etc och inga vägskäl att tala om.

Det jag tar med mig från det här är att min vanliga inställning att ge fan i att köpa spel vid release är rätt. Gjorde ett undantag för Mass Effect, haha jisses. Bioware föll tungt från min mycket korta lista av dylika undantag kan man ju säga.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag tror inte vi kan skylla på EA denna gången. Bioware är att skylla imo.

Fast Bioware är ju en division av EA, så skyller man på Bioware så skyller man automatiskt på EA.

Fortsätter förbättringar att släppas i samma intervall så kan det nog bli ett köp för mig i sommar, alternativt fram mot hösten.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Detta har ingenting att göra med EA. Studions inkompetens genomsyrar hela produktionen och de beslut som tagits, om något visar det att EA inte ägnar sig åt detaljstyrning i så stor mån som vissa vill få det att framstå som.

EA äger Bioware. Bioware tillverkar Andromeda på order från EA. EA finansierar givetvis produktionen av Andromeda. Du tror inte att EA har koll på vad det är för produkter som Bioware producerar åt EA?

Om Bioware's huvudstudio gjorde spelet hade vi fått ett bättre spel, men nu blev det inte så. Och ändå väljer EA att släppa spelet som det är. Om något så har ALLT detta med EA att göra, inte tvärtom.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Synd att det inte går att fixa manuset lika enkelt.

Så sant. Jag störde mig mindre på animationerna än den uselt skrivna dialogen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Mycket går att fixa, men det går inte att polera en bajskorv.
Det här är en stor anledning varför Andromeda studion och mass effect har lagts på is.

Allt det här fick så himla stor uppmärksamhet från gaming media och gjorde så att EA inte kunde undvika all hate och var tvugna att polera sin mess up.
EA tycker inte om fuck ups.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fast Bioware är ju en division av EA, så skyller man på Bioware så skyller man automatiskt på EA.

Fortsätter förbättringar att släppas i samma intervall så kan det nog bli ett köp för mig i sommar, alternativt fram mot hösten.

"Nya Audi A3 är horribel på alla plan, VW är fan sämst!"
Intressant hur det där fungerar i spelbranschen; Blir ett spel bra är utvecklaren fantastisk, blir det dåligt är utgivaren roten till alla problem. Såvida du inte har belägg för att EA skulle detaljstyra varenda studio i deras ägo finns ingen som helst anledning att inte hålla Bioware ansvariga för sin undermåliga produkt.

Skrivet av ANZIKTE:

EA äger Bioware. Bioware tillverkar Andromeda på order från EA. EA finansierar givetvis produktionen av Andromeda. Du tror inte att EA har koll på vad det är för produkter som Bioware producerar åt EA?

Om Bioware's huvudstudio gjorde spelet hade vi fått ett bättre spel, men nu blev det inte så. Och ändå väljer EA att släppa spelet som det är. Om något så har ALLT detta med EA att göra, inte tvärtom.

EA har beställt spelet och finansierat det, Bioware (och endast Bioware) står ansvariga för kvaliteten. Med ett etablerat varumärke och en pre-order-kultur som kunnat garantera viss försäljning finns det ingen som helst anledning att EA skulle lägga ned eller sänka mer pengar i $40 000 000-produktionen. Förskjuter man ansvaret från utvecklaren till ägaren gör man det enbart för att man inte vill svärta ned bilden av sin favoritstudio, trots att Bioware i detta fallet inte har gjort någonting vettigt sedan 2009.

Medlem

Jag tror det folk menar med att det är EA's fel är att det är dom som när ett spel ska ges ut. Det är ju, som flera skrivit, dom som beställt och betalat för produkten.
Det är tyvär ett återkommande problem att många spel skyndas ut på marknaden för att sedan, förhoppningsvis, patchas.

Det är dock inte bara EA som har denna affärs idé. Ta t.ex. Assassins Creed Unity som Ubisoft gav ut. PC versionen var en ända stor bugg fest. Sedan gick Ubisoft ut och beskyllde grafikkorts tillverkare.

I fallet Mass Effect Andromeda så ligger självklart ett stort ansvar på Bioware. Men då dom inte själv kan styra över hur resurser (pengar) och tid ska används så är det svårt att lägga hela ansvaret på dom.

Ett spel kan ändå vara bra om animationerna är dåliga, men i det här fallet - där ansiktsuttrycken är stor del av upplevelsen, kan man nog inte ge dem mer än bara godkänt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker spelet har större problem än animationer.
Spelet är betydligt vekare i storyn än föregångarna, ganska ointressanta huvudkaraktärer och ett förbannat repetitivt spel i sig.
Det var kul ett tag men sen blev det bara trist.
Jag som älskar Mass Effect 1, 2 och även trean blev oerhört besviken.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fast Bioware är ju en division av EA, så skyller man på Bioware så skyller man automatiskt på EA.

Fortsätter förbättringar att släppas i samma intervall så kan det nog bli ett köp för mig i sommar, alternativt fram mot hösten.

Guilt by association fungerar inte. Såvida EA inte varit inne och detaljstyrt allt, så är det Biowares huvudsakliga fel att spelet släpptes i det skick som det släpptes.

Avstängd

Hennes smile ger mig mardrömmar.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Guilt by association fungerar inte. Såvida EA inte varit inne och detaljstyrt allt, så är det Biowares huvudsakliga fel att spelet släpptes i det skick som det släpptes.

Sa jag något om att man inte ska eller kan skylla på Bioware? Allt jag sa var att om man skyller på Bioware så skyller man automatiskt på EA då Bioware är en officiell EA-studio. Det är ganska så självklart att man ska skylla på de som arbetar på Bioware, men Bioware = EA, och hur mycket du än vrider och vänder på det så finns det inget företag som är registrerat som vare sig Bioware eller Bioware Corp längre. Allt är registretat under Electronic Arts Inc.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sa jag något om att man inte ska eller kan skylla på Bioware? Allt jag sa var att om man skyller på Bioware så skyller man automatiskt på EA då Bioware är en officiell EA-studio. Det är ganska så självklart att man ska skylla på de som arbetar på Bioware, men Bioware = EA, och hur mycket du än vrider och vänder på det så finns det inget företag som är registrerat som vare sig Bioware eller Bioware Corp längre. Allt är registretat under Electronic Arts Inc.

Det jag menar.
Bioware: "Vi vill göra ett Mass Effect spel till!"
EA: "Precis våra tankar, GO!"

Spelet släpps som en katastrof.
Spelare: "Jävla EA, ert fel!"
EA: "Wtf?"
Bioware: "Phew, EA fick skulden."

Det är lite som folket som säger "jävla SJ" när det är problem på spåret, men det är Banverket som har ansvaret. SJ kör bara sina tåg.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Det jag menar.
Bioware: "Vi vill göra ett Mass Effect spel till!"
EA: "Precis våra tankar, GO!"

Spelet släpps som en katastrof.
Spelare: "Jävla EA, ert fel!"
EA: "Wtf?"
Bioware: "Phew, EA fick skulden."

Det är lite som folket som säger "jävla SJ" när det är problem på spåret, men det är Banverket som har ansvaret. SJ kör bara sina tåg.

Jag förstår hur du tänker. När folk säger "Jävla EA" så riktas i regel hatet mot styret, alltså kostymnissarna på huvudkontoret. Och att rikta hatet dit i det här fallet är fel i och med att utvecklarna på Bioware lär ha haft någorlunda fria händer med tanke på hur stora de är. Bioware förtjänar att ta smällen, men min poäng var bara att Bioware är EA, så när du skyller på Bioware så skyller du oundvikligt på EA. Dock är det betydligt bättre riktad kritik om man riktar in sig på de som har utvecklat spelet i stället för att dra in hela EA. Även om det kommer ut en hel del skit från EA så kommer det också en hel del bra grejer. Blir lite som att skälla ut hela ICA bara för att en butik suger.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag förstår hur du tänker. När folk säger "Jävla EA" så riktas i regel hatet mot styret, alltså kostymnissarna på huvudkontoret. Och att rikta hatet dit i det här fallet är fel i och med att utvecklarna på Bioware lär ha haft någorlunda fria händer med tanke på hur stora de är. Bioware förtjänar att ta smällen, men min poäng var bara att Bioware är EA, så när du skyller på Bioware så skyller du oundvikligt på EA. Dock är det betydligt bättre riktad kritik om man riktar in sig på de som har utvecklat spelet i stället för att dra in hela EA. Även om det kommer ut en hel del skit från EA så kommer det också en hel del bra grejer. Blir lite som att skälla ut hela ICA bara för att en butik suger.

NU talar vi om samma sak Jag håller med dig till fullo.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Makkapakka:

NU talar vi om samma sak Jag håller med dig till fullo.

Konsensus på Internet? It can not be so...


signatur

Jump in.

Medlem

tycker det är fullt spelbart redan nu och även att det håller minst samma klass som resterande i serien. finner allt gnäll något överdrivet


signatur

//monster

Medlem

Jag gillar verkligen spelet stenhårt och har det riktigt roligt varje gång jag öppnar spelet. Alla jag känner som köpt spelet tycker likadant. Härligt med nya uppdateringar också! Tack BioWare/EA, ni är awesome!

1
Skriv svar