Paradox utannonserar strategispelet Surviving Mars

Robot
Paradox utannonserar strategispelet Surviving Mars
Medlem

Ser kul ut! Har börjat digga spelen som Paradox ger ut mer och mer på sistone.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag hoppas på nån nyhet om World of Darkness under helgen. Har FZ nån på plats på pdxcon?

Medlem

Paradox spelen går tyvärr mer och mer åt casual-hållet numera. Apelet ska passa "alla".
En effekt av börsnoteringen där ägarna kräver större vinster.

Medlem

Jag är sugen!

Petiteser men, "Colonize Mars and discover HER secrets". Planeten är uppkallad efter krigsguden Mars, som om jag inte minns helt fel, är/var en man? Sen är ju den astrologiska symbolen för planeten Mars även symbolen för "man" "♂".


signatur

Nämen!

FM-guru
F.d. Sisyr

Kan bli intressant. Påminner i alla fall ytligt om det där andra spelet som utannonserades för ett tag sen, där man skulle bygga en stad i extrem kyla istället. Kommer inte ihåg vad det hette. Någon som vet?

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Paradox spelen går tyvärr mer och mer åt casual-hållet numera. Apelet ska passa "alla".
En effekt av börsnoteringen där ägarna kräver större vinster.

Vilka spel syftar du på? Börsnoteringen skedde ju precis efter att Stellaris släpptes, så det enda spelet jag kan tänka mig att du baserar det resonemanget på är HoI 4. Möjligen Tyranny, men det vet jag inte om det är så mycket mer casual än andra CRPGs.

Nej, jag tror att du får leta bortom börsnoteringen om du vill hitta förklaringar. En ganska god gissning är att det helt enkelt oftast är rimligt affärsmässigt att se till att ens produkter kan tilltala en bredare målgrupp, alltså att herr Wester ville ha större vinster. Eller att de gärna ser att fler kan finna glädje i deras spel.

Medlem

Med tanke på att jag gillade Planetscape starkt, trots brist på innehåll, så tror jag att detta kan bli riktigt bra. Lite Planetscape och Skylines stuk på spelet med mycket resurshantering skulle bädda för ett bra spel.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

För en som följer SpaceX så kommer jag definitivt att skaffa detta spel. Hoppas att de kan få in lite SpaceX referenser i spelet. ^^

Medlem

@Struggle: antog Du just krigsgudens kön?


signatur

// Bacon <3

Medlem

@PcKaffe: Svar ja.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

@Struggle: antog Du just krigsgudens kön?

Jag fattar skämtet men i detta fall är det uppenbart att Mars är en hane.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar