Fräcka Fredag - Prey, Battlegrounds och juicechock!

Robot
Fräcka Fredag - Prey, Battlegrounds och juicechock!

Inled spelhelgen med veckans bästa 25 minuter.

#battlegrounds, #fräcka-fredag, #prey, #spelhelg


Medlem

Dricker ni whiskey på jobbet? Det är gött, jag dricker just nu prosecco o jobbar

Medlem

Jag är också nyfiken på Whiskyn och på den dära dunderjuicen!

Medlem
Skrivet av robbis:

Dricker ni whiskey på jobbet? Det är gött, jag dricker just nu prosecco o jobbar

En annan får nöja sig med utspädd kaffe som visserligen ser lite ut som whiskey.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Va sa ni nu??? Kommer Red Dead Redemption 2 Till PC??? Är det bekräftat?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Den där Frida verkar vara en riktig pudding, FZ och Sweclockers har länge varit i stort behov av östrogen!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Testpilot

Tyckte ljudet var lite sämre nu utan myggor som mikrofoner.

Annars bra avsnitt , lagom avspänt. För mig kvittar det om det är live då jag alltid tittar på showen sent på fredagnatt eller på lördagen efter.

Inaktiv

Snygg brud i miniatyren och sedan en lång video på gamla gubbar som snackar. Clickbait.

Medlem

Fräcka Fredag - S02E02 - avsnitt 29:

00:31 - Här börjar Introsekvensen
01:01 - Här börjar Live-sändningen
01:32 - om Jockes järnnäve
03:21 - om Biowares samtid: Mass Effect: Andromeda
05:55 - om Biowares framtid: nytt IP
07:12 - om Overwatch: Coachning och boost-tjänster
10:01 - om besöket från SweClockers/Frida: Kom och besök SweClockers på DH:summer -> Juicebar!
10:50 - om FZ:s närvaro på DH:Summer
11:30 - om E3 och FZ:s bevakning
11:46 - om uppesittarkväll eller inte: för att följa E3:s presskonfererenser (skriv i forumet: Ja / Nej)
12:09 - om Battlegrounds
14:03 - om Prey och Dishonored
15:59 - om FZ:s tävling: Logotyp till Fräcka Fredag - Vinnaren får ett Gaming-keyboard ~1500kr
17:39 - om ryktena om FarCry 5 och relation till Read Dead Redemption 2
20:51 - om FZ:s live-streams
21:25 - om ett nytt taktiskt... förstapersons shooter: släppdatum "snart"
24:28 - om anställda på Valve & Half-Life 3

Done!

Tack för omnämnande och uppskattning!

Vill gärna se att ni har uppsittarkvällar med E3:s presskonferenser innan midnatt!

Medlem

Calle och Joakim ser ju rätt bra ut dom också. Alltså man måste inte alltid kommentera på hur en tjej ser ut så fort hon visar sig i bild. Nu lät jag kanske som någon gammal feminist men jag försöker att inte göra det så märkvärdigt och inkludera alla som älskar det som vi alla gör här. Spel och dyra leksaker

Medlem

Utöver att man missar själva live-streamen, så funkar Fräcka Fredag fortfarande lika bra till morgonkaffet på lördag. Woop woop!

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Calle och Joakim ser ju rätt bra ut dom också. Alltså man måste inte alltid kommentera på hur en tjej ser ut så fort hon visar sig i bild. Nu lät jag kanske som någon gammal feminist men jag försöker att inte göra det så märkvärdigt och inkludera alla som älskar det som vi alla gör här. Spel och dyra leksaker

Ja, du låter som en feminist.
Om en tjej ser bra ut är det väl ok att säga det? Jag gör ofta det. Folk gillar komplimanger.
Börjar gå överstyr det här med att man inte får kommentera kvinnors utseende.
Män gillar (för dem) snygga kvinnor. Inget konstigt.

Medlem
Skrivet av penne:

Ja, du låter som en feminist.
Om en tjej ser bra ut är det väl ok att säga det? Jag gör ofta det. Folk gillar komplimanger.
Börjar gå överstyr det här med att man inte får kommentera kvinnors utseende.
Män gillar (för dem) snygga kvinnor. Inget konstigt.

Jag kan bara tänka på den här videon:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Skit i det nu! Vi vet ju alla att det finns massor av desperata hormonstinna snubbar här som alltid måste kommentera tjejs utseende så fort de uppenbara sig... Nu till det intressanta i sammanhanget:

- Frida, vad var det för grejer du hade i "juicen"? Kunde ju vara kul att blanda här hemma. Behöver dessutom förtränga att det redan är måndag imorgon.

Medlem

Jag gillar att nästan alla kommentarer handlar om det övriga i sammanhanget:

  • vad de drack,

  • hur de ser ut och

  • vem som knacka på.

Jag spekulerar lite kring anledningen till detta. Om det kan bero på att mycket av innehållet i Fräcka Fredag är en sammanfattning av det som redan kommit upp i newsfeeden under veckan dvs. ämnet är redan 'diskuterat och klart' i respektive nyhetsartikel (se bild).

Som en konsekvens av att nyheterna redan är diskuterade under veckan, kommer FZ:s dagliga besökare att titta på Fräcka Fredag, men mest lägga märke till det "övriga i sammanhanget".

Det nya innehållet (som kommer med Fräcka fredag) verkar således drunkna i "newsfeed sammanfattningen".
Exempelvis Dreamhack, E3, uppesittarkväll, tävlingen.

Eller vad tror ni?

Jag besöker FZ dagligen och personligen tycker jag att denna veckas Fräcka Fredag var mest intressant mellan 10:00-12:00, då jag både redan läst om de flesta nyheterna och de tillhörande kommentarerna.

TL;DR:

@Carl Johansson-Sundelius:
Detta är min åsikt.

Ni får gärna bjuda på 'veckans öl', 'veckans retro-spel' eller varför inte 'veckans Ice-bucket challenge' LIVE!
Jag vill se Calle & Jocke utmana varandra på något ursvårt retrospel!
Eller FZ vs SweClockers på Quake 1 / Street fighter / Tekken (dvs. Tre kamp)?

Om ni bjuder på något av detta, sammanfattar jag nästa Fräcka Fredag!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jokkepalm:

Fräcka Fredag - S02E02 - avsnitt 29:

00:31 - Här börjar Introsekvensen
01:01 - Här börjar Live-sändningen
01:32 - om Jockes järnnäve
03:21 - om Biowares samtid: Mass Effect: Andromeda
05:55 - om Biowares framtid: nytt IP
07:12 - om Overwatch: Coachning och boost-tjänster
10:01 - om besöket från SweClockers/Frida: Kom och besök SweClockers på DH:summer -> Juicebar!
10:50 - om FZ:s närvaro på DH:Summer
11:30 - om E3 och FZ:s bevakning
11:46 - om uppesittarkväll eller inte: för att följa E3:s presskonfererenser (skriv i forumet: Ja / Nej)
12:09 - om Battlegrounds
14:03 - om Prey och Dishonored
15:59 - om FZ:s tävling: Logotyp till Fräcka Fredag - Vinnaren får ett Gaming-keyboard ~1500kr
17:39 - om ryktena om FarCry 5 och relation till Read Dead Redemption 2
20:51 - om FZ:s live-streams
21:25 - om ett nytt taktiskt... förstapersons shooter: släppdatum "snart"
24:28 - om anställda på Valve & Half-Life 3

Done!

Tack för omnämnande och uppskattning!

Vill gärna se att ni har uppsittarkvällar med E3:s presskonferenser innan midnatt!

Du är en fantastisk människa!

Skrivet av Dalthor-san:

Calle och Joakim ser ju rätt bra ut dom också.

Haha, tack!

Skrivet av 73mpl4R:

Utöver att man missar själva live-streamen, så funkar Fräcka Fredag fortfarande lika bra till morgonkaffet på lördag. Woop woop!

Kul att höra!

Skrivet av Jokkepalm:

Jag gillar att nästan alla kommentarer handlar om det övriga i sammanhanget:

  • vad de drack,

  • hur de ser ut och

  • vem som knacka på.

Jag spekulerar lite kring anledningen till detta. Om det kan bero på att mycket av innehållet i Fräcka Fredag är en sammanfattning av det som redan kommit upp i newsfeeden under veckan dvs. ämnet är redan 'diskuterat och klart' i respektive nyhetsartikel (se bild).

Som en konsekvens av att nyheterna redan är diskuterade under veckan, kommer FZ:s dagliga besökare att titta på Fräcka Fredag, men mest lägga märke till det "övriga i sammanhanget".

http://i.imgur.com/683nWVY.png

Det nya innehållet (som kommer med Fräcka fredag) verkar således drunkna i "newsfeed sammanfattningen".
Exempelvis Dreamhack, E3, uppesittarkväll, tävlingen.

Eller vad tror ni?

Jag besöker FZ dagligen och personligen tycker jag att denna veckas Fräcka Fredag var mest intressant mellan 10:00-12:00, då jag både redan läst om de flesta nyheterna och de tillhörande kommentarerna.

TL;DR:

@Carl Johansson-Sundelius:
Detta är min åsikt.

Ni får gärna bjuda på 'veckans öl', 'veckans retro-spel' eller varför inte 'veckans Ice-bucket challenge' LIVE!
Jag vill se Calle & Jocke utmana varandra på något ursvårt retrospel!
Eller FZ vs SweClockers på Quake 1 / Street fighter / Tekken (dvs. Tre kamp)?

Om ni bjuder på något av detta, sammanfattar jag nästa Fräcka Fredag!

Jag tror det finns sanning i det du säger så vi får kanske hitta något som kryddar till det extra.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror det finns sanning i det du säger så vi får kanske hitta något som kryddar till det extra.

Tabasco-shot?

Skägg.
10 Chambers
Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Jag är också nyfiken på Whiskyn och på den dära dunderjuicen!

Skrivet av fikabulle:

Skit i det nu! Vi vet ju alla att det finns massor av desperata hormonstinna snubbar här som alltid måste kommentera tjejs utseende så fort de uppenbara sig... Nu till det intressanta i sammanhanget:

- Frida, vad var det för grejer du hade i "juicen"? Kunde ju vara kul att blanda här hemma. Behöver dessutom förtränga att det redan är måndag imorgon.

Juicen tillverkades i en råsaftcentrifug och innehöll äpplen, morötter, citronjuice och en stor näve ingefära. Och för att krydda till det lite extra så smugglade jag ned lite cayennepeppar Perfekt om man vill piggna till lite samt att det lämnar en väldigt fräsch smak efteråt.

Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Juicen tillverkades i en råsaftcentrifug och innehöll äpplen, morötter, citronjuice och en stor näve ingefära. Och för att krydda till det lite extra så smugglade jag ned lite cayennepeppar Perfekt om man vill piggna till lite samt att det lämnar en väldigt fräsch smak efteråt.

Grymt! Tack Frida! Calles och Joakims ansiktsuttryck sålde verkligen in den cocktailen. Funkar säkert hur bra som helst som dagen efter återställare också.

1
Skriv svar