Lyssna på musik från Final Fantasy XII: The Zodiac Age

Robot
Lyssna på musik från Final Fantasy XII: The Zodiac Age

Snart släpps hd-tolkningen av rollspelsklassikern.

#final-fantasy, #musik, #rollspel, #square-enix


Medlem

Verkar inte så jäkla mycket skillnad om man jämför det med emulering på PS2, eller GSM på vanlig hårdvara.
Och jag började spela igenom spelet nu igen i veckan.
Men allting nice med att få en riktig "HD" Version antar jag

"Dock att spelet kommer vara exklusivt till PS4 är ett problem tycker jag, varför göra en nyutgåva av ett spel som finns enbart på ett dött system, och kommer troligen hända samma sak igen, då är dom tvugna att göra en till version på ett nytt system för att undvika att spelet blir låst till något som kanske inte går att spela igenom igen i framtiden. Därför brukar det vara super bra om det kom till PC"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Skillnaden för oss i väst är dock att detta är Zodiac job system versionen av spelet. Den släpptes endast i japan som en "international version" tidigare. Skillnaden är då att istället för att ha hela licence board öppen för alla karaktärer där alla i stort sett blir likadana i senare delen av spelet så väljer man här en klass som har en egen licence board. Det betyder att man måste fundera på vilka vapen och espers som man vill använda när man låser sin karaktär mot en klass.

Att dessutom kalla PS4 för ett dött system är ganska magstarkt. Det är den konsol som går starkast just nu. Så jag hoppas jag missförstod dig där. Det bilr samma som med andra konsoler så som PS2 och nu PS3. Vill man spela dessa spel från hyllan utan att vänta på nya remakes eller köra Sonys playstation now tjänst för att streama spel, så får folk helt enkelt spara sina gamla konsoler. Jag har Två stycken PS2 (redundancy) en PS3, Xbox 360, två PSP, Två nintendo DS, Två nintendo 3DS, Två PS Vita, en Gamecube, en Wii, en Wii U, en nintendo Switch. Detta vid sidan av min Ps4 och PS4Pro. Enda anledningen att jag har kvar dem är att jag skall kunna köra gamla spel när andan faller på. Jag kör endast RPGs och Tactics spel på konsol och dessvärre har det innan nyligast varit dåligt med portningar av dessa till PC. En anledning till att jag sket i Xbox One och kommer skita i Scorpio är att jag kan köra alla spel inom microsofts windows familj på PC. Dessutom ges det inte ut några exklusiva rpgs på Xbone utan det är i min mening endast en "CoD kids" maskin eller en poor/lazy mans PC replacement.

Skrivet av Aletheides:

Att dessutom kalla PS4 för ett dött system är ganska magstarkt. Det är den konsol som går starkast just nu. Så jag hoppas jag missförstod dig där.

Antar han menade att någon gång kommer PS4 sluta stödjas och då har det blivit en "död konsoll", fast detsamma händer med PC också, vissa spel funkar bara med äldre operativsystem som har slutat stödjas för länge sen, samt att tekniken har ändrats, min dator nu har inte ens en CD-rom enhet.

1
Skriv svar