Se Fatality spela Quake Champions

Robot
Se Fatality spela Quake Champions

Nu väntar vi bara på att Painkiller får en remake...

#Fatal1ty, #nyhetstips, #quake-champions


Medlem

Hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nu väntar vi bara på att Painkiller får en remake...

#Fatal1ty, #nyhetstips, #quake-champions


Painkiller har alltså redan fått en remake, så ni vet. Den gjordes med Unrealmotorn och kallas Painkiller Hell and Damnation.

http://store.steampowered.com/app/214870/Painkiller_Hell__Dam...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp hopp.

Hppetellihopp


signatur

Jäh!

FML
Medlem

En aningen rostig antar jag? Han spela som en själv och gör samma misstag

Skägg.
10 Chambers

@kentxy: Märks ändå att han har lite tänk och aim kvar.


signatur
Medlem

Oj oj vad dålig han har blivit.

Medlem

Kommer detta till steam?

Skägg.
10 Chambers

@Rkraft93: Troligen inte, Bethesda kör egen launcher.


signatur
Medlem
Skägg.
10 Chambers

@Rkraft93: Ibland har man inte så mycket val


signatur
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Oj oj vad dålig han har blivit.

Ja, var ju bara 11 år sedan han tävlade professionellt; Han borde vara bättre än någonsin..

Medlem

Det är väl inte så konstigt om han är "dålig"? Det är ju inget riktigt Quake, Det är ju bara ett moba som har tagit loggan och namnet. Riktigt dåligt försök till fortsättning/remake på Quake. Testat betan 1 helg, är definitivt INGET säkert köp för min del iaf. Gammal Quakare som man är, passar nog bättre in hos kidsen som spelade quake III / quake live som första Quake spel. Usch

Medlem

Eliten talar XD

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Det är väl inte så konstigt om han är "dålig"? Det är ju inget riktigt Quake, Det är ju bara ett moba som har tagit loggan och namnet. Riktigt dåligt försök till fortsättning/remake på Quake. Testat betan 1 helg, är definitivt INGET säkert köp för min del iaf. Gammal Quakare som man är, passar nog bättre in hos kidsen som spelade quake III / quake live som första Quake spel. Usch

Ingen hade spelat ett helt vanlig quake remake, kvittar hur mycket du tror så hade det aldrig fungerat i försäljningsiffror m.m

Det med hjältar är ett sätt för dom att ge liv i generen och få in yngre spelare.

Hur tror du csgo hade varit utan skins eller andra vapen? m.m?

Rätt dött kan jag lova dig.

FML
Medlem
Skrivet av ToRcH:

Det är väl inte så konstigt om han är "dålig"? Det är ju inget riktigt Quake, Det är ju bara ett moba som har tagit loggan och namnet. Riktigt dåligt försök till fortsättning/remake på Quake. Testat betan 1 helg, är definitivt INGET säkert köp för min del iaf. Gammal Quakare som man är, passar nog bättre in hos kidsen som spelade quake III / quake live som första Quake spel. Usch

Bara av nyfikenhet, hur gammal är du?

Tror jag även läste att de ska vara free2play vid släpp, men kan har blandat ihop de med ett annat spel.

zsm
Medlem
Skrivet av ToRcH:

Det är väl inte så konstigt om han är "dålig"? Det är ju inget riktigt Quake, Det är ju bara ett moba som har tagit loggan och namnet. Riktigt dåligt försök till fortsättning/remake på Quake. Testat betan 1 helg, är definitivt INGET säkert köp för min del iaf. Gammal Quakare som man är, passar nog bättre in hos kidsen som spelade quake III / quake live som första Quake spel. Usch

Definiera riktigt quake? Och vet du ens vad ett MOBA är för något? Förändringens vindar osv, det är inte bra att stå och trampa i 1996 då Quake var som "bäst".

Medlem

Har kört det en hel del idag. Skoj. Schysst om man tycker Overwatch är för mycket strategi/teamplay & bara vill quakea ihjäl folk.

Det känns helt klart mycket mer som ett upphottat quake än ett quakeiferat Overwatch. I grunden är det quake fast med nya leksaker.

Spelläget Sacrifice (tror jag det hette) är briljant också i all sin enkelhet, och ser till så det blir en rörlig dynamisk match med många olika knytpunkter osv.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Det är väl inte så konstigt om han är "dålig"? Det är ju inget riktigt Quake, Det är ju bara ett moba som har tagit loggan och namnet. Riktigt dåligt försök till fortsättning/remake på Quake. Testat betan 1 helg, är definitivt INGET säkert köp för min del iaf. Gammal Quakare som man är, passar nog bättre in hos kidsen som spelade quake III / quake live som första Quake spel. Usch

Tror att det är svårt för något spel att matcha det man minns utav dem. Startade upp min Amiga för ett tag sedan och såg fram emot Wings, Oil imperium, etc.etc. Men fastän jag hade laddat med chips och folkisar så infann sig inte det där "speciella". Spelen är bäst i mitt hjärta och minne.

Utifrån det så tror jag inte att något spel kan matcha det man minns från äldre spel, dessa har man levt med och skapat många fina minnen till.
När jag ser en uppföljare eller en remake numera så försöker jag tänka att om spelet i sig skänker samma glädje som originalet så är jag nöjd. Inte alltid jag lyckas.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag tycker han är grym! Har kollat lite på twitch i helgen och också spelat betan. Nu är mitt K/D ratio är lägre än 0,5 så jag kanske är lättimpad, men jag tycker det är snyggt hur han bunnyhoppar sig runt arenorna och timar Quadspawns och mega healths. Såg en match där han drog ihop några av sina gamla kompisar och spelade en deathmatch som slutade 75-2 där Fatal1ty själv hade ett 28-0 ratio! Rätt imponerade i mina ögon av en legend inom e-sporten!

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Det är väl inte så konstigt om han är "dålig"? Det är ju inget riktigt Quake, Det är ju bara ett moba som har tagit loggan och namnet. Riktigt dåligt försök till fortsättning/remake på Quake. Testat betan 1 helg, är definitivt INGET säkert köp för min del iaf. Gammal Quakare som man är, passar nog bättre in hos kidsen som spelade quake III / quake live som första Quake spel. Usch

Det har fått lite förbättringar. Kika igen.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

1
Skriv svar