Se hur CD Project byggde vackra staden Beauclair i The Witcher 3

Robot
Se hur CD Project byggde vackra staden Beauclair i The Witcher 3

Ibland behöver spelutvecklare också vara stadsplanerare.

#spelutveckling, #witcher-3


Medlem

Älskar Witcher 3. Deras entusiasm, passion. Om bara alla andra spel hade liknande nivå.

Medlem

Suck. Måste orka spela Witcher 1 och 2 någon gång, så man kan börja på trean!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Suck. Måste orka spela Witcher 1 och 2 någon gång, så man kan börja på trean!

Orka och orka....
Tycker man om den här typen av spel så är det mer fråga om att hinna än orka. De är bra bägge två även om ettan kanske måste ges lite förlåtelse för att det trotts allt har några år på nacken. Sedan håller tvåan fortfarande - släpps en hel del idag som inte når upp till den kvalitén imho.
Om man nu bara längtar efter att få sätta tänderna i världens bästa rollspel så MÅSTE man ju inte dra igenom 1 & 2 först.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Orka och orka....
Tycker man om den här typen av spel så är det mer fråga om att hinna än orka. De är bra bägge två även om ettan kanske måste ges lite förlåtelse för att det trotts allt har några år på nacken. Sedan håller tvåan fortfarande - släpps en hel del idag som inte når upp till den kvalitén imho.
Om man nu bara längtar efter att få sätta tänderna i världens bästa rollspel så MÅSTE man ju inte dra igenom 1 & 2 först.

Jag har försökt spela igenom ettan innan, men jag tyckte att det var infernaliskt segt, även om storyn var bra! Tvåan kan jag inte uttala mig om, då jag inte spelet det. Gillar inte att börja mitt i (eller i slutet) av en spelserie, speciellt inte i en serie med en sån stark story som The Witcher har, så det är bara att köra igenom dom första i så fall

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jag har försökt spela igenom ettan innan, men jag tyckte att det var infernaliskt segt, även om storyn var bra! Tvåan kan jag inte uttala mig om, då jag inte spelet det. Gillar inte att börja mitt i (eller i slutet) av en spelserie, speciellt inte i en serie med en sån stark story som The Witcher har, så det är bara att köra igenom dom första i så fall

Själv började jag med tvåan, säkert sju-åtta ggr innan jag ens pallade mig igenom tutorialen. Fighting systemet föll mig inte alls i smaken, men det var ju galet snyggt. Till slut när jag väl kommit igenom det så var man ju såld. Efter att ha kört igenom tvåan så var jag tvungen att spelan ettan för att plocka referenser man inte riktigt hajjade i tvåan. Sen blev det tvåan igen...

Men som nämnts, ettan får man ha förståelse för, det skapades inte igår.

Nu är jag inne på trean igen, har inte kört blood and wine expansionen ännu. Väntade på att uppdatera min burk vilket nu är gjort.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ettan hade en del keffa system redan när det var nytt. Däremot är main storyn som vassast i just ettan. Antagligen för att den är mer fokuserad och inte spretar på samma sätt som i senare spel.

Medlem

Ångrar inte för en stund att jag spelade tvåan (efter den sega tutorialen) och efter det ettan när jag fick mersmak. Sedan brände jag av hela bokserien innan jag började på TW3, som jag suger på tills min nya CPU kommer

1
Skriv svar