Rykte: Team ICO Collection ute 2011

Robot
Medlem
Rykte: Team ICO Collection ute 2011

ICO Collection i HD med Throphies?!!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Kanon bra ju! Två storslagna spel som folk verkar missat när de släpptes. Känns som spelen fått så bra kritik genom åren så folk säkerligen blir lite intresserade av att testa de själva om de släpps till PS3 i HD upplagor.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Har ej spelat de, men har velat, så jag tackar inte nej.

Medlem
Medlem

Jag kände ett rus av eufori när jag läste texten, det besvarar nog frågan som ställdes

Medlem

Jag missade båda dom två spelen till ps2, och har alltid varit lite sugen på dom med tanke på allt snack som gått om hur grymma dom ska vara, så kommer det en collection i HD så blir det troligtvis ett köp för min del.

Medlem

Världens 2 bästa spel i repris tyckt synd om dom som har missat dessa spel om ni får chansen spela dom

inK
Medlem

Inte mig emot då SotC är ett av de bästa spelen jag har till PS2.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Detta är ju helt fantastiskt!

Medlem

/Instabuy!!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Det vore underbart! Shadow of the colossus gör sig inte rätt på ps2an, lite före sin tid!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Hoppas på ett spelbart Shadow of the Colossus.

Medlem

Sweet mother!

Medlem

"Skulle du vilja spela ICO och SotC igen, fast på din Playstation 3?"

Behöver ni ens fråga?

Medlem

fick typ rysningar när jag gick in på denna tråden. två av de bästa spel jag spelat helt klart. om de nu kommer till HD så kommer jag börja gråta på riktigt. skulle vara så JÄVLA AWESOME att lira på sin ps3, hög upplösning, surroundet på max och sen döda några kolosser.

EDIT: eller bara springa runt med yorda

Medlem

Riktigt nice om detta stämmer.
Jag missade tyvärr ICO men SotC var ju helt jävla suveränt! Kommer definitivt att ge mig på


signatur

// Ukiome

Hoppas! Ico var bra redan på PS2... men som Kebbe säger -- det vore trevligt med ett spelbart Shadow of the Colossus också. Det är ett spel som verkligen skulle gynnas av uppdateringen.

Medlem

JAAAA!

Blir till att köpa ps3 enbart för team ico-spelen.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Hoppas! Ico var bra redan på PS2... men som Kebbe säger -- det vore trevligt med ett spelbart Shadow of the Colossus också. Det är ett spel som verkligen skulle gynnas av uppdateringen.

problemet är att det kommer vara lika "ospelbart" nu, fast i HD.

Det kommer inte flyta bättre, det kommer inte se bättre ut. Allt som kommer att hända är att polygonerna blir utsträckta och skarpare.

Medlem

Har försökt hitta och köpa både ICO och SotC i över ett år nu men har tyvärr inte varit särskilt framgångsrik.
Så ända sen man hörde talas om "God of War samlingen" till PS3 har man ju önskat att de skulle göra nåt liknande inför släppet av "The Last Guardian" och det faktum att det går rykten om det ute i spelvärlden är iallafall tillräckligt för lugna mig i ungefär en månad eller två! Lysande är vad det är:D


signatur

"The following sentence is true. The previus sentence is false.

MFZ
Medlem

ojoj, blir till att införskaffa!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Värt att skaffa sig en PS3 om detta bekräftas!

Medlem
Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Sebastian Lind:

Hoppas! Ico var bra redan på PS2... men som Kebbe säger -- det vore trevligt med ett spelbart Shadow of the Colossus också. Det är ett spel som verkligen skulle gynnas av uppdateringen.

problemet är att det kommer vara lika "ospelbart" nu, fast i HD.

Det kommer inte flyta bättre, det kommer inte se bättre ut. Allt som kommer att hända är att polygonerna blir utsträckta och skarpare.

Hur vet du att de inte gör samma sak som med God Of War-spelen? d.v.s. hottar upp upplösningen och optimerar för nya hårdvaran?

Medlem

Härligt, har länge velat prova SotC

Medlem

Hoppas, hoppas, hoppas

Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Sebastian Lind:

Hoppas! Ico var bra redan på PS2... men som Kebbe säger -- det vore trevligt med ett spelbart Shadow of the Colossus också. Det är ett spel som verkligen skulle gynnas av uppdateringen.

problemet är att det kommer vara lika "ospelbart" nu, fast i HD.

Det kommer inte flyta bättre, det kommer inte se bättre ut. Allt som kommer att hända är att polygonerna blir utsträckta och skarpare.

Ja, klart att om de _bara_ höjer upplösningen är det ju så såklart. Men det finns väl inte en chans att de _inte_ fixar framerate också... väl? Väl? VÄL?!?

Då blir jag lite less i ögat.

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Sebastian Lind:

Hoppas! Ico var bra redan på PS2... men som Kebbe säger -- det vore trevligt med ett spelbart Shadow of the Colossus också. Det är ett spel som verkligen skulle gynnas av uppdateringen.

problemet är att det kommer vara lika "ospelbart" nu, fast i HD.

Det kommer inte flyta bättre, det kommer inte se bättre ut. Allt som kommer att hända är att polygonerna blir utsträckta och skarpare.

Hur vet du att de inte gör samma sak som med God Of War-spelen? d.v.s. hottar upp upplösningen och optimerar för nya hårdvaran?

det är nog ganska självklart att dom höjer upplösningen och även ger spelet touch på grafiken. svaret om dom KAN fixa frameraten är väl en annan sak. ja tror fumito själv sa att spelet skulle i grund och botten vara väldigt svårt att "konvertera om" till ps3an. men man vet ju aldrig. jag hoppas iaf.

1
Skriv svar