Dessa förhandsbokningserbjudanden...

Medlem
Dessa förhandsbokningserbjudanden...

För 10-15 år sedan, när en person förbokade ett spel, fick personen hämta ut det vid release, inget mer.
Sen började TV-spelsbutikerna ge bonuspoäng eller bättre pris.
Idag kör företag med förhandsbokningserbjudanden i stort och smått för att locka kunder.

Men... var tycker ni att gränsen går för de erbjudanden som vi ser idag?

Medlem

Själv tycker jag gränsen går när spel inför en release avsiktligt skär bort grundkomponent av spelet.
Ett färskt exempel är Tekken 7, där en av de nya karaktärerna endast blir spelbar för de som förhandsbokar.

När jag ser erbjudandet blir jag bara less. För jag är en sånn person som vill helst vänta en vecka eller två för att se hur folk kommenterar på forum innan jag köper för 500-700kr.

Jag antar att de kommer släppa spelkaraktären 1-2 månader efter release för de som betalar extra pengar för ett DLC, men jag tycker att karaktären hör till spelet som brödet till en korv med bröd, jag vill inte betala en extraavgift för att få bröd till min korv! Inte heller vill jag ringa och beställa min varmkorv några dagar innan jag ska käka den!

...
Edit: Såg nu att karaktären är en "Day 1 - DLC"... men jag är fortfarande sur över att de medvetet skär bort en grundkomponent och släpper den som DLC för de som inte förhandsbokar!

Medlem

Tycker inte att förbokningserbjudande ska få finnas överhuvudtaget. Släpp spelet och låt alla ta del av allt utan nå jävla lullull.

Inaktiv

Spelindustrin är så jävla unken nuförtiden med alla förhandsbokningsbonusar och DLCs och dag-1-DLCs med bortklippt material som är helt uppenbart att det lika gärna kunnat få vara med i grundspelet. Som tur är så är det många gånger saker jag ger blanka fan i som skins eller något litet extrauppdrag jag känner jag kan leva utan.

Har som princip att aldrig förhandsboka spel längre då belöningarna oftast inte väger upp till risken att spelet är ett haveri.

Medlem

Detta i länken ned gäller även spel och alla andra produkter du kan tänkas köpa

https://www.svt.se/plus/pengarna-tillbaka-for-anvand-kram/

Det vill säga om spelet inte lever upp till reklamen eller till dem löften som företaget har lovat så har du rätt att lämna tillbaka det.

Förbokar aldrig ... längre. Gjorde det tidigare men insåg ganska snart att det var en mycket dum idé.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Som Walter säger så har jag helt slutat förboka.

Det är till stor del pga trenden som tex att man klipper bort delar av spelet.

Jag skiter hellre i att spela spelet totalt än stödjer sådant.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Jag har väl förbokat spel digitalt ibland men inte för dessa speciella erbjudanden men för att jag är lat och vill ha det direkt utan att behöva gå någonstans.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

1
Skriv svar