The Witcher blir Netflix-serie!

Robot
Medlem

Ohh, en sak är iaf säker. Den kommer bli bättre än den polska TV-serien.... alla annat är otänkbart.

Medlem
Medlem

Blir inte alls förvånad om den inte kommer till svenska netflix.

Medlem

Blir väl Idris Elba som kommer spela Geralt.

Nice! Det blir lite till att se på Netflix åtminstone.

Ärligt sagt, efter att ha tittat igenom deras egenproducerade "Marvel & DC" serier, så tycker jag resten är ganska deprimerande: 90% skräpfilmer som inte ens håller B-klass, sen ett litet antal blockbusters som man redan sett femtielva gånger och nästan samma historia på tv-serie fronten.

Ambassadör
Xbox

Ooh...hoppas att det här blir bra.


signatur

Jump in.

Medlem

Ju mer författaren uttalar sig desto mer ego-trippad framstår han.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Nice! Det blir lite till att se på Netflix åtminstone.

Ärligt sagt, efter att ha tittat igenom deras egenproducerade "Marvel & DC" serier, så tycker jag resten är ganska deprimerande: 90% skräpfilmer som inte ens håller B-klass, sen ett litet antal blockbusters som man redan sett femtielva gånger och nästan samma historia på tv-serie fronten.

Smaken är som baken. Har sett rätt många bra filmer på Netflix, och kvalitativa TV-serier har de en hel uppsjö av. Black Mirror, Rectify, Bloodline, Narcos, 13 Reasons Why, Trailer Park Boys, Stranger Things, House of Cards osv osv. Däremot hör ju knappast superhjälteserierna till dessa (vid sidan om Daredevil, som var rätt underhållande).

Medlem

Jag tänkte precis detta för nån dag sen, varför har man inte gjort en serie av Witcherböckerna?
Trevligt värre, hoppas den blir bra.

Typ Mads Mikkelsen? Hyggligt lika ansiktsdrag.

Gen
Medlem
Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Typ Mads Mikkelsen? Hyggligt lika ansiktsdrag.

VA! Inte Tom Hanks eller Bruce Willis - epic fail, eller vad det nu är ungdomarna brukar säga
Annars hade de ju kunna ta Börje Salming så hade de inte behövt sminka dit speciellt mång ärr....

Medlem

Personligen hoppas jag på en totalt okänd skådis som passar fint i rollen. Hellre det än någon man sett i 20 filmer/serier tidigare.

... det eller Mads Mikkelsen.

Medlem

Josh Brolin!!!

Avstängd

Sylvester Stallone eller Arnold!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kan bli bra, kan bli halvbra, kan bli uselt, lär nog vara lite underhållande åtminstone. Hoppas på en relativt okänd skådis och att är jävligt grått och lortigt.

Hoppas även på ett "monster of the week"-format snarare än att de ska försöka berätta någon episk story med cliffhangers etc. Witcher-temat skulle ju passa ett sånt format utmärk, med några lite mer "main story"-avsnitt i flera delar då och då kanske.

Nu utgår jag ju bara hur spelet är förvisso då jag aldrig har läst böckerna, men det bästa med spelet för mig var ofta de små historierna och livsöden som geralt råkade snubbla in i när han utövar sitt yrke.

Medlem

Jaaaaaaa! Det jag tänkt sen jag läste böckerna - "Fan vilken bra tv-serie det här skulle vara."

Kortnovellerna är typ utformade som x-files avsnitt eller nått där Geralt tog sig ann ett fall per kortare novell då. Men mysterier och mumsigt inbakat.

Hoppas dom inte gör 1 story bara och sträcker ut den som bara faen, som det tycks vara i ropet att göra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gerard Butler skulle passa som rollen som Geralt. Han påminner väldigt mycket om Geralt. Runnerups skulle vara Nikolaj Coster-Waldau eller Christian Bale.

Medlem

@Komured: AFAIK så kommer väl allt egenproducerat Netflix material till alla regioner, eftersom dom själva äger distributionsrätten och inte behöver rätta sig efter nån annan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Svårt att tänka sig Anson Mount utan cowboy-hatt, men det hade varit jäkligt coolt.

Nikolaj Coster-Waldau

Medlem

En kvinnlig Witcher kanske?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Mest rädd för att det blir en barnvänlig version. Hade varit bättre om HBO haft rättigheterna.

Eftersom Netflix och Adam Sandler har kontrakt kanske vi får se den här superstjärnan spela Geralt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Dunder:

En kvinnlig Witcher kanske?

Bara slänga in hela teamet och skådespelarna från nya Ghostbusters och du har ett vinnande koncept.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Den där sårskadan borde tas om hand för att få en snygg ärrläkning.
Just ja, chicks dig scars...

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Bara slänga in hela teamet och skådespelarna från nya Ghostbusters och du har ett vinnande koncept.

Kanske lika bra att addera gänget som skötte animeringarna för senaste mass effect så har du specialeffekterna klara också.

Medlem

Så kär jag är i The WItcher 3 känner jag mig tvingad att ge detta en chans men är väldigt skeptisk.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Undra om han författarn vart smart nog å be om procent den här gången 😀

Medlem

Vart hittade ni denna nyhet?
Detta är ju toppen!


signatur

Niet.

12
Skriv svar