Thief 5? "Glöm det!" svarar Eidos Montreal

Robot
Thief 5? "Glöm det!" svarar Eidos Montreal

David Anfossi roas inte av de nya Thief-ryktena som har tagit fart.

#thief


Medlem

jaha där rök dom förhoppningarna... jag som hoppades att det skulle bli bästa thief spelet på många år, besvikelserna bara rullar in.. ett av mina favoritspel ju.. ett annat favvo spel är NFS men där kan man väl också drömma om att dom ska leverera...

ps nä det är inget gnäll bara konstaterande

Medlem

Helt rätt. Låt någon annan studio försöka istället. Det senaste thief blev ett fördummat konsolfiasko som förolämpade thief som varumärke. Original-thief var ett mästerverk för sin tid och revolutionerade spelindustrin.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Med tanke på senaste som inte hade något med Thief att göra så är man tacksam rent ut sagt.
(Och Ja NFS har levererat en del riktiga pärlor, och lika mycket gris. De två senaste har ju inte ens haft stöd för ratt så näeh, lägg ner skiten där också eller gör om/gör rätt.)

Hade lätt köpt en remake av originalet om den gjordes "rätt".

Medlem

Senaste Thief var så jävla dåligt, så det är nog lika bra att låta det vila ett tag eller byta studio.

Medlem

Ge licensen till Otherside Entertainment istället tack, det är ju det återförenade Looking Glass Studios, de har till och med Stephen Russell i teamet tillsammans med flera andra av de mer prominenta medlemmarna.

http://otherside-e.com/wp/

Medlem

Vad synd tycker jag. Spelade Thieft 2014 först för 3 månader sedan och diggade spelet. Hade kul med det faktiskt. Hade gärna tagit mera stealth spel.

Hoppas nu att det utannonseras ett nytt Splinter Cell på årets E3 mässa...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag trodde bara det fanns tre spel i serien. Får testa det här nya som bara heter Thief

Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag trodde bara det fanns tre spel i serien. Får testa det här nya som bara heter Thief

Det finns egentligen bara tre, det nya kan knappast kallas för en del i serien. Gillade du de första rekommenderar jag nog att du undviker det nya helt.

Medlem

Vill bara tacka alla här för att ni suddade bort mitt dåliga samvete som jag haft för att jag inte lirade senaste Thief i mer än en timme. Thief 3 däremot, det spelar jag igenom med ett par års mellanrum

Medlem

Ni som gillar original serien.
Hoppas ni inte missat The Dark Mod

The Dark Mod is a FREE, first-person stealth game inspired by the original Thief series by Looking Glass Studios. In it you play a hooded figure slinking through the shadows of a gothic steampunk city, hunting priceless valuables while avoiding the swords and arrows of those hired to stop you.
The Dark Mod was originally released Oct. 17th, 2009. The standalone version, TDM 2.0, launched in Oct. 2013.
http://www.thedarkmod.com/main/

Medlem

Deadly Shadows, mentalsjukhusbanan... *ryser*

Medlem

Tack och lov då de har slaktat Thiefserien.

Gen
Medlem

Första Thief var ju en milstolpe på många sätt (bland annat ljuddesign).

Medlem

Körde inte det spelet så långt att jag tydligen missat den banan. Däremot fanns ju en sådan bana med i det nyaste Thief spelet från 2014 som framkallade kalla kårar. Chapter 5: The Forsaken. Otäck stämning på mentalsjukhuset där det spökade...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar