Så mycket skada gör vapnen i Battlegrounds

Robot
Så mycket skada gör vapnen i Battlegrounds

Statistik över hur ont det gör att bli skjuten av olika vapen och hur mycket hjälmar och västar hjälper.


Medlem

kul att vet lite mer vad man ska välja för vapen

Skägg.
10 Chambers

@wee3w3: Ja, förutom att det är lättare att träffa på långt avstånd med automatkarbiner känns det inte så stor skillnad.


signatur
Inaktiv

Om de nu vill åt det realistiska hållet, så tycker jag att de ska ändra en hel del! Både fysiken och skadorna. Två hårda skott rakt in i kraniet och du lägger dig på alla fyra och pustar. Yeah. Right. Ne. Det här spelet är för orealistiskt för min del. Väntar hellre tills de har fixat till det, om de nu vill åt det realistiska hållet, vilket jag antar.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Om de nu vill åt det realistiska hållet, så tycker jag att de ska ändra en hel del! Både fysiken och skadorna. Två hårda skott rakt in i kraniet och du lägger dig på alla fyra och pustar... ... ...

Håller med helt. Men realism är väldigt sällan på agendan i skjutarspel - bara nivåer och balansering.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_276063:

Om de nu vill åt det realistiska hållet, så tycker jag att de ska ändra en hel del! Både fysiken och skadorna. Två hårda skott rakt in i kraniet och du lägger dig på alla fyra och pustar. Yeah. Right. Ne. Det här spelet är för orealistiskt för min del. Väntar hellre tills de har fixat till det, om de nu vill åt det realistiska hållet, vilket jag antar.

Vill man ha realism bör man nog spana åt Arma-hållet, tror inte det här kommer ändra riktning åt det hållet.


signatur
Medlem

Trist när spel som PUBG bryts ned till statistik om var man bör landa, vilka vapen man bör välja etc. Ett spel som verkligen inte gynnas av en meta.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Trist när spel som PUBG bryts ned till statistik om var man bör landa, vilka vapen man bör välja etc. Ett spel som verkligen inte gynnas av en meta.

Enligt mig kvittar typ all denna info. Förutom typ SMG long range är dålig typ. Vilket vapen som är bäst etc enligt mig är allt pågrund av vad du föredrar. Enligt mig finns inget "bästa " vapnet. alla vapen är bra beroende på vad du gillar bäst. Många älskar m416 i spelet dock ogillar jag den ganska mycket, tycker den inte är så pricksäker som många andra vapen är. MEdans många älskar den. det är helt enkelt vad folk föredrar. Sen vart man ska landa är enligt mig mer typ "landa här för bästa looten dock kommer du få 6 st andra där och bara 1 kommer ut levande i solo!" så att följa tips etc vart man bör landa enligt mig är inte riktigt något man bör följa . allt beror på din spelstil enligt mig.

Dock tycker jag statestiken på body armor etc är viktig. Typ hur långt du hör olika vapen etc när dom skjuts.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vill man ha realism bör man nog spana åt Arma-hållet, tror inte det här kommer ändra riktning åt det hållet.

I bästa fall får man nog en "hardcore mode" ,dom kommer släppa first person only servers. så kommer ej förvåna mig om dom gör hardcore mode servrar.

Medlem
Skrivet av fatcamp:

I bästa fall får man nog en "hardcore mode" ,dom kommer släppa first person only servers. så kommer ej förvåna mig om dom gör hardcore mode servrar.

Om jag förstått rätt så kommer det modstöd när det väl går ur Early Access. Kommer definitivt komma moddar med hardcore mode och first person osv.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vill man ha realism bör man nog spana åt Arma-hållet, tror inte det här kommer ändra riktning åt det hållet.

Battlegrounds är redan ett realistiskt spel, gällande grafiken, vapenhanteringen och andra, liknande detaljer. Så varför inte realistisk fysik och skadesystem? Varför ska man blanda in arkadiska ämnen i ett annars realistiskt system? Har aldrig förstått mig på det

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Om jag förstått rätt så kommer det modstöd när det väl går ur Early Access. Kommer definitivt komma moddar med hardcore mode och first person osv.

som jag vet om finns det redan nu custom matches som du kan ställa in saker i typ vilka vapen ska spawna etc etc etc. undra om du kan ändra skada?

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Battlegrounds är redan ett realistiskt spel, gällande grafiken, vapenhanteringen och andra, liknande detaljer. Så varför inte realistisk fysik och skadesystem? Varför ska man blanda in arkadiska ämnen i ett annars realistiskt system? Har aldrig förstått mig på det

Fast det är ju inte en milsim, det är ju ett competitive battlegrounds/battle royale spel.

Ska vi inte lägga till dörrhandtag med som man måste ta i istället för att bara trycka på "F" på dörren?
Blir det inte ett lager till med realism då? Mer realism blir bättre spel, right?

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius:

Mer BG livestreams! Eftersom jag själv inte har spelet är dom underhållande att se på.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers

@breahl: Hehe, kul att du gillar dem. Skulle inte bli förvånad om det blir en lunchstream idag.


signatur
Skägg.
10 Chambers

@anon_276063: Nog helt enkelt för att designern tycker att det är det roligaste upplägget


signatur
1
Skriv svar