CD Projekt är inte inblandade i The Witcher-serien

Robot
CD Projekt är inte inblandade i The Witcher-serien

Netflix-serien om Geralt får klara sig utan den polska studions hjälp.


Medlem

Knas, hoppas de har läst böckerna eller iallafall spelat något utav spelen.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Skribent

Håller mig sunt skeptisk. Hoppas inte detta blir en 6:an-serie.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Ser de på The Witcher på samma sätt som Game of Thrones kommer jag vara intresserad. En nerdummad serie med fokus på action är helt ointressant för egen del. Det är karaktärerna, komplexiteten och dramat som gör mycket av The Witcher för min del

MEG
Medlem

Detta kommer att bli hur bra som helst, kommer att smiska Game of Thrones stjärt


signatur

Death is only the beginning

Skägg.
10 Chambers

@Pettor: Som Dallas, fast med svärd alltså.


signatur
Medlem

Bra att fantasy växer igen. Wheel of time är ju på gång också.

Medlem

Jag kan starkt rekommendera "The hexer" från 2001. En mycket bra film. Även serien är helt okej

Medlem

En trippel A produktion med sån här potential. En av spelvärldens bästa lore :)^
Svårt att misslyckas. Jag tror det blir excellent.

Avstängd
Skrivet av MEG:

Detta kommer att bli hur bra som helst, kommer att smiska Game of Thrones stjärt

Det blir nog svårt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Bara utifrån spelen så kan jag tänka mig många plotlines som lätt skulle kunna blåsas upp fungera som ett avsnitt i en tvserie, eller t.om. hela story arcs för flera avsnitt eller rentav säsonger.

Men jag hoppas de förstår att det är karaktärerna och deras narrativ, atmosfären i världen samt de små lokala berättelserna som gör Witcher. Fokuserar dom på aktion och strider som huvudrätt eller för mycket storpolitik a'la Game of Thrones så tror jag att det bara blir pannkaka.

Inaktiv

Lär nog bli rätt B som det brukar bli när det baseras på spel

Medlem

@anon_319742: Fast nu baseras det ju på en bokserie, precis som spelen gjorde...

Men det skulle inte förvåna mig om spelen kommer att ha mycket inflytande på tvserien, både till art direktion och karaktärsutveckling.

Medlem

@MEG: Är de smarta så väntar de med att släppa den till 2019. Då är Game of Thrones slut (jag hoppas de låter det vila något år innan prequels) och världen suktar efter en ny fantasyserie

KoP
Medlem

Och det finns ju inte någon direkt orsak till att CD Project skulle blanda sig i detta projekt.

Medlem

KOmmer nog bli bra substitut när GoT tar slut.

Medlem

Vet inte riktigt varför någon skulle förvänta sig att CD Projekt skulle vara inblandade...
Men Wheel of Time och The Witcher Saga, mycket fantasy att se framemot i framtiden. Förhoppningsvis blir i alla fall en av dem bra gjord, men skulle jag behöva välja skulle jag ta WoT.

Medlem
Skrivet av KoP:

Och det finns ju inte någon direkt orsak till att CD Project skulle blanda sig i detta projekt.

Som att DICE skulle vara inblandade i nästa Star Wars film...

Medlem

Sapkowski har ju samma roll som GRRM har i GoT-serien så det kan bli bra.

Medlem
Skrivet av Smokebury:

Som att DICE skulle vara inblandade i nästa Star Wars film...

Köpa season pass när halva filmen gått?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Så synd egentligen att Sapowski inte kan samarbeta med CDPR som faktiskt gjort ett helt förträffligt jobb att fortsätta/utveckla storyni böckerna till spel. Jag har fortfarande svårt att "konsumera" den ena utan att tänka på den andra. Avskyr förövrigt när en författare återvänder till en populär men avslutad bokserie med några sunkiga "mellanäventyr" åt älskade karaktärer (a'la Raymond E. Feist). Det värsta är med karaktärer som dött eller "levt lyckliga i alla sina år"...då är dem ju avslutade liksom.
Att klämma in nya äventyr mellan tidigare större händelser blir ju ofta bara fel.

1
Skriv svar