Vive presenterar fristående VR-headset

Robot
Vive presenterar fristående VR-headset
Skägg.
10 Chambers

@neocon: Absolut, och med tanke hur billig kraftfull hårdvara blir varje år kommer VR vara på en väldigt intressant plats om 5 år eller så.


signatur
Medlem

Alltså jag fick hem mitt HTC vive headset igår, efter att ha velat hur länge som helst, och tänkte sen, " kommer inte komma en ny version på minst ett år!" så frågan är nu om jag ska lämna tillbaka den jag precis fått :/

Vet ni något om de uppdaterat hårdvaran i övrigt? högre upplösning ?

Medlem

@Wattem: frågan är om det är en "vive"-uppföljare eller om det är ett försök att nå fler kunder med billigare lösning. Detta kan vara deras svar på GearVR exempelvis, och att Viven fortfarande kommer vara topp-produkten.

Medlem

Detta är absolut inte en uppföljare då det är i princip en daydream med inbyggt telefon.

Medlem
Skrivet av Wattem:

Alltså jag fick hem mitt HTC vive headset igår, efter att ha velat hur länge som helst, och tänkte sen, " kommer inte komma en ny version på minst ett år!" så frågan är nu om jag ska lämna tillbaka den jag precis fått :/

Vet ni något om de uppdaterat hårdvaran i övrigt? högre upplösning ?

Det här Vive-headsetet är ett all-in-one system. Den levereras med all hårdvara och mjukvara (Android) inbyggt. Det är så att du kan njuta av det Google Daydream erbjuder utan att behöva en telefon. Så du behöver inte oroa dig över att din Vive kommer ersättas av en ny och bättre modell, åtminstone inte än i alla fall.

Medlem

Lite otippat att HTC var först ut, Samsung har också jobbat på det här ganska länge.

Medlem

@neocon:
Hah ja kanske bäst att läsa hela nyheten innan kommentar, så går det när man skummar igenom bara!

Medlem

@neocon: Det tror jag inte.

Medlem

@neocon: Nej. Lika dum fråga tillbaka. Jobbar du för 7invensun?
Tobii skickar ut färdiga HMD dev kits med integrerad eye-tracker om några veckor. Inga upgrade kit som monteras fast framför skärmarna i HMD för 2000kr.

Medlem

@neocon: Jaha. Antog att det var det vanliga spydiga svaret man kan få om man tycker det ena eller andra på forum, "Jobbar du på ***** eller?"

Men svaret blir det samma förutom första raderna.

1
Skriv svar