Destiny 2 visas idag - kan bli exklusivt för Battle.net

Robot
Destiny 2 visas idag - kan bli exklusivt för Battle.net

Otippade rykten påstår att den efterlängtade uppföljaren skippar Steam.

#activision, #blizzard, #bungie, #destiny


Medlem

Vore ett ypperligt tillfälle att skjuta sig själv i foten genom att utesluta alla som endast spelar genom Steam. Kom igen nu Activision, gör oss inte besvikna!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Bara dom skiter i MS egna online butik, hoppas fortfarande det missfostret ska dö en vacker dag.

Medlem

@marsson90: Varför spelar man endast genom steam? Det låter riktigt korkat, kan inte finnas många som gör det.

Medlem

Battle.net finns ju inte längre?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Json_81: Det är riktigt, tjänsten och launchern döptes om till Blizzard App men är i övrigt samma tjänst, och jag valde att kalla den Battle.net eftersom fler förstår vad det handlar om.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Yabba: Inlägget redigerat enligt trivselregler. Åsikter kan med fördel uttryckas utan nedvärderande kommentarer.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Skulle kännas sjukt skumt att ha destiny 2 i samma launcher som wow, hots, hs , sc 2, ow.... Där vill man ju ha sina blizzardspel^^.

Medlem

Sluta slicka Steam i röven, ja det har sina fördelar men i slutändan är det ett program med rutten skit DRM som i praktiken betyder att du inte ens äger dina egna spel.

Battle.net eller Steam eller Origin, pest eller kolera.

Medlem

Har inge emot Blizzard App men känns konstigt att ha Destiny 2 där. Hoppas det är fejk.

Medlem

Ska bli kul att äntligen få se detta!

Medlem

Nu har väl tidskonverteringen blivit fel?

https://twitter.com/Bungie/status/864893703055327232
https://www.twitch.tv/bungie/events

Dvs kl 19 svensk tid startar streamen

Medlem

Vet precis hur folk hade reagerat iaf det var Uplay istället. xD

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@ehrw: Ja det blev fel först men ändrades, men tydligen gick uppdateringen inte igenom. Har ändrat igen nu, tack för uppmärksamheten!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Borde finnas en launcher som samlar alla spel, framgångar, cloud-sparningar på ett ställe. Ett frivilligt val såklart. Då kan alla andra tjänster såsom Steam, Origin, Uplay, Battlenet, Bethesda, GOG osv vara som en liten bakgrundsprocess som bara länkar till spelen m.m. Och i launchern har man även tillgång till alla sina vänner som spelar olika spel som vanligtvis har olika launchers. Man trycker på "join game" så är man med i spelet på någon minut utan att behöva starta något separat. Ni förstår principen. Vet inte hur det blir med säkerhet osv. Men det kanske redan finns något som detta?

Medlem
Skrivet av Freffo:

Borde finnas en launcher som samlar alla spel, framgångar, cloud-sparningar på ett ställe. Ett frivilligt val såklart. Då kan alla andra tjänster såsom Steam, Origin, Uplay, Battlenet, Bethesda, GOG osv vara som en liten bakgrundsprocess som bara länkar till spelen m.m. Och i launchern har man även tillgång till alla sina vänner som spelar olika spel som vanligtvis har olika launchers. Man trycker på "join game" så är man med i spelet på någon minut utan att behöva starta något separat. Ni förstår principen. Vet inte hur det blir med säkerhet osv. Men det kanske redan finns något som detta?

Detta är det bästa jag hört på länge. Användaren ser bara sina vänner och spel sen sköter datorn resten i bakgrunden!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Gnällkuk
Skrivet av employed:

Vet precis hur folk hade reagerat iaf det var Uplay istället. xD

Windows Store och UWP-spel, den enda launchern som är sämre än Uplay. Jag, likt andra föredrar Steam helt enkelt för att den plattformen är bäst utvecklad och enklast att använda.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Freffo:

Borde finnas en launcher som samlar alla spel, framgångar, cloud-sparningar på ett ställe. Ett frivilligt val såklart. Då kan alla andra tjänster såsom Steam, Origin, Uplay, Battlenet, Bethesda, GOG osv vara som en liten bakgrundsprocess som bara länkar till spelen m.m. Och i launchern har man även tillgång till alla sina vänner som spelar olika spel som vanligtvis har olika launchers. Man trycker på "join game" så är man med i spelet på någon minut utan att behöva starta något separat. Ni förstår principen. Vet inte hur det blir med säkerhet osv. Men det kanske redan finns något som detta?

OCh ha ännu ett program som förpestar? Detta är jö lite vad många andra försöker med redan.
känns dumt att ha ett program som går genom andra program för att funka. Lite som hur jag tyckte lät skit nice med uplay spel i steam tills jag fick höra att man måste ha uplay igång i backgrunden ändå.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Sluta slicka Steam i röven, ja det har sina fördelar men i slutändan är det ett program med rutten skit DRM som i praktiken betyder att du inte ens äger dina egna spel.

Battle.net eller Steam eller Origin, pest eller kolera.

Är väl mest det att det är så drygt att ha massa spel på olika ställen. Om spel inte släpps på Steam så köper jag inte, orkar inte ha tre olika sorters cancer på datorn.

Medlem
Skrivet av fatcamp:

OCh ha ännu ett program som förpestar? Detta är jö lite vad många andra försöker med redan.
känns dumt att ha ett program som går genom andra program för att funka. Lite som hur jag tyckte lät skit nice med uplay spel i steam tills jag fick höra att man måste ha uplay igång i backgrunden ändå.

Tanken var nog att BARA ha ett program.

Medlem

Jag blev förvånad. Inte hört något alls om detta.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av dummle112:

Skulle kännas sjukt skumt att ha destiny 2 i samma launcher som wow, hots, hs , sc 2, ow.... Där vill man ju ha sina blizzardspel^^.

Skulle vara rejält korkat för företaget att börja utveckla en ny plattform när dom redan har en. Om varje studio skulle ha sin egen launcher skulle vi har jävligt många konton att hålla reda på och det är nog rörigt redan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Använder Battlenet dagligen så, skulle inte göra mig något alls.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

O_o Jäkligt udda att se ett icke-blizzard spel på Blizzard appen...men jag välkomnar det!

Medlem
Medlem
Skrivet av Json_81:

Battle.net finns ju inte längre?

Det kommer för alltid att heta battlenet i våra hjärtan!

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Sluta slicka Steam i röven, ja det har sina fördelar men i slutändan är det ett program med rutten skit DRM som i praktiken betyder att du inte ens äger dina egna spel.

Kanske dags att läsa på lite. Steam har inget DRM i sig, det är en nerladdningstjänst. Det är utgivarna av spel som bestämmer om det ska vara DRM eller inte. Det finns massor av spel på Steam som du kan ladda ner och sen aldrig starta Steam-klienten igen.

Medlem
Skrivet av fatcamp:

OCh ha ännu ett program som förpestar? Detta är jö lite vad många andra försöker med redan.
känns dumt att ha ett program som går genom andra program för att funka. Lite som hur jag tyckte lät skit nice med uplay spel i steam tills jag fick höra att man måste ha uplay igång i backgrunden ändå.

Du har rätt där. Det är det jag vill undvika när jag köper spel. Vill inte att det ska förpesta genom att öppna det ena för att öppna det andra. Är ingen programmerare eller hur det fungerar med att skapa något sådant som jag menar. Men det är bara något jag grubblat över då och då sen jag har skaffat PC 2013(tror jag det var). Det har det dykt upp totalt två nya launchers vad jag kan minnas under tiden; Bethesda.net launcher och GOG. Det kommer bara bli fler och till slut kommer det vara väldigt många fler då spelutgivarna säkerligen tjänar mer pengar på att släppa sina spel utöver enbart Steam. Men det är många som verkar tycka att det är väldigt iriiterande med för många launchers vilket jag förstår. Den gemensamma launchern är en idé jag har haft sen jag skaffade en PC som sagt och upptäckte alla dessa launchers.

Medlem

Ser ingen stream?


signatur

Meep!

Medlem

Visst har det definitivt sina nackdelar.. Jag förstår folks synpunkter. Men personligen som en person utan något att dölja eller förlora på det så älskar jag den här "Launcher" - epoken.

Jag har inte köpt ett fysiskt exemplar på åratal. Med repade skivor och trasiga disketter och allt vad man nu hade i barndomen. Härligt att bara logga in, tanka och lira. Sen tycker jag det är löjligt att de ska konkurrera om det. Någon nämnde ett samarbete via en oberoende tjänst som tar hand om clouds, party osv. Det vore verkligen en genial idé.

12
Skriv svar