Här är 5 sätt Destiny 2 skiljer sig från det första spelet

Robot
Här är 5 sätt Destiny 2 skiljer sig från det första spelet

Kvällens live-stream har avslöjat en hel del om Bungies senaste sci-fi saga.

#bungie, #destiny, #sci-fi


Medlem

De har täckt alla punkter som jag tyckte är svaga i första spelet. Bortsett från eventuella och oförutsedda tekniska bekymmer så är jag helt såld.

Körsbäret på toppen vore lite flex i subklasserna.

Inaktiv

Hade velat ha ett läge som tillåter fler spelare i PvP, men jag antar att Activision inte vill bekosta servrar. Har inte sett de säga något om en chatt, förmodligen en av de mest saknade funktionerna i Destiny. Weekly och Daily missions blev ganska tråkiga i längden. Jag hoppas det kommer många fler och större variation på vad de går ut på. Förutom det så vill jag väl bara ha mer av allting.

Hade inte Blizzard gått ifrån Battle.net namnet redan???

Medlem

Följer en youtubare som fått spela det på pc, han sa att det var väldigt vacker grafik och bra gameplay på pc ^^

Medlem

Med tanke på deras 4v4 PVP så hade jag hoppats på att de skulle gjort så man kunde vara 4 pers i alla PVE också.
Spelar med tre andra kompisar varje helg (i princip): Wildlands, Division, Payday2, Arma3, Borderlands 2/PreS, Helldivers, Deathwing.. Listan är väl ca 15-20 spel vi spelat under några år nu och alla kan man spela minst 4 pers tillsammans.
Hade stora förhoppningar på att Bungie's tama 3-player fireteam var helt enkelt en limitering av konsolernas hårdvara och att de skulle öppnat upp för större fireteams i tvåan.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Hade inte Blizzard gått ifrån Battle.net namnet redan???

Även om Blizzard har bytt namn på det lär nog 99% fortfarande använda namnet "battlenet" ett bra tag framöver. (om inte för alltid)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Men blir det mindre grind?

Medlem

Såg en del av streamen igår och kommer med all säkerhet köpa. Gillar att dem ska göra raids och NF tillgängligt till Alla, inte bara till dem som spelar i klaner eller har minst 2 polare som spelar.

MEG
Medlem

Vågat för Blizzard. Oavsett om man tycker om deras spel eller inte så håller de en hög kvalitet.
OM inte Destiny 2 lever upp till detta så blir det första skitspelet på Battle.net.


signatur

Death is only the beginning

Gnällkuk
Skrivet av MEG:

Vågat för Blizzard. Oavsett om man tycker om deras spel eller inte så håller de en hög kvalitet.
OM inte Destiny 2 lever upp till detta så blir det första skitspelet på Battle.net.

Blanda inte ihop Blizzard som utvecklare och Activision Blizzard som förlag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Blä, verkar som vi som lirar pc kommer få vänta längre på spelet....
http://www.windowscentral.com/destiny-2s-pc-launch-has-been-d...

Medlem

Jag var oförskämt hypad inför första spelet och upplevde det i slutändan som en besvikelse, trots relativt många timmar investerade i spelet vid release.

Vid första anblick gillar jag det nya fokuset i Destiny 2 på ett djupare, mer storydrivet spel. Jag är även glad över de flesta andra förändringar, framförallt matchmakern (vilken verkligen borde varit med från början).

Nu återstår det givetvis att se om spelet blir bra eller anus, men jag vågar anta att en spelstudio av Bungies kaliber lär sig av sina misstag.

Medlem

Ser ut som Destiny 1.1, varför blir folk så hypade?

Kommentarer som "blir ett köp" är ni verkligen sånna torskar?

Kul att det kommer till PC iaf så man har valmöjligheten att köpa eller inte iaf.

MEG
Medlem
Skrivet av tricky:

Blanda inte ihop Blizzard som utvecklare och Activision Blizzard som förlag.

Nu vet jag inte men jag gissar att Blizzard bestämmer vad som ska upp på Battle.net


signatur

Death is only the beginning

Skägg.
10 Chambers

Det kommer upp gameplay från Anabelles spelsession om cirka 45 minuter!


signatur
Medlem

@Vercadi: för att dem gillade destiny 1?

Blir ett köp för övrigt.

Medlem
Skrivet av MEG:

Nu vet jag inte men jag gissar att Blizzard bestämmer vad som ska upp på Battle.net

Tror Activision Blizzard som majoritetsägare av Blizzard kan styra och stämma lite hur de vill ändå, inte så troligt att Blizzard säger emot bara för att. Plus, är Destiny 2 bra är det bra för båda, skulle inte bli förvånad om vi kommer se fler och fler Activision Blizzard spel i launchern framöver om det här tas emot väl.

MEG
Medlem
Skrivet av joonsson:

Tror Activision Blizzard som majoritetsägare av Blizzard kan styra och stämma lite hur de vill ändå, inte så troligt att Blizzard säger emot bara för att. Plus, är Destiny 2 bra är det bra för båda, skulle inte bli förvånad om vi kommer se fler och fler Activision Blizzard spel i launchern framöver om det här tas emot väl.

Har för mig att Blizzard fick behålla sitt "självstyre" och visst om Destiny 2 är bra så är allt lugnt men om det inte är det så kommer det att bli smolk i bägaren för Blizzard och Battle.net


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kommer sakna 6v6 Control i Iron Banner

Medlem

@Vercadi: Om man gillar FPS, älskar Bungie och gillade Destiny 1 trots dess stora brister. Ja, då skriver man nog "blir ett köp".

Jag är helt torsk! Kommer bli många timmar Destiny 2 för mig.

Avstängd
Skrivet av xdrive:

Blä, verkar som vi som lirar pc kommer få vänta längre på spelet....
http://www.windowscentral.com/destiny-2s-pc-launch-has-been-d...

Jag ser det som bra.

För att slippa en fasansfull misslyckad och trasig lansering.

Vi fick GTA V och se hur bra PC porten blev.

Medlem

@Sebastian V: Jo sant, jag är dock osäker på om jag ska köpa det till min pc eller till xbox scorpio. Är det inte stor risk att folk fuskar om det inte är dedikerade servrar på pc?

Medlem

4v4 pvp 30fps är ju ett skämt! Overwatch Titanfall och BF1 kör 60fps med fler spelare!? Gammal spelmotor? Vill inte lira på PC för alla vänner lirar på PS4. Satans Overwatch har skämt bort mina ögon med sina lena 60fps

1
Skriv svar