Destiny 2 visas idag - kan bli exklusivt för Battle.net

Medlem

Trött man blir, fulreklam för Playstation... Bungie har glömt var dom kom ifrån...luffare

Medlem

Exklusivitet är det ingen som vinner på förutom företagen, egentligen. Därför är det dåliga nyheter å ena sidan - smidigt å den andra om man använder appen - men knappast superoväntat; det enda jag verkligen hoppas på är att appen inte blir mer påträngande om activision-produkter jag inte bryr mig om.

Medlem
Skrivet av Ender:

Tanken var nog att BARA ha ett program.

han skrev
" Då kan alla andra tjänster såsom Steam, Origin, Uplay, Battlenet, Bethesda, GOG osv vara som en liten bakgrundsprocess som bara länkar till spelen m.m"

SÅ tog det som att man måste ha dom andra programmen på i bakgrunden då fortfarand.e

Skrivet av roftg:

Trött man blir, fulreklam för Playstation... Bungie har glömt var dom kom ifrån...luffare

Vadå, Mac?

Medlem

lite märkligt att det släpps av blizzard. de släpper väl bara egna spel??
De kanske är med och utvecklar ?
https://www.polygon.com/2017/5/18/15657886/destiny-2-blizzard...

Medlem

signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Vore ett ypperligt tillfälle att skjuta sig själv i foten genom att utesluta alla som endast spelar genom Steam. Kom igen nu Activision, gör oss inte besvikna!

Bungie är knappast främmande för att utesluta spelare, de mer eller mindre uppfann konceptet med Halo.

Medlem

http://eu.blizzard.com/en-gb/news/?d=2017-5#181745

Bekräftat då

Aj då, såg att quid redan delat. Men väl värt att upprepas


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Loevet:

@Json_81: Det är riktigt, tjänsten och launchern döptes om till Blizzard App men är i övrigt samma tjänst, och jag valde att kalla den Battle.net eftersom fler förstår vad det handlar om.

Skrivet av Blackwolfe:

Det kommer för alltid att heta battlenet i våra hjärtan!

Jag håller med, men borde nämnas i artikeln tänkte jag.
Kan ju finnas nykomlingar


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Är ingen större fan av blizzards spel så jag använder mycket sällan klienten, det jag stör mig mest på är att det är långt mellan reorna och det är sällan särskilt djupa reor, ska jag köpa Destiny 2 kommer det vara på rea då jag inte är direkt såld på serien i sig, så jag förväntar mig inte att lira det på iaf ett par år.

Medlem
Skrivet av fatcamp:

han skrev
" Då kan alla andra tjänster såsom Steam, Origin, Uplay, Battlenet, Bethesda, GOG osv vara som en liten bakgrundsprocess som bara länkar till spelen m.m"

SÅ tog det som att man måste ha dom andra programmen på i bakgrunden då fortfarand.e

Ah, sant, jag som läste fel. Trött i kvadrat.

Medlem

Medlem
Skrivet av Ender:

Ah, sant, jag som läste fel. Trött i kvadrat.

Lätt hänt^^ Jag läser fel varje dag : D

KoP
Medlem
Skrivet av NaxoS:

Sluta slicka Steam i röven, ja det har sina fördelar men i slutändan är det ett program med rutten skit DRM som i praktiken betyder att du inte ens äger dina egna spel.

Battle.net eller Steam eller Origin, pest eller kolera.

Köper du spel, film ellet musik äger du dem inte. Du betalar för en typ av licens att nyttja produkten med begränsningar. Det är sen gammalt.

Medlem

Var lite skeptiskt först rent spontant men det verkar som en bra idé faktiskt!

Medlem

We want to let everyone know that a new game will be appearing alongside your favorite Blizzard games—one that’s a little different from what you might normally expect. Bungie’s upcoming first-person action game Destiny 2 will be joining the party! We’re excited to announce that we're partnering with Bungie and Activision to support the PC version of Destiny 2 exclusively via Battle.net.

http://eu.blizzard.com/en-gb/news/?d=2017-5#181745


signatur

Niet.

12
Skriv svar