The Witcher blir Netflix-serie!

Medlem

Jag hoppas på Steve Buscemi!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelade nyligen klart Blood and Wine, tråkigt att det inte ser ut att bli några mer spel! En kvalitativ serie kanske stillar Witcher begäret något.

Gnällkuk

Får instämma med övriga, vår danske vän hade gjort sig ypperlig i rollen tror jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ber till gudarna att Geralt inte låter som en trött batman som han gjorde i Witcher 3. Satan vad enformig den blev.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Smaken är som baken. Har sett rätt många bra filmer på Netflix, och kvalitativa TV-serier har de en hel uppsjö av. Black Mirror, Rectify, Bloodline, Narcos, 13 Reasons Why, Trailer Park Boys, Stranger Things, House of Cards osv osv. Däremot hör ju knappast superhjälteserierna till dessa (vid sidan om Daredevil, som var rätt underhållande).

Instämmer! Rectify är helt fantastisk, men den kräver nog en viss mognad som tittare också.

Förstår faktiskt inte de som klagar på Netflix utbud i dagens läge. Personligen har jag alltid något att kika på där numera, men det beror säkerligen lite på vad man letar efter också. Är det något väldigt specifikt man hoppas på är sannolikheten mindre att det finns just precis i den tjänsten. Är man dock mer öppen för att hitta något nytt blir man nog snabbt mer nöjd.

Sen måste jag dock ge Netflix en fet känga för att de bytt ut stjärnorna mot upp- och nertumme. Där rök all form av nyans när samma upptumme kan representera en suverän titel och samtidigt något mer i mellanmjölksklassen. Tvivlar rätt hårt på många påstådda "98%-matchningar". Men vi får väl se när systemet mognar lite ytterligare. :/


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Förstår faktiskt inte de som klagar på Netflix utbud i dagens läge. Personligen har jag alltid något att kika på där numera, men det beror säkerligen lite på vad man letar efter också. Är det något väldigt specifikt man hoppas på är sannolikheten mindre att det finns just precis i den tjänsten. Är man dock mer öppen för att hitta något nytt blir man nog snabbt mer nöjd.

Problemet är att svenska Netflix har riktigt dåligt utbud. Hittar nästan aldrig något intressant att se där utom deras egna (bra) serier.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Undra om han författarn vart smart nog å be om procent den här gången 😀

Så går den kasst och läggs ner efter en säsong och han får ändå inga pengar. Humor.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av jonis:

Instämmer! Rectify är helt fantastisk, men den kräver nog en viss mognad som tittare också.

Förstår faktiskt inte de som klagar på Netflix utbud i dagens läge. Personligen har jag alltid något att kika på där numera, men det beror säkerligen lite på vad man letar efter också. Är det något väldigt specifikt man hoppas på är sannolikheten mindre att det finns just precis i den tjänsten. Är man dock mer öppen för att hitta något nytt blir man nog snabbt mer nöjd.

Sen måste jag dock ge Netflix en fet känga för att de bytt ut stjärnorna mot upp- och nertumme. Där rök all form av nyans när samma upptumme kan representera en suverän titel och samtidigt något mer i mellanmjölksklassen. Tvivlar rätt hårt på många påstådda "98%-matchningar". Men vi får väl se när systemet mognar lite ytterligare. :/

Föredrar matchningsystemet, då jag inte tänker på det över huvud taget. Stjärnorna lade jag däremot märke till varje gång, och de retade mig som fan då de så sällan stämde överens med min uppfattning om kvalitet.

Medlem

Som jag har tolkat det så kommer serien inte handla om Geralt och hans äventyr utan helt andra käraktärer ur samma värld som böckerna ligger i

Medlem

Men jaaaAAAAA!

Medlem
Skrivet av Komured:

Blir inte alls förvånad om den inte kommer till svenska netflix.

Allt som Netflix själva producerar släpps väl både globalt och hela säsongen på en gång?

Medlem

@Buio: haha ja exakt. 😀

Avstängd
Skrivet av sezth:

Som jag har tolkat det så kommer serien inte handla om Geralt och hans äventyr utan helt andra käraktärer ur samma värld som böckerna ligger i

Ja exakt, Geralt kan vi nog glömma i denna serie.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Föredrar matchningsystemet, då jag inte tänker på det över huvud taget. Stjärnorna lade jag däremot märke till varje gång, och de retade mig som fan då de så sällan stämde överens med min uppfattning om kvalitet.

Det förra var ju också ett matchningssystem, väldigt få förstod det dock. Det kunde bekräftas enkelt genom att kolla en titel och jämföra genom att logga in på två olika Netflixkonton.

Stjärnorna var riktade mot enbart det aktuella kontot, d v s hur Netflix trodde att man själv skulle betygssätta titeln. För mig personligen stämde det väldigt bra överens (dock ibland rejäla felträff såklart). Nu ser jag titlar som innan systembytet hade en stjärna för mig, och nu påstås vara ännu en "98%-matchning", och kör man på ett binärt system kommer det bara bli än värre då _all_ form av nyans är bortplockad.

Rectify som vi båda nämnt var en solklar 5:a för mig. Luke Cage en svag 3:a, och nu riskerar båda att representeras av en och samma upptumme. Att då manuellt introducera ett tredje alternativ, nämligen att inte betygssätta alls, gör historiken svår att hålla koll på.

Man får väl köra IMDb parallellt, som förr i världen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av sezth:

Som jag har tolkat det så kommer serien inte handla om Geralt och hans äventyr utan helt andra käraktärer ur samma värld som böckerna ligger i

Ifall det var något du utläste från artikeln så har du nog tolkat fel, eller har du läst mer någon annanstans? De säger ju: "The Witcher stories follow an unconventional family that comes together to fight for truth in a dangerous world,” said Sean Daniel and Jason Brown. “The characters are original, funny and constantly surprising and we can’t wait to bring them to life at Netflix...”.
Även ifall jag kanske inte skulle beskrivit böckerna på det viset. Samtidigt så tycker jag att spelen gjorde böckerna så mycket rättvisa som det går...lite tragiskt att Sapkowski inte ger spelserien mer rättvisa och cred, surgubben.

Medlem

Kikar man runt lite på polska nyhetssajter med google translate så hittar man att Netflix-serien ska vara baserad på:

http://witcher.wikia.com/wiki/Season_of_Storms

Kanske delvis för att promota släppet av den engelska översättningen av densamma som släpps 2018.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Awww, då har ju inte HBO chansen att göra


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Vilken toppennyhet! Är sjukt stort fan av både spelen & böckerna så jag vet ej hur det kommer bli, men längtar ändå!

Är detta Geralt?


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Kan säkert bli bra, har kollat upp loren i världen men har inte alls fastnat för Witcher 3 som alla andra. Får hoppas att tv-serien blir bättre.

Medlem

@Chiral: Det är Geralt. Om än en cosplay av spel-Geralt, tror jag?

Medlem

@OnParole: hm. jag menade "är detta någon som kan spela geralt" .. han ser åtminstone ut som spelgeralt. Japp, det är en cosplayer Maul Cosplay.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

12
Skriv svar