Star Wars Battlefront 2-kampanjen tar oss till mörka sidan
Det viktiga för mig är:
1.) att dom ordnar en riktig server browser. När vi va en community på 30-40 pers som ville lira på samma server fick man kämpa nått rejält för att lyckas. Det samma gällde ett enkelt game i dom mindre spellägen som fanns.
Matchmaking skiten splittrade oss alla. Ett gäng som hållt ihop sedan bf2/Bf3.
2.) mer innehåll som vapen och maps
3.) möjligheten att hyra server så att man kan lägga upp egen rotation på maps, inställningar och kunna ha en aktiv admin online.
Finns säkert massa fler saker. Känner få som litar på ea/dice efter battlefront. Upp till bevis nu!
Plus att den var ganska dålig, efter första uppdraget var de ganska öppet, inget manus och inget scriptat utan billigt, tredjepersonsvy på och ointressanta händelser.
Nä, precis, uppdragen och gameplay va ju som sagt bot-känsla på, de såg det nog mer som träningsuppdrag antar jag. Storyn hade något riktigt bra på gång ibland men det var ju för kort överlag.
Men på dagens spelmarknad så lär vi väl aldrig se ett multiplayer spel med en fantastiskt gripande och bra single player kampanj? På samma sätt ser vi nog aldrig ett SP spel som har bra intressant story och uppdrag (Uncharted, Last of Us, GTA) men som också levererar super bra MP. Det är två helt olika typer av spel