Star Wars Battlefront 2-kampanjen tar oss till mörka sidan

Robot
Star Wars Battlefront 2-kampanjen tar oss till mörka sidan
Medlem

Ja detta kan ju bli något. Hoppas på en lång och bra kampanj. Även lite påskägg till de som tar del av resten av SW vore fint. Dock inte för mycket så de som inte har någon "koll" om resten kan spela utan att behöva kolla upp saker. Vi borde ju få se mer på EA Play. Längtar.

Medlem

Tycker det ser jävligt lovande ut men kommer avstå från release. (Delvis personliga anledningar i och för sig.) Destiny 2 tar prioritet för min del, fast fan man vill ha båda två.

Plockar eventuellt upp spelet.

Medlem

Måste kännas jävligt konstigt att spela med auto miss-bot som jag bara antar alltid är aktiverad?

Medlem

Undra om det blir ett nade spam rocket jump skit spel som första.
Var ju snyggt o så, men fruktansvärt tråkigt imo.

Medlem

Bara kampanjen inte blir som bf1 där man hade ett störtsköt och väl "craftat" första uppdrag som showcase och sedan var resten bf1 mp med bottar.

Så mycket potential för grymma kampanjer med deras motor och teknik.

Hoppas de lägger några extratimmar på manuset också, så att man kanske bryr sig om karaktärerna och intrigen. Det som var bra i BF1 var att de i alla fall inte glorifierade kriget alá CoD, dock så var kampanjen för kort.

Det viktiga för mig är:

1.) att dom ordnar en riktig server browser. När vi va en community på 30-40 pers som ville lira på samma server fick man kämpa nått rejält för att lyckas. Det samma gällde ett enkelt game i dom mindre spellägen som fanns.
Matchmaking skiten splittrade oss alla. Ett gäng som hållt ihop sedan bf2/Bf3.

2.) mer innehåll som vapen och maps

3.) möjligheten att hyra server så att man kan lägga upp egen rotation på maps, inställningar och kunna ha en aktiv admin online.

Finns säkert massa fler saker. Känner få som litar på ea/dice efter battlefront. Upp till bevis nu!

Medlem

@Espresso_Bengt:

Plus att den var ganska dålig, efter första uppdraget var de ganska öppet, inget manus och inget scriptat utan billigt, tredjepersonsvy på och ointressanta händelser.

@zauii89:

Nä, precis, uppdragen och gameplay va ju som sagt bot-känsla på, de såg det nog mer som träningsuppdrag antar jag. Storyn hade något riktigt bra på gång ibland men det var ju för kort överlag.

Men på dagens spelmarknad så lär vi väl aldrig se ett multiplayer spel med en fantastiskt gripande och bra single player kampanj? På samma sätt ser vi nog aldrig ett SP spel som har bra intressant story och uppdrag (Uncharted, Last of Us, GTA) men som också levererar super bra MP. Det är två helt olika typer av spel

1
Skriv svar