Spelare blir beskjuten i sitt hem, räddas av sin The Elder Scrolls-box

Robot
Spelare blir beskjuten i sitt hem, räddas av sin The Elder Scrolls-box

Ibland är det bra med fysiska exemplar...

#bethesda, #wtf


Medlem

Hah, sjukt. Undra varför det hände. Riktigt fin gåva av Bethesda, väldigt avundsjuk!

Medlem

Jag vill också bli beskjuten i mitt hem :(....eller att någon bara skickar en sån här utgåva. Det går också bra.

Medlem

Nu är väl risken att han blir beskjuten igen efter ett rånförsök när nån ser dessa prylar. Lätt man hade velat haft laser rifle.

Medlem

Oj.. öh.. Jag blev just beskjuten men räddades av mina Playboy-tidningar.. Kulan förstörde dock hela årets utgåvor..
Kanske.. kanske Playboy kan skicka lite tidningar, filmer och en dam för underhållning? plz? No?

Ah well, it was worth a shot o_O

Medlem

Med tanke på att han inte kunde veta att Bethesda skulle vara så generösa tror jag inte att han fejkat det (åtminstone inte av just den anledningen) MEN
"At first I thought a light bulb had burst but soon noticed the cloud of drywall dust in the air and a bullet hole to the left of my monitor."
Med tanke på hur långt kula trängt in i boxen så KAN den bara inte ha legat stilla på bordet. Det första han borde märkt var att hans ElderScrolls box passerade hans vänsterarm och sedan drog i golvet - eller? Lite foliehattsvarning men konstigt verkar det....

Medlem

@MatsDahlgren: Håller med. Lägg till att boxen i bästa fall har kapacitet att stoppa ett luftgevärsskott samt att personen i fråga varken vill utveckla varför skottet avfyrades eller anmäla sina grannar (som han nämnde som ansvariga i tråden). Svårsåld historia i min mening.

Medlem

Till er 2 ovan, ni vet ju inte ens avståndet eller vad det var för kaliber på vapnet.
Kulan har ju dessutom gått igenom boxen om man tittar på bilderna.

Gen
Medlem

Låter helt otroligt!

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Med tanke på hur långt kula trängt in i boxen så KAN den bara inte ha legat stilla på bordet. Det första han borde märkt var att hans ElderScrolls box passerade hans vänsterarm och sedan drog i golvet - eller? Lite foliehattsvarning men konstigt verkar det....

Du menar som på film där allt flyger 5 meter bakåt när det blir träffat av något? Jag är mest förvånad att lådan inte exploderade och började brinna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Till er som diskuterar vad kulan kan stoppas av och inte, kulfan hade ju gått igenom en vägg först också? (såg ut som ett litet hål också), inte så märkvärdigt att den stoppas av lite extra motstånd då.

Medlem

Oj vad många vapenexperter det fanns här inne då helt plötsligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte första gången Bethesda gör något sånt här faktiskt. Var en kille som skickade 2000 kapsyler till Bethesda och fick Fallout 3 gratis

https://www.gamespot.com/articles/fallout-fan-who-sent-2000-b...

Medlem
Skrivet av Seraium:

Oj vad många vapenexperter det fanns här inne då helt plötsligt.

Japp, alla högt utbildade av spel och film


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Äsch, det här är ju bara ett PR-trick så Bethesda ska återfå lite goodwill efter deras tjafs med Praey for the Gods-utvecklarna.

Medlem

Måste ha varit en second gunman med i det här!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp, alla högt utbildade av spel och film

Om något kommer från film och spel är det tanken på att boxen skulle skydda mot en kula överhuvudtaget. Killen kanske skulle slänga sig över ett vält bord och ta skydd när han ändå höll på?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp, alla högt utbildade av spel och film

Expert och expert, men som kuriosa kan jag nämna att jag har två generationer infanterimajorer i generna via pappa och farfar. Jag har varit med på diverse skjutövningar - allt från tävlingspistol till granatkastare.
En kula, även så liten som .22 har en j**la massa rörelseenergi iom att de går ganska fort. Kan den tränga igenom boxen så överför den en hel del energi till boxen. Jag har sett en hel del skumma saker bli skjutna på och igenom och alla har en sak gemensamt - de flyttar på sig om de inte är fastspikade.
Kanske inte expert - men erfaren.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Du menar som på film där allt flyger 5 meter bakåt när det blir träffat av något? Jag är mest förvånad att lådan inte exploderade och började brinna.

Näe, film har inget med saken att göra bara fysiska lagar om energiöverföring. En lätt CD-box rör på sig om de träffas av en kula som tränger in i den/igenom den om boxen inte sitter fast eller har några kilo tegel ovanpå.
Det finns en anledning till att trä och gipsskivor inte räknas som pansar i armén....

Medlem
Skrivet av shelter:

Till er 2 ovan, ni vet ju inte ens avståndet eller vad det var för kaliber på vapnet.
Kulan har ju dessutom gått igenom boxen om man tittar på bilderna.

Avstånd och kaliber spelar mindre roll i mitt resonemang (även om kulhålet indikerar kaliber - man kan ju se ungefär hur stort det är). Det som spelar roll är hur långt in i boxen kulan lyckades komma- man ser ju att materialet deformerats. Den energin har kulan fört över till boxen och borde, om boxen inte låg underst i en ganska tung hög, fått boxen att flytta på sig. Du kan enkelt test själv med en gammal CDbox eller något liknande - lägg den på ett bord vid kanten och ta en stjärnskuvmejsel och klipp till från sidan. Hur du än gör kommer du nog inte att kunna genomborra den om den ligger utan annat som håller fast den och den kraft du kan få till är antagligen (här vet jag naturligtvis inte exakt) lägre än den kulan hade.
Visst är mycket spekulation - han kanske inte beskrev allt som är relevant men hans uttalande rimmar illa med det som fysiskt borde ha hänt. En sak blir allt viktigare idag - att våga granska sånt som publiceras på nätet innan man accepterar det som trovärdigt. Ingen jättegrej med den här historien men jag köper den inte rakt av.

1
Skriv svar