Ställ dina frågor om Total War: Warhammer 2

Robot
Ställ dina frågor om Total War: Warhammer 2
Medlem

Skulle vilja veta när spelet släpps men har en känsla av att de inte kommer svara på det.

Finns det planer på att återinföra funktioner i framtida titlar som fick ditt imperium att kännas mer levande? T.ex. decentraliserade städer, vägar med människor, och landskap som förändras beroende på vad du bygger.

Medlem

Kan dem tänka sig att släppa spelet på fler digitala plattformar, te x GOG, än Steam?

Medlem

Kommer Total War: Warhammer 2 ha linux support när spelet släppts eller någon gång i framtiden ?

Medlem

Oh, några frågor jag har är följande:
1. Är planen att släppa alla existerande raser igenom TW:W 1 och 2, eller kommer de undvika några raser?
2. Kommer spelarstyrda båtstrider att införas?
3. Var är Gotrek & Felix?
4. Kommer mer "färdiga" avslut på större kampanjer att införas? (Just nu känns det lite "meh" när man är på runda 190 och gör det där sista draget som får en att vinna en lång kampanj, men det enda som man får som belöning är lite kortare statistik och ett rullande diagram.)
Var är varje ras mäktiga avslutningsvideos, eller i alla fall varför inte ha en sammanställning hur världen förändrats till det bättre/sämre beroende på vilken ras man spelar och som baseras på vilka allierade man har, vilka nationer som förgjorts eller återuppstått, osv.
Visst, lite mer jobb för utvecklarna, men så otroligt mycket mer nöje och värdigare avslut för oss spelare.
5. Kommer man kunna få designa sina egna byar, städer, borgar någon gång för oss som vill leka ingenjörer? Jag har idéer på ointagliga fort som jag vill se mina fiender stånga sig blodiga mot.
6. Kommer diplomatin att utökas? Just nu kan jag tex inte kräva att två av mina allierade ska upphöra med sitt krig sinsemellan och söka fred, jag kan heller ge bort landsområden (eller kräva landsområden). Och beroende på vilken ras man spelar borde diplomatin vara helt annorlunda, tex människor borde kunna gifta bort adelsmänniskor sinsemellan för att stärka alllianser, dvärgar erbjuda större skatter eller guldgruvor, alver magiska artifakter osv, saker som kan påverka allianser för och emot allt och alla.
Inom diplomatin så finns det mycket som skulle kunna tillföras (för de som nu vill ha mer diplomati, låt det vara en på/av-möjlighet).

Medlem

Skavens?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kan besvara en av dina frågor nu och påpeka en sak på en annan.

Skrivet av ForrestFox:

Oh, några frågor jag har är följande:
1. Är planen att släppa alla existerande raser igenom TW:W 1 och 2, eller kommer de undvika några raser?

Planen, förutsatt att den inte har ändrats, är att de vill införa alla stora raser innan de är färdiga med trilogin.

Skrivet av ForrestFox:

5. Kommer man kunna få designa sina egna byar, städer, borgar någon gång för oss som vill leka ingenjörer? Jag har idéer på ointagliga fort som jag vill se mina fiender stånga sig blodiga mot.

Först och främst är det möjligt att skapa egna borgar och implementera dem i kampanjen och custom battles via map makern (Se exempel) men jag förstår vad du är ute efter, en mer användarvänlig version in-game där man utan några större problem kan placera ut murar och dylikt. Problemet med detta är att de skulle behöva skapa en separat map maker som fungerar i spelets kampanj samt att den behöver automatiskt kunna markera ut korrekt pathfinding vilket, med TWs historik med problematisk pathfinding i vissa spel, troligtvis skulle orsaka lite problem.
Det skulle vara väldigt nice men tror det skulle ta väldigt mycket resurser som de hellre vill spendera på annat håll. Kan även påpeka att då städer och byar oftast har en infrastruktur som man nu slåss inom så skulle det inte lämna mycket utrymme att bygga murar och fort om man inte även ska flytta på husen vilket då resulterar i att man behöver ha ett krav på X antal hus och dylikt för att spelarna inte ska "fuska" med stora tomma spelfält inom sin borg, vill man inte ha det slutar det med att man enbart kan flytta runt tornen vilket inte riktigt får samma effekt.
Tror det räcker med att folk kan utnyttja map makern för att låta sin fantasi flöda fritt om det inte ska ske större förändringar inom slagfälten.

Medlem

När jag ser något nytt om totalwar, så trycker jag in sedlar i alla olika öppningar på datorn, är det så man ska göra? Har även provat kasta kreditkort mot skärmen.

Medlem
Skrivet av Bävern.Bäversson:

Finns det planer på att återinföra funktioner i framtida titlar som fick ditt imperium att kännas mer levande? T.ex. decentraliserade städer, vägar med människor, och landskap som förändras beroende på vad du bygger.

En liknande fråga jag har är om man kommer få ser mer animation på världskartan. I tidigare spel så såg man karavaner åka på vägarna som gav lite liv till det hela.

En till fråga som borde ställas är om Empire kommer få uppdaterade spelmekanik såsom Orcs och deras Waagh, eller WElfs och deras Amber.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

2. Kommer spelarstyrda båtstrider att införas?

Dom har redan sagt nej till detta med motivationen att total war:warhammer handlar om infanteristrider så kommer bara vara auto-resolve för båtstriderna.

Jag har dock själv en fråga:

Kommer dom göra några ändringar till multiplayern och Quick Battles? så som att rösta upp/ner banor man gillar eller inte gillar. Alternativt att kunna välja vilka modes man vill köra (2v2, 3v3, 4v4). lite mupp att det inte redan finns, sällan folk stannar när den slumpar in en i 4v4...

Medlem

Härligt med en resa till CA! Lycka till där FZ.

Ett par frågor:

Finns det planer på att införa en Grand Campaign utan att ha de scriptade, förbestämda händelserna, utan bara köra ren sandlåde-style warhammer? (Nån som vet nån mod som gör detta i TW:WH1?)

Kommer vi få se Gorols och andra sköna enheter som hör till Amazonkrigare i Lustrias djungler?

Kommer Lustrias djungler vara förgiftande och orsaka Attrition för andra raser än Lizardmen, likt Chaos attrition i TW:WH1?

Kommer Kroxigor vara motsvarigheten till Troll size?

Hur ser de andra rasernas unit roster ut?

Vad är målet för Dark Elfs?

Kan man få en hint om Skaven Jezzails får medverka i titeln? Finns nog ingen chans att de skapar Skavens utan deras utklassande Jezzails.

Får man yttra lite nedstämmd kritik mot det nästan total brist på förståelse och nästan respektlösa sättet de presenterade Lizardmens unit roster de släppte på youtube. Jag satt med hakan i golvet pga deras uppenbara brist på förberedelse. Men, det kanske bara är jag. Och ni borde nog inte yttra något om överhuvud taget. ^^

Men önska dem stort lycka till från oss väntande Warhammer-nörds!

Medlem

1. In the history of the Total War-series we have seen expansions and DLC's that add on to the main game. But this time you release a new full title, merging with the previous one. What prompted this decision, and is it a sign of a new view of how games are expanded upon for the future of CA?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Min fråga är, varför var dom tvungen att släppa det som ett eget spel då dom gott och väl kunde lägga till dom som expansioner/dlc? Känns bra drygt av dom.

Medlem

Lite tekniskt men:

- Ingår det buggfixar kring Coop-campaigns i och med del 2, för nuvarande så finns det ett flertal buggar som omedelbart crashar ena eller båda deltagarna i vanilla spelet. (Disbanda units, klicka på settlements som är under attack samt om någon Elf-faction försöker ta tillbaka Oak of Ages, då dör sparfilen)

Tycker det är värdelöst med sådana game-breaking buggar efter så lång tid, gör coop ett rent besvär att spela.

Medlem

1. Kommer AIn fortsätta vara helt bizzar att kunna bestämma med milimeterprecision hur långt fram den kan gå utan att man kan nå den. Så sjukt tråkigt att jaga en halvklen armé över halva kartan bara för att AIn är magiskt bra på att veta hur långt den kan gå. (ogillade det redan i gamla Heroes of might and magic).
2....glömde jag

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Min fråga är, varför var dom tvungen att släppa det som ett eget spel då dom gott och väl kunde lägga till dom som expansioner/dlc? Känns bra drygt av dom.

Spelet är en expansion, om du har första spelet så läggs båda spelen ihop och då får tillgång till en massiv karta etc. Har du bara första eller andra spelet så har du bara tillgång till det som är i det spelet. De gjorde så här i Shogun 2 så vitt jag minns, alla expansioner för TW:War blir stand-alone för att inte tvinga folk som kanske inte är intresserad av första delen av spelet ska va tvungen att köpa båda. Så förstår inte ditt problem, har då båda spelen får du ett större spel. Har du ena får du ett normalstort spel.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Spelet är en expansion, om du har första spelet så läggs båda spelen ihop och då får tillgång till en massiv karta etc. Har du bara första eller andra spelet så har du bara tillgång till det som är i det spelet. De gjorde så här i Shogun 2 så vitt jag minns, alla expansioner för TW:War blir stand-alone för att inte tvinga folk som kanske inte är intresserad av första delen av spelet ska va tvungen att köpa båda. Så förstår inte ditt problem, har då båda spelen får du ett större spel. Har du ena får du ett normalstort spel.

"Problemet" skulle väl vara att expansioner, även standalone, traditionellt är billigare än hela spel medan jag misstänker att CA tänker utnyttja att de kallar detta en uppföljare och ta fullpris för det.

Medlem

Jag undrar vad de har för planer för Southlands, eller Warhammer-världens motsvarighet till Afrika. Den delen av kartan har blivit nästan helt förbisedd så CA har väldigt fria händer där.

Jag undrar också över WH3 och hur länge jag behöver vänta på att få spela Ogres, men det är nog inte aktuellt att fråga om just nu.

Medlem

Har också en fråga. Har de några planer på att någonsin återinföra Avatar Conquest från Shogun 2? Det var enda skälet till att jag spelade MP, så jag blev något besviken när de gick tillbaka till det rätt trista tidigare systemet i senare spel. Finns det något spel som borde tillåta customization av arméerna är det ju Warhammer, så detta vore ju ett ypperligt tillfälle för dess återkomst.

Medlem

Jag undrar om CA har rättigheterna från games workshops sida att göra fraktioner som vart nedlagda innan 8th editon av WHFB. Som Dogs of War, Kislev, Araby och Norscan.

Frågan är alltså inte om de kommer att göra dem, bara om de får det.

Medlem
spännande

Här är mina frågor som en med flera hundra timmar i spelet känner skulle kunna förbättras:

- Att nyttja agenter för t.ex. discourage population ger ingen effekt på högre svårigheter då AI:n får en buff i public order så din agent kommer inte ha någon effekt. Är det något CA tänker ändra på för att inte ta bort en del av spelmekaniken?

- Vissa Minor factions har svårt att expandera. Såg detta igår kväll genom karak zifin som hade ått en av deras två start städer förlorat men byggde aldrig upp den under hela spelets gång. De hade även kunnat expandera till Skullsmasherz startposition och förena hela provinsen då den var i ruiner.

- Jag vill gärna se legendary heroes samt möjligheten att attacha de till en unit.

- Standard bearer, musician etc. Vill gärna veta om det är tänkt att implementera det snart då det är en stor del av WH.

- Möjlighet att i framtiden respeca heroes/lords. Lite tråkigt när man confederatar med Brettonia och ser att leon leoncurl har 10p utspridda på allt möjligt.

- Visa traderoutes visuellt på kartan. karavaner etc. som går så kartan får lite mer liv.

Medlem

Fråga till CA överlag: När får vi se Empire Total War 2?


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem
Skrivet av Yakinton:

Jag undrar om CA har rättigheterna från games workshops sida att göra fraktioner som vart nedlagda innan 8th editon av WHFB. Som Dogs of War, Kislev, Araby och Norscan.

Frågan är alltså inte om de kommer att göra dem, bara om de får det.

Kislev finns med i TW:WH

Medlem

När får jag börja mörda saker hejdvilt igen med mina skogsalver och deras fjantiga, mer fisförnäma kusiner?

Medlem

Coop kampanj för fler än 2 spelare ?

Medlem

@Komured: Nej det är dom inte

Medlem
Skrivet av Komured:

Kislev finns med i TW:WH

Skrivet av Yakinton:

@Komured: Nej det är dom inte

I mitt Warhammer finns Kislev med... kör du Native?
Det finns massor av bra mods som lägger till det ena och det andra dessutom. Här kör jag med Radius Totalwar overhaul som lägger till tonvis av sköna specialiserade enheter för alla fraktioner. Rekomenderas starkt

Bild på Kislev i Warhammer

Medlem

@isma: En Empire klon är inte Kislev, jag vill så klart ha deras egna armé.

Annars hade det varigt väldigt lätt att göra TW:WH,
ge alla factions Empire units och byt bara namn och annan färg på uniformerna
Hoppas att skavens får svansar iaf

Medlem
Skrivet av Yakinton:

@isma: En Empire klon är inte Kislev, jag vill så klart ha deras egna armé.

Annars hade det varigt väldigt lätt att göra TW:WH,
ge alla factions Empire units och byt bara namn och annan färg på uniformerna
Hoppas att skavens får svansar iaf

I see men moddar gör ju TW perfekt, så kör med tex. Playable Kislev with Custom Units (13) av DKStranger. Ser fint ut, inklusive Sons of Ursums

12
Skriv svar