Bekräftat - Far Cry 5 utspelar sig i Montana

Robot
Bekräftat - Far Cry 5 utspelar sig i Montana

Grönskande fält, kyrklockor (att klättra upp i) och Amazing Grace.

#far-cry-5, #ubisoft


Medlem

Ska bli intressant, jag har alltid haft roligt med Far Cry spelen.

Medlem

Utan tvekan ett dag 1-köp förutsatt att de inte experimenterar för mycket med genren och dess karaktärsdrag.

Medlem

Vad är det som gör dessa två spel till "utmanare", det ena är väl ett FPS i modern tid, det andra ett rpg-ish tredjepers spel i tidigt 1900 (eller när nu rockstar väljer att utspela spelet).

Eller vet ni något jag inte vet ?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Var ju inte var jag ville men tror ändå på ubi när det gäller Far Cry. Tror ändå detta blir bra.

Medlem

Känner vi Ubisoft rätt får vi klättra upp i torn för att synka kartan i vanlig ordning också. Troligtvis är spelet långt ifrån färdigt när det släpps, som det brukar vara.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Carl Johansson-Sundelius.

Var i teasertrailersen visas det något som helst som styrker vilda västern? Precis ingenting, snarare tvärt om. Det kommer utspela sig i modern era.

Medlem
Skrivet av MrPaNtsONhEaD:

Carl Johansson-Sundelius.

Var i teasertrailersen visas det något som helst som styrker vilda västern? Precis ingenting, snarare tvärt om. Det kommer utspela sig i modern era.

Kyrkan såg ju gammal ut i alla fall


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Men.. Vad? Detta bekräftar ju att FC5 _inte_ utmanar RDR2.

Medlem

Vad tråkigt att de inte kunde hålla på avslöjandet förrns E3.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Västern? Kom igen nu? Till att börja med så finns det moderna silos i bakgrunden i slutet av det gröna fältet, telefonledningar och en modern kyrka nästa scen med en motorcykelklubbmedlem som dunkar en människas huvud i en kyrkklocka. Det utspelar sig i modern tid. Om FZ.se inte menar ett geografiskt läge.. vilket även det vore fel eftersom Montana ligger i Norra USA.

Skrivet av Lard von Bacon:

Kyrkan såg ju gammal ut i alla fall

Ser ut som en klassiskt 1920-tals kyrka baserad i ett glesbebyggt county.

Medlem
Skrivet av MrPaNtsONhEaD:

Carl Johansson-Sundelius.

Var i teasertrailersen visas det något som helst som styrker vilda västern? Precis ingenting, snarare tvärt om. Det kommer utspela sig i modern era.

Outro-tonerna på slutet kändes väldigt western imo!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

@FRULZ:

Du menar en akustisk gitarr?

Medlem

Det ser ut som modern tid, fast de kanske lever som på the wild west ^^

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Västern? Kom igen nu? Till att börja med så finns det moderna silos i bakgrunden i slutet av det gröna fältet, telefonledningar och en modern kyrka nästa scen med en motorcykelklubbmedlem som dunkar en människas huvud i en kyrkklocka. Det utspelar sig i modern tid. Om FZ.se inte menar ett geografiskt läge.. vilket även det vore fel eftersom Montana ligger i Norra USA.

Ser ut som en klassiskt 1920-tals kyrka baserad i ett glesbebyggt county.

Det är väl ganska gammalt? Jag sa aldrig att det såg ut att vara från vilda västern.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Skägg.
10 Chambers

Haha, ni har skarpare ögon en mig. Kändes som de anspelade väldigt mycket på westerntemat. Uppdaterat nyheten.


signatur
Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Det är väl ganska gammalt? Jag sa aldrig att det såg ut att vara från vilda västern.

Allt är ju iof. relativt.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Allt är ju iof. relativt.

En sak att poängtera dock är att 1890 räknades som slutet på vilda västern, och då kom de första telefonerna. Den första motorcykeln togs fram 1885. Jag tvivlar på att det fanns mc-knuttar i den bemärkelsen då, men det är ju trots allt en fiktiv värld.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Inte visste jag Montana var känt för läger med torn. Ser ut som religiösa fanatiker blir fienden denna gången. Äntligen någon man kan skjuta och inte må dåligt.

Medlem

@Dizzz: Glöm inte den stora fina moderna gastanken utanför kyrkan, var inte många sådana på 1800-talet

Medlem

@Dizzz: Enbart instrument från vilda västern kan framkalla sådana specifika toner!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Jag orkade inte köra klart Farcry 3 och Farcry 4(primal?) har jag inte rört men måste erkänna att jag är lite försiktigt hoppfull ändå att det här kan bli något bra ändå. Om inte annat får man testa nya datorn med något nytt:D

Avstängd

Ja tror det mer är nutid och mc gäng kanske. Låten i slutet fick mig mer att tänka på Sons of Anarchy plus att det stod en mc knutte och bankade någons huvud i kyrkklockan.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja tror det mer är nutid och mc gäng kanske. Låten i slutet fick mig mer att tänka på Sons of Anarchy plus att det stod en mc knutte och bankade någons huvud i kyrkklockan.

MC knutte? Såg ut som random religiös dåre. Knuttar är inte direkt kända för flanellskjortor...

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns som en väldigt fräsch miljö att förlägga spelet i om inte annat. Alltid diggat naturen i norra USA/södra Kanada. Alan Wake och Twin Peaks hör till några av de verk som bäst visat hur mycket atmosfär man kan skapa med den miljön.

Får man fråga varför tuggtobak nämns i underrubriken? Det är väl ändå södra USA som är förknippat med tuggtobak.

Medlem

Aliens! Gotta be aliens!

Medlem

Yes!!!! Hillbillys!


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Känns som en väldigt fräsch miljö att förlägga spelet i om inte annat. Alltid diggat naturen i norra USA/södra Kanada. Alan Wake och Twin Peaks hör till några av de verk som bäst visat hur mycket atmosfär man kan skapa med den miljön.

Får man fråga varför tuggtobak nämns i underrubriken? Det är väl ändå södra USA som är förknippat med tuggtobak.

Tuggtobak är väl för fasen förknippat med hela USA, precis som snus med Sverige.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

Fanatiska fiender verkar ju vara tradition för Far Cry, så inte helt orimligt att de gått in på hate-church tema.
Kanske kan bli skoj. Har inte gillat serien sen Far Cry 2.

Medlem

Kraftledningarna där till höger säger nog allt om när det utspelas...


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar