Bristen på odöda får Battlegrounds-spelare att hitta på eget zombieläge

Robot
Bristen på odöda får Battlegrounds-spelare att hitta på eget zombieläge
Medlem

Så Battlegrounds are en ripoff på H1Z1 där de tagit bort zombies, sedan lägger någon till zombies igen?

Hade det inte varit enklare att bara spela H1Z1?

Skägg.
10 Chambers

@Makkapakka: Inte så mycket ripoff som designat av samma person, som designat andra King of the Hill-grejer innan. Och det här är skapat av communityt, inte Bluehole.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Makkapakka: Inte så mycket ripoff som designat av samma person, som designat andra King of the Hill-grejer innan. Och det här är skapat av communityt, inte Bluehole.

PLAYERUNKNOWN (Brendan Greene) har moddat till Arma 2 (DayZ: Battle Royal).
När DayZ sen gick till Standalone så började Brendan att modda ett Battle Royal för Arma 3.
H1Z1-utvecklarna tog in Brendan som konsult och därifrån kom King of The Hill och Just survive.
Det blev alltså två spel genom samarbetet med Daybreak.

Bluehole kontaktade Brendan efter detta just för att utveckla ytterligare ett Battle Royal-spel och efter 2-3 veckor blev Brendan CD (Creative Director) på Bluehole i Sydkorea.
Tidigt 2016 påbörjades utvecklingen och idag är vi här.

Därmed är INTE PUBG ett community-skapat spel utan ett spel designat av Bluehole, enkelt uttryckt.
PLAYERUNKNOWN har dock skapat sin karriär genom communityt och man kan väl säga att han lyckats utomordentligt väl?

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Fast fortfarande, det känns som ett rehashat H1Z1

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@Carl Johansson-Sundelius: Fast fortfarande, det känns som ett rehashat H1Z1

Vad är du inte förstår?

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@Carl Johansson-Sundelius: Fast fortfarande, det känns som ett rehashat H1Z1

Läs mitt inlägg igen är du go!

Skrivet av Soul:

Vad är du inte förstår?

xD

Medlem

@Soul: Jag förstår precis. Jag skrev det KÄNNS som ett rehashat H1Z1. Vad är det DU inte förstår där? (nyckelord: känns)

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Så Battlegrounds are en ripoff på H1Z1 där de tagit bort zombies, sedan lägger någon till zombies igen?

Hade det inte varit enklare att bara spela H1Z1?

Eller varför inte bara DayZ/Arma 3 KOTH? H1Z1 är en ren och skär kopia liksom Miscreated och alla andra bara kopierar funktionerna och innehållet i DayZ. Och jag hade kunnat acceptera det om de hade gjort det bättre.

Jag testade PUBG och jag kan inte förstå hypen. Det har INGENTING som du inte har i någon av Arma-moddarna.
Det är precis lika opolerat, buggigt och har samma avsaknad av grundläggande design som alla klagar om i Arma 3.
- Grafiskt ser det ut som Arma 2 (ja, jag spelar på högsta nivåerna..).
- Samma skräpdesign där du brottas med att plocka upp loot och kan inte hoppa över/klättra på någonting högre än 10cm.
- Skräpdesign av kartan med dålig upplösning på terrängen. Helt oförlåtligt.

Listan är lång och jag avinstallerade efter en timmes försök där mina enda höjdpunkter var när jag fraggade någon. Resten var en enda lång besvikelse.

DayZ må ha en hel del att stå till svars för men INGET av kopiorna har samma känsla och inlevelse och kommer inte ens i närheten. Och skall sanningen fram så är inte PUBG inte ens på topp 3 av efterföljarna. Det som får mig att må mest illa är hur de har mage att ta betalt för den här alfa testen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

@azynkron: Ok, så du gav spelet en timme och sågar det? Trots att det är EA och långt mycket bättre och mindre buggigt än H1Z1?
Senaste patchen gjorde nytta för spelet, stabilare FPS nu t.ex.
Gamla H1z1-nördar har gått över helt till PUBG pga att det är bättre. Grafiken må vara "meh" men det kommer förbättras. Tänk på att utvecklingen av spelet började tidigt 2016, så på mer än ett år han man matchat och sprungit förbi bugfest-H1z1 med hästlängder.

Ge det en chans till säger jag.
Dayz SA ska vi inte snacka om, ett spel som varit i alpha sedan 2013 och ändå suger apballe.

1
Skriv svar