Rockstar: Red Dead Redemption 2 försenas

Medlem

@KoP: Andemeningen är: släpp till XBONE och PS4.

Vänta.

Släpp till PC.

Där har du möjligtvis ka-chingat in på folk som har båda, men inte ville vänta på PC.

Medlem

@DeFeCT: Rockstar vet exakt vad de gör. Folk kommer köpa det till konsol först, och sedan en gång till för PC. Precis som med GTA V.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

RDR är definitivt ett av de bästa spelminnen jag har, ser fram mot detta. Hellre förseningar än ett ofärdigt och oslipat spel, full tillit till Rockstar, de har inte gjort mig besviken än.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

@DeFeCT: Rockstar vet exakt vad de gör. Folk kommer köpa det till konsol först, och sedan en gång till för PC. Precis som med GTA V.

Det är ju inte säkert att det kommer till PC, det första spelet gjorde ju inte det, och det fanns ingen anledning till att det inte skulle gjort det.

Jag hoppas ju såklart att de släpper det till PCn också.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

@DeFeCT: Rockstar vet exakt vad de gör. Folk kommer köpa det till konsol först, och sedan en gång till för PC. Precis som med GTA V.

Vore intressant att veta hur många som faktiskt köper det flera gånger, det påstås ju ofta att det är så.

Själv köpte jag GTA V till PS3 och efter jag spelat klart det kände jag inget behov av att spela det igen på varken PS4 eller PC när de versionerna kom över ett år senare, jag var ju klar med spelet.

Medlem

Fan nu känns det lika sälja bort ps4an den står bara och dammmar ju och nu får den syå än längre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

"från grunden byggt för den senaste generationens konsolhårdvara"
Det säger ju inte så mycket, 95% av alla gaming datorer piskar ju skiten ur PS4 och Xbox ONE, så man kan ju verkligen undra va fan de menar med det egentligen.

Skulle säga att 100% av alla gaming datorer piskar skiten ur PS4 och Xbox One. Beror lite på vad varje person räknar som en speldator idag. I mitt fall räknar jag allt med ett GTX 1070 och uppåt som en gamingdator.
Går man efter steam sitter en tydlig majoritet av spelarna på Intel GMA och annat skit som är sämre än en PS3. Kallar det knappast gamingdatorer men likförbannat är det en majoritet av vad spelarna på steam använder för att spela sina spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@DeFeCT: haha ja.
"Från grunden byggt för den senaste generationens konsolhårdvara." är en färdig mening. Spelet är helt enkelt skapat från grunden till hårdvara som är ämnad för den senaste generationens konsoler.

Skrivet av Puscifer:

@DeFeCT: Rockstar vet exakt vad de gör. Folk kommer köpa det till konsol först, och sedan en gång till för PC. Precis som med GTA V.

Eller som med Red Dead Redemption


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Många undrar varför första Red Dead Redemption 1 inte släpptes till PC. Anledningen är Rockstar utvecklade i grunden bara den till PS3 & Xbox360 och de hade inte planerat en PC release. Ni kan läsa om det på VG247 "Rockstar never seriously considered a PC port"

Asså de hade problem med koden för RDR1 att porta den till PC och annat tekniska problem om jag kommer ihåg rätt eller de hade inte tid?. Jag läste någonstans många år sedan att Rockstar behandlade sina anställda illa de hade jobbat övertid och fick inte rätt betald föratt göra RDR1, några av de stämde Rockstar.

Medlem

klart det svider o höra men Rockstar, ni är förlåtna! ta all tid ni behöver för att göra ett minnesvärd spel, som den säkerligen kommer o bli!

det var samma sak med Uncharted 4, många förseningar men satan vilket spel vi fick! och det tackar vi Naughty Dog för <3

Medlem

@makedonii: japp,

det var samma sak med Duke Nukem Forever!

12
Skriv svar