Massive: "The Division blev större än vad vi hoppades på"

Robot
Massive: "The Division blev större än vad vi hoppades på"

Det skånska teamet menar att de har skapat ett monster till varumärke.

#the-division


Medlem

Kul och välförtjänt, tycker jag! Klart att spelet lider av brister, som de flesta andra spel av samma typ, men jag diggar det verkligen, och det är alltid kul när det är en svensk studio bakom vidundret. Hoppas att de (förhoppningsvis) gör som Bungie, och lyssnar mycket på kritiken från sina spelare, nu när de släpper expansioner och eventuellt ett nytt spel senare.

Medlem

är ju litet som blizzards diablo 3 kommer bara bli bättre med tiden

Medlem

Konstigt. Tyckte det blev precis tvärtom med The Division. Folk jag känner liksom jag själv tröttnade efter en vecka. Men nog fan kan bra PR sälja!

Medlem

Detta avslöjar väl mest att de endast bryr sig om försäljningen, sedan release har de ju tappat 93% av spelarna (PC).

Medlem

Låter bra, ser gärna något liknande inom en snar framtid. Miljöerna är bland de snyggaste jag sett,

Medlem

Jaha, då kan dom inte ha hoppats på mycket.

Medlem
Skrivet av kebbe:

...sedan release har de ju tappat 93% av spelarna (PC).

Är det konstigt för den typen av spel? Bara singleplayer-kampanjen var ju värt pengarna. Det som förstörde nöjet i första hand, när man väl nått den punkten, var de förbannade fuskarna, inte spelet i sig. Visst kan man skylla på utvecklarna som inte hade bättre säkerhet, men sett till gameplay så hade jag kunna (och kommer) sitta med det ett tag till.

Medlem

Kom till level 9, gillade konceptet rejält och vill spela det men även med DX12 och provat ALLT så får jag fortfarande 100% CPU usage när jag spelar det oavsett grafikinställning, händer enbart i det spelet. Kan dualboxa Black Desert Online och GTA V på maxad grafik utan att det ens når 90%.

Hoppas dem kan fixa det för det finns betydligt fler som har det problemet också.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jag gillade Division men tyvärr blev Dark Zone bara en gankfest. För folk som mig som spelar själva så är det en del av spelet jag aldrig kan uppleva.

Testpilot

Repetitivt spel men äckligt snyggt. Hoppas de bygger fler spel med snowdrop och även bygger vidare på Division , grundkonceptet är ju bra även om spelet är lite smått träligt.

För mig var det värt kostnaden av spelet bara att vandra runt i de underbart vackra miljöerna.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Konstigt. Tyckte det blev precis tvärtom med The Division. Folk jag känner liksom jag själv tröttnade efter en vecka. Men nog fan kan bra PR sälja!

Håller med till 100%. Dom (få) polare, inklusive mig själv, som testade det kände bara "meh". Tror jag orkade ungefär 2 timmar, tur jag plockade det på en rea för 200:-.

Skulle säga att 95% av allt jag spelade under 2016 var bättre än Division.

Medlem

Jag gillar spelet men där är för lite end game och PVP är inte mitt intresse.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Älskade spelet när det kom, gillade PVP-delen ända tills fuskarna förstörde, då slutade jag spela.
Har varit in lite då och då och kört singelplayer och det nya survival-läget, vilket varit kul.
Tycker Massive ska kolla in State of Decay och ta lite idéer från det spelet, jag hade älskat att kunna bygga upp ett större HQ med lite utposter här och där, med uppdrag att hitta överlevare, se till att de får förnödenheter och forska fram hundratals uppgraderingar och förbättringar till HQ/utposter och samtidigt medla mellan överlevare och få dem på gott humör.
Göra lite mer sandbox-survival av det hela, helt enkelt

Medlem

Väldigt snyggt spel, men inte så mycket att göra. Spelet går ut på att ta skydd, skjuta och loota, that's it. Den PR dom gör med spelet är enorm, och det är dom också duktiga på, men om sanningen ska fram så är spelet väldigt enformigt och enkelt. En tvåa skulle vara mer intressant och se, andra miljöer, kunna köra fordon, osv.

Medlem

Det jag inte gillar med spelet är menyerna (UI), fungerar galet dåligt på PC. Allt känns så omständigt när spelet är gjort för handkontroll och man sitter med mus och tgb.

Gen
Medlem
Skrivet av Ender:

Är det konstigt för den typen av spel? Bara singleplayer-kampanjen var ju värt pengarna. Det som förstörde nöjet i första hand, när man väl nått den punkten, var de förbannade fuskarna, inte spelet i sig. Visst kan man skylla på utvecklarna som inte hade bättre säkerhet, men sett till gameplay så hade jag kunna (och kommer) sitta med det ett tag till.

Håller med, avverkade själv nästan 50h på bara singleplayerkampanjen vilken var en fröjd att spela. Sen kan man ju förstå att de skulle ha svårt att behålla spelarna enbart med PvP content. Tycker det är synd att de inte expanderade världen lite mer men men, hoppas nästa blir större.

Skrivet av StenmanJones:

Det jag inte gillar med spelet är menyerna (UI), fungerar galet dåligt på PC. Allt känns så omständigt när spelet är gjort för handkontroll och man sitter med mus och tgb.

Tråkigt att det inte fungerade bra på PC för dig. Jag har själv inte haft några problem med det förutom några småsaker vid release som fixades vid ett senare tillfälle. Visst, det är krävande om man verkligen vill maxa det men har man en hyfsad dator så fungerar det galant på höga inställningar.

Medlem
Skrivet av Gen:

Håller med, avverkade själv nästan 50h på bara singleplayerkampanjen vilken var en fröjd att spela. Sen kan man ju förstå att de skulle ha svårt att behålla spelarna enbart med PvP content. Tycker det är synd att de inte expanderade världen lite mer men men, hoppas nästa blir större.

Tråkigt att det inte fungerade bra på PC för dig. Jag har själv inte haft några problem med det förutom några småsaker vid release som fixades vid ett senare tillfälle. Visst, det är krävande om man verkligen vill maxa det men har man en hyfsad dator så fungerar det galant på höga inställningar.

Läs vad jag skrev igen, menyerna är kassa. Ingen bra överblick typ.
Inget om spelets prestanda

1
Skriv svar