Take 2 hintar (möjligen!) om Borderlands 3

Robot
Take 2 hintar (möjligen!) om Borderlands 3

Fem år efter Borderlands 2 kan Gearbox äntligen vara redo för fortsättningen.

#borderlands-3


Medlem

Hoppas de byter motor och skippar cel-shading den här gången.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Hoppas de byter motor och skippar cel-shading den här gången.

Cel shading är verkligen borderlands stil så tror nog knappast dem kommer att skippa det.

Medlem
Skrivet av Whitefame:

Cel shading är verkligen borderlands stil så tror nog knappast dem kommer att skippa det.

Håller med, dock borde de optimera spelet bättre än Borderlands 2, fick ju sjuka dps dippar, även på ny dator.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Hoppas de byter motor och skippar cel-shading den här gången.

Motorn är Unreal, så det e väl inge större fel på den, men jag håller också på o lessna på deras cel-shading... Men det är som sagt "Borderlands" stil..
Det jag vill ha är ett bättre lootsystem, kanske med moddbara vapen som i (universiellt hatade?) Hellgate: London, där kunde man hitta moddar som ändrade typen av skada osv. OCH det syntes på vapnen då man monterade dom, det gillade jag.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Gaara:

Håller med, dock borde de optimera spelet bättre än Borderlands 2, fick ju sjuka dps dippar, även på ny dator.

Bara physx som funkar dåligt. Du kan med en rätt dålig dator få ut jävligt hög fps även i 4k upplösning utan större drops.
Physx däremot är en stor flaskhals som ger rätt många dips även på bra system.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Brothers in arms 4!!!!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Bara physx som funkar dåligt. Du kan med en rätt dålig dator få ut jävligt hög fps även i 4k upplösning utan större drops.
Physx däremot är en stor flaskhals som ger rätt många dips även på bra system.

Jotack det har jag märkt, dipps ner till 35-45fps i värsta fall i 1080p med en 7700k/gtx 1080/16Gb ram är ju inget jag förväntar mig direkt

Medlem

Hoppas! Stormdiggar Borderlands-serien.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Om det mot förmodan skulle bli ett nytt (bra) Bioshock skulle jag gråta en skvätt glädjetårar.

Inaktiv

Vet inte riktigt vad nyheten var men Borderlands 3 är väl bekräftat för 1-2 år sedan? Låter väl rimligt att det ska vara klart till nästa år.

Medlem

Hoppas dom gör ett riktigt stort openworld med tusentals quest och Raider, gärna schyssta instanser med fet loot. Borderlands spelas bäst med en eller flera kompisar tycker jag, så gärna nått onlineupplägg. Kanske att man får skapa sin egna karaktär och sen finns det Aktionshus m.m i storstaden

Medlem
Skrivet av Zymac:

Motorn är Unreal, så det e väl inge större fel på den, men jag håller också på o lessna på deras cel-shading... Men det är som sagt "Borderlands" stil..
Det jag vill ha är ett bättre lootsystem, kanske med moddbara vapen som i (universiellt hatade?) Hellgate: London, där kunde man hitta moddar som ändrade typen av skada osv. OCH det syntes på vapnen då man monterade dom, det gillade jag.

Unreal 3, ja, och spelen ser ut som skit i den motorn. Framför allt texturerna är gräsliga och lågupplösta, vilket jag misstänker att de försöker dölja med just cel-shading.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Gnällkuk

http://www.eurogamer.net/articles/2016-04-22-gearbox-confirms...

Skulle nog säga att det är hyggligt spikat att det är trean?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tryckte ju 12-timmarspass i Borderlands 1 inklusive DLC's. Älskar serien (ogillar dock pre-sequel).

Medlem
Skrivet av Thane:

Brothers in arms 4!!!!

Det hade verkligen inte varit fel. Eller remasters på det första och andra spelet i Unreal Engine 4.

Medlem
Medlem
Skrivet av Whitefame:

Cel shading är verkligen borderlands stil så tror nog knappast dem kommer att skippa det.

Det är inte nödvändigtvis något positivt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Hoppas på ett bättre loot system, för mycket tid spenderades på att stirra på siffror. Hade föredragit kanske en tiondel av mängden vapen, antagligen mindre, och mer kvalité istället.

Och karaktärerna var ganska stela med, skulle vilja se dom ge karaktärerna mer förmågor samt särskilja dom långt mer på andra sätt, som hur dom tar sig fram eller vilka vapen det föredrar. Framför allt var det riktigt tråkiga uppgraderingsval man hade.
Deras DLC karaktärer var ju klart mycket bättre, mechromancer var verkligen annorlunda.

Medlem

För min del får trean vara nästan precis som tvåan. Så jädra många timmar jag och frugan har spenderat i couch co-op.

KoP
Medlem

Fastnade aldrig för Borderlands 1 då jag tyckte det kändes allt för kasst. Men Borderlands 2 var svinkul ihop med ett par polare! Lägger mitt hopp till att 3:an blir bra.

Medlem

Oj oj längesen man hade hype för något spel, men Borderlands 3 skulle definitivt orsaka en hel del hype!

1
Skriv svar