GTA V har skeppats i över 80 miljoner exemplar

Robot
GTA V har skeppats i över 80 miljoner exemplar
Medlem

Är ju lite fusk när man trippel dippar spelare, Xbox och PS3, sen Xbone och PS4, och senare PC
Jag känner många som har köpt spelet 3 gånger :/


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Ja för Tetris och Minecraft finns ju bara på en plattform

@Godofcheese: Wii Sports följde väl med när man köpte konsolen?
För övrigt har jag tre exemplar av GTA V så är själv skyldig

Medlem

Riktigt imponerande. Visserligen har det släppts till 5 format. PS3 och Xbox 360 först ut år 2013. Sedan året efter 2014 till PS4 och Xbox One med bättre grafik och upplösning. Sist ut blev de alltid lika vackert behandlade PC folket året efter det, 2015, med den snyggaste maffigaste versionen av spelet. Köpte som många andra GTA 5 till flera format. Till releasen handlades versionen till PS3 och jag stod och köade mitt i natten den 17 september 2013 då GameStop i Västerås hade nattöppet. Var omkring 200 personer som var lika besatta som jag själv av serien som trängdes i natt kön bland inhyrda väktare. Spelade det sönder och samman och klarade av storyn minst 40 gånger som inte är en överdrift ens.
Året efter 2014, blev det ett köp till min ganska nya PS4 för att få uppleva äventyret flertalet genomspelningar till med en skarpare, krispigare grafik.
Året efter när sist ut av versionerna släpptes till datorer 2015 blev det mitt 3e köp av titeln genom den fysiska utgåvan som dock bara kördes genom Social Club. Vid köptillfället av den versionen hade undertecknad inte upptäckt plattformen Steam. Efter att jag snöat in mig i Steam var jag givetvis tvungen att shoppa PC versionen till mitt bibliotek för ett samlat sådant där även achievments var viktigt att få i plattformen. Det blev alltså 4 köp av Grand Theft Auto 5 vilket är helt crazy.

Jag grämer mig så här flera år efter releasen fortfarande att RockStar ändrade den helt magiska styrningen av bilar och motorcyklar från föregångaren GTA 4 som var helt perfekt, imo. De fick till en magi där som inget liknande spel har lyckats klå. Sedan saknar jag den dystrare mörkare stämningen i liret. Coolare karaktärer från det spelet även. Nico Bellic och Johnny Klebitz framförallt.

Det hade varit trevligt om R* kunde bry sig om single player äventyret i del 5 och ge ut ett eller två matiga DLC historier. De har blivit bländade av cashen som multiplayern genererar. Tråkigt då de båda 2 expansioner till föregångaren GTA 4 var mästerliga och kompletterade huvudstoryn klockrent.

Nu önskar jag mig ett nytt spel i serien där GTA 6 läggs i ett fiktivt amerikanskt Boston där irländska mobben har en stor medverkan. Vill även att de kör med en citykärna endast istället för med massa tråkig yta i vildmarken. Drar åtminstone ner storleken på landsbygden och fokusera på en enorm innehållsrik stad som iallafall jag tycker är roligare att vistas i. Bilkörningen går de aldrig tillbaka till tyvärr tror jag...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Nioreh:

@Godofcheese: Ja för Tetris och Minecraft finns ju bara på en plattform

Ja exakt.

I så fall ska man dela upp filmförsäljning också, Dvd, Blu-ray, hyr, hyr digitalt, Bio osv.

Det sammantaget säger väl ändå hur bra en film har gått, eller hur mycket förtjänster till viss del som företaget får.

Däremot känns det lite konstigt att ha Tetris på listan, jag vet inte. Känns som Patiens skulle platsa lika bra isåfall, eller varför inte Snake. Känns bara lite för generellt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Är ju lite fusk när man trippel dippar spelare, Xbox och PS3, sen Xbone och PS4, och senare PC
Jag känner många som har köpt spelet 3 gånger :/

Om inte annat styrker det väl bara hur populärt spelet är, ingen skulle ju köpa ett dåligt spel tre gånger.

Personligen har den här typen av spel aldrig tilltalat mig så jag har aldrig köpt något spel i serien.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Om inte annat styrker det väl bara hur populärt spelet är, ingen skulle ju köpa ett dåligt spel tre gånger.

Personligen har den här typen av spel aldrig tilltalat mig så jag har aldrig köpt något spel i serien.

Mja, spelet må vara populärt, speciellt bland yngre personer.
Folk vill ju inte heller sitta på den "Sämre" versionen och spela, så dom "byter sig upp" mot en "bättre version" som troligen också har mer spelare.
Skulle inte vara några problem med det här om samtliga platformar hade cross-play.

Är ju lite samma story med Destiny 2 som kommer snart, släpper PC versionen ett tag efter konsoll releaserna, troligvist för att maximera hur mycket konsoll versionerna säljer.
Med tanke på att PC versionen kommer vara den versionen som man vill spela.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Nioreh:

@Godofcheese: Ja för Tetris och Minecraft finns ju bara på en plattform

Du förstår verkligen inte vad jag menade.
Jag har iaf inte ett sug att köpa minecraft till Wii U, Xbox eller min telefon för jag redan äger den bästa versionen utav spelet som är PC versionen.

Grejen med dubbel eller trippel dipping är ju att det finns en "riktig" anledning till att köpa spelet en gång till, som i gta5's fall så är det att det kom till en ny aktuell platform , Xbone och PS4. Liksom varför sitta och fortfarande spela på en sketen maskin? sen släppte dom ju PC versionen långt efter de tidigare 4a versionerna, som gav folk åter en anledning att uppgradera, bättre framerate och annat gott


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tycker att det är bullshit att wii sports är med på listan då det ingick med konsolen. Det gick ju i princip inte att köpa utan.
Då är det nästan så att Harpan eller MS Röj borde vara med.

Medlem

@Phyrino:

Ingick inte tetris när man köpte Gameboy också?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

Tycker inte GTA V var så bra så här i efterhand. Jag ville ha lite expansioner och kanske andra storys med andra karaktärer. Onlineläget intresserar mig inte ett dugg.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

GTA4 var bättre...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

GTA4 var bättre...

SAMP var bättre

Medlem
Skrivet av eld:

SAMP var bättre

Så är det eld, så är det!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag hatar GTA online. Det var fin idé i grund och botten, men ett tråkigt och tomt ställe är vad det är.

Meningslös content. Jag vill inte köra race. De för alltid försenade heisterna finns de typ tre olika uppsättningar av.

Jag älskar GTA V storyn, men jag blir så frustrerad att de totalt skiter på alla fans som väntat på singleplayer DLC. Jag är en av dom som köpt de till xbox 360, xbox one och PC. Svårt att se varför de inte skulle ha resurser att utveckla DLC samtidigt som MP content. 99 procent av allt de släppt till MP-läget är ändå skins av olika slag och fordon.

Medlem
Skrivet av zumo:

Jag hatar GTA online. Det var fin idé i grund och botten, men ett tråkigt och tomt ställe är vad det är.

Meningslös content. Jag vill inte köra race. De för alltid försenade heisterna finns de typ tre olika uppsättningar av.

Jag älskar GTA V storyn, men jag blir så frustrerad att de totalt skiter på alla fans som väntat på singleplayer DLC. Jag är en av dom som köpt de till xbox 360, xbox one och PC. Svårt att se varför de inte skulle ha resurser att utveckla DLC samtidigt som MP content. 99 procent av allt de släppt till MP-läget är ändå skins av olika slag och fordon.

Alltså GTA Online är riktigt bra. Men dåligt utfört, för mycket laddningstider, dåliga lobbies, inga dedikerade servrar, inge community servrar osv och allt ingame kostar fittmycket och grinda är riktigt tråkigt.

Jag har iaf spelet online för många timmar och det är kul, men inte längre.

Känns dumt hata onlineläget för du inte gillar det.

Medlem

Finns det någon statistik på hur många ex som sålts till varje plattform?

Medlem

GTA V är nog det spel folk köpt fler ex av till olika plattformar! Är sjukt impad hur bra det flöt på xbox 360!

Tror nog GTA V höll bättre i längden vs Wii Sports.

Ska bli mycket intressant när GTA IV kommer på tex Xbox Scorpio och VR.

Medlem

jävligt bra spel oavsett, så skulle säga välförtjänt alla borde ha gta 5.


signatur

//monster

Medlem

Dags för en fet jävla map expansion-DLC att avsluta med innan allt krut läggs på att utveckla GTA VI.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Känns lite fel ändå att ha ett spel som följde med en konsol i topplistan.

Medlem
osäker

@Soulless:
Kommer inte ihåg. I början kanske men jag vet folk som köpte tetris i efterhand. Har inte hört talas om folk som köpte wii sports i efterhand.
Men det är inga 400 miljoner ex av gameboy i alla fall.

Medlem

@Vercadi: Jag förstår din poäng men det är så enformigt. Som du säger att grinda är skittråkigt. Efter väldigt fort tycker jag det inte finns ett skit att göra. Matchmaking suger manskön. Man spelar sig less väldigt fort och jag tycker dessutom att MTA modsen till Vice City o San Andreas var betydligt roligare i ren o skär spelglädje. Med olika custom servrar med RP settnings osv..

Dessutom gör de enligt mig bland de absolut roligaste SP spelen men istället släpper de endast en halvkort kampanj och inga dlc öht.

Medlem

Fusken till singelplayer gör att jag lirar gtav ett par gånger per vecka.

Ultraslowmo och jump gör mig lycklig.

Avstängd
Skrivet av Fr0gg0.:

Känns lite fel ändå att ha ett spel som följde med en konsol i topplistan.

Följde med en konsol? Jag fick då minsann inget GTA V när jag köpte min ps4.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Star Lord:

Fusken till singelplayer gör att jag lirar gtav ett par gånger per vecka.

Ultraslowmo och jump gör mig lycklig.

Det är just därför alla PC nördar aldrig får GTA, eller dom får det kanske 1-2 år efter det släppts på konsol. Det ska moddas och fuskas hela tiden så jag hoppas att dom aldrig släpper Red dead redemption 2 till PC någonsin.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är just därför alla PC nördar aldrig får GTA, eller dom får det kanske 1-2 år efter det släppts på konsol. Det ska moddas och fuskas hela tiden så jag hoppas att dom aldrig släpper Red dead redemption 2 till PC någonsin.

Spelar det roll om folk fuskar i singleplayer eller?

Men det är klart, jag sitter och hoppas att det ALDRIG MER skall släppas ett fps på konsol, fast tyvärr så görs det hela tiden =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Fusken till singelplayer gör att jag lirar gtav ett par gånger per vecka.

Ultraslowmo och jump gör mig lycklig.

nice, har av princip aldrig fuskat i något sen barndomen, men slowmo går ju inte att undvika. dags att köra klart spelet en gång för alla


signatur

//monster

Medlem

@breahl: Nä. Men wii sports följde med wii.

12
Skriv svar