Destiny 2 släpps senare på pc

Avstängd
Skrivet av anon_319742:

Det fanns aldrig någon tidsperiod då man man tvungen att ha särskilda boot-inställningar för spel på PC.

Jo, så var det på gamla goda DOS-tiden. Det såldes till och med tidningar som enbart innehöll boot-konfigurationer man behövde för att få igång olika spel. Alla som var med på den tiden minns mycket väl bootdiskar och bootmenyer med olika inställningar för olika spel.

Här har du ett exempel på hur en sån bootmeny kunde se ut: https://pastebin.com/tH4p7Ghu

Du om nån ska nog inte kalla nån för okunnig...

Inaktiv
Skrivet av Araxes:

Jo, så var det på gamla goda DOS-tiden. Det såldes till och med tidningar som enbart innehöll boot-konfigurationer man behövde för att få igång olika spel. Alla som var med på den tiden minns mycket väl bootdiskar och bootmenyer med olika inställningar för olika spel.

Här har du ett exempel på hur en sån bootmeny kunde se ut: https://pastebin.com/tH4p7Ghu

Du om nån ska nog inte kalla nån för okunnig...

På C64an fick man trixa litegrann för att få igång vissa spel men på PC har jag aldrig behövt köra några speciella inställningar för DOS-spelen. Allting fungerade ganska smärtfritt på de IBM 286/386'or jag spelade på då. Undantaget när DOS försvann från Windows med XP och man fick emulera det istället och t.ex. sakta ner processorn för att spelen inte skulle gå för snabbt. Äldre spel på nyare OS är dock ett återkommande problem och är det än idag.

Oavsett så fanns det ingen bestämd tidsperiod då man alltid var tvungen att konfigurera specifika bootinställningar för PC spel så ber dig att sluta hitta på saker. Detta tillsammans med uttalandet om att alla spel har stöd för att stänga av Vsync visar på din okunnighet. Bethesdas Creation Engine har inte stöd för det i de spel jag nämnde och spelmotorn havererar om man försöker göra det via .ini-filer.
I Black Desert Online så finns ingen inställning för att stänga av Vsync varken i spelet eller via .ini filer. Via extern mjukvara (Nvidias Kontrollpanel) så kan man tvinga av det, men det fungerar inte med AMD eller Intel GPU.

Det är okej att vara okunnig men håll en lite godare ton om du är osäker nästa gång.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Tycker de kunde sakt igår att det skulle komma senare, istället för att låtsas och göra så att fans trodde de skulle komma ut samtidigt. Jätte bra att de vill att pc delen ska bli bra, dåligt att inte vara ärliga om det direkt. Hoppas det handlar om någon vecka och inte månader.

Borde röra sig om mer än en vecka isf, liksom vad hinner man göra på en vecka i dessa sammanhang....

Avstängd
Skrivet av anon_319742:

På C64an fick man trixa litegrann för att få igång vissa spel men på PC har jag aldrig behövt köra några speciella inställningar för DOS-spelen. Allting fungerade ganska smärtfritt på de IBM 286/386'or jag spelade på då. Undantaget när DOS försvann från Windows med XP och man fick emulera det istället och t.ex. sakta ner processorn för att spelen inte skulle gå för snabbt. Äldre spel på nyare OS är dock ett återkommande problem och är det än idag.

Oavsett så fanns det ingen bestämd tidsperiod då man alltid var tvungen att konfigurera specifika bootinställningar för PC spel så ber dig att sluta hitta på saker. Detta tillsammans med uttalandet om att alla spel har stöd för att stänga av Vsync visar på din okunnighet. Bethesdas Creation Engine har inte stöd för det i de spel jag nämnde och spelmotorn havererar om man försöker göra det via .ini-filer.
I Black Desert Online så finns ingen inställning för att stänga av Vsync varken i spelet eller via .ini filer. Via extern mjukvara (Nvidias Kontrollpanel) så kan man tvinga av det, men det fungerar inte med AMD eller Intel GPU.

Det är okej att vara okunnig men håll en lite godare ton om du är osäker nästa gång.

Den enda som är okunnig här är du, som inte ens känner till det jag pratar om, trots att det var en stor del av PC-spelandet när det begav sig.
Sen har jag aldrig påstått att man alltid var tvungen att göra nånting, eller att alla spel har stöd för att stänga av vsync, men att det är så pass ovanligt att det inte går att det är en självklar funktion.
Att du kommer med ett exempel på ett spel som saknar möjligheten förändrar ingenting, utan visar bara på din enfald.

Skägg.
10 Chambers

Folk, skärp er. Det går att diskutera utan det blir bitskt. Se det som helgens läxa. Tentamen senare i veckan.


signatur
Medlem

Dom sökte ju PC-kompatibilitetstestare redan 2015 men jag tror att dom började tidigare än så redan 2014 med loot caves så detta med att dom inte släpper spelet samtidigt med konsolerna är så dålig stil. http://www.pcgamer.com/destiny-studio-bungie-appears-to-be-wo... http://www.pcgamer.com/interactive-cave-shooting-simulator-br...

12
Skriv svar