Pewdiepie sänker omsättningsprognosen för det svenska bolaget

Robot
Pewdiepie sänker omsättningsprognosen för det svenska bolaget

Mindre intäkter eller fullbordad flytt till utlandet?

#bokslut, #pewdiepie, #youtube


Medlem

Var det Caymanöarna han flyttade till?

Medlem

"Nu har han dock skruvat ner prognosen för bolaget, från en omsättningsstorlek på 20 till 49,9 miljoner kr till 10 till 19,9 miljoner kr."

Jag fattar ingenting.

Edit: Jag var bara trött.

Skägg.
10 Chambers

@Brona: Blev ganska många "till" där, försöker göra det tydligare.


signatur
Medlem

Smart grabb, att flytta. Att stanna gör bara skatteverket glada.

Medlem

@Raid25: England om jag inte minns fel

Medlem

Lite skvallerblaskefaktor över den här "artikeln", eller hur?

Skägg.
10 Chambers

@Kyraal: Då hade jag skrivit "Pewdiepie chocktappar intäkter, är detta slutet!?"


signatur
Medlem

@Makkapakka:

Ja usch för välfärd.. alla ska vi bara tänka på oss själva *host* teh american way *host*

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Kyraal: Då hade jag skrivit "Pewdiepie chocktappar intäkter, är detta slutet!?"

Det handlar inte bara om rubriker. Du kan ha en seriös rubrik men fortfarande ha en brödtext utan något egentligt innehåll.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Lite skvallerblaskefaktor över den här "artikeln", eller hur?

Rubriken är väl i princip så uppenbar över vad artikeln handlar om som är möjligt? Vad skulle du vilja ändra den till?

Medlem
Skrivet av zauii89:

@Makkapakka:

Ja usch för välfärd.. alla ska vi bara tänka på oss själva *host* teh american way *host*

Men snälla någon, du kan lika gärna jämföra med nordkorea. Var är välfärden du snackar om förresten? Jag förstår inte. Har ingen erfarenhet av den underbara och utbredda välfärden alla snackar om. Bara historier om långt under existensminimum etc. "Men vägar måste finansieras", okej det finns inga vägar i UK t.ex? Wierd jag tittar ut genom fönstret och ser massvis. Flytta pengar från skatteverket och Stefans plånbok känns ju som det slutgiltiga målet med livet, och Felix lyckas ju grymt bra verkar det som(?).

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Kyraal: Då hade jag skrivit "Pewdiepie chocktappar intäkter, är detta slutet!?"

Eller "Kaos! Pewdiepies intäkter rasar - internet kastar in handduken."

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

@Makkapakka:

Ja usch för välfärd.. alla ska vi bara tänka på oss själva *host* teh american way *host*

Jag ser det som så att om man betalar mindre skatt har man mer pengar över att skänka till välgörenhet eller på andra sätt försöka förbättra världen med. Då kan man lägga pengarna på det man tycker är viktigt istället för att behöva tvångsfinansiera diverse kultursatsningar och annat trams.

Om man är äckligt rik är det smartaste ha sin egen välgörenhetsorganisation osv. för att se till att pengarna hamnar där man vill att de ska hamna.

Avstängd

Flytta! Dina skattepengar kommer knappast gå till mor din ändå, då hon efter ett långt och plikttroget liv behöver ta ut sin ränta, dom går åt mer exotiska övningar som bekant. Svensken eller narcissisten som vi säger, vet väl, att fötter i myllan inte ger några förstasida rubriker, inte heller en scen att sväva på, så hon sjunker hellre, ja!, gladeligen tynar bort.
Ansök om nytt medborgarskap också, likt den övriga medelklassen börjat göra, lycka till Pewds, och se ej tillbaka!

Skägg.
10 Chambers

@Gen: Så vet du om du är drabbad!


signatur
Medlem
Skrivet av lackis:

Flytta! Dina skattepengar kommer knappast gå till mor din ändå, då hon efter ett långt och plikttroget liv behöver ta ut sin ränta, dom går åt mer exotiska övningar som bekant. Svensken eller narcissisten som vi säger, vet väl, att fötter i myllan inte ger några förstasida rubriker, inte heller en scen att sväva på, så hon sjunker hellre, ja!, gladeligen tynar bort.
Ansök om nytt medborgarskap också, likt den övriga medelklassen börjat göra, lycka till Pewds, och se ej tillbaka!

Något land du rekommenderar? Men ärligt talat så är jag sjukt trött på Sverige, funderat rejält sista tiden om jag ens kan tänka mig att leva resten av livet här :/

Skrivet av adde111:

Något land du rekommenderar? Men ärligt talat så är jag sjukt trött på Sverige, funderat rejält sista tiden om jag ens kan tänka mig att leva resten av livet här :/

Syrien. Bli lojalist och sök till republikanska gardet.

Avstängd
Skrivet av adde111:

Något land du rekommenderar? Men ärligt talat så är jag sjukt trött på Sverige, funderat rejält sista tiden om jag ens kan tänka mig att leva resten av livet här :/

Finland, Japan, Syd Korea, Österrike, Schweiz, Nya Zeeland, Australien?, vissa delstater i USA norr över! Lycka till!

Medlem

Skulle kunna tänk mig att flytta till Japan, synd att de inte vill ha mig boende i landet. Har dock full förståelse för det.

1
Skriv svar