Final Fantasy VII: Remake kan dröja ytterligare tre år

Robot
Final Fantasy VII: Remake kan dröja ytterligare tre år
Medlem

Undrar var gränsen går mellan remake och nytt spel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar var gränsen går mellan remake och nytt spel...

skillnad på remake och remaster En remake tycker jag kan vara ganska annorlunda medan en remaster ska vara likadant fast uppgraderat ^^

Moderator | Testpilot
Skrivet av dummle112:

skillnad på remake och remaster En remake tycker jag kan vara ganska annorlunda medan en remaster ska vara likadant fast uppgraderat ^^

Håller med. Bara orden som blandats runt och knappt någon vet vad som är vad längre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av dummle112:

skillnad på remake och remaster En remake tycker jag kan vara ganska annorlunda medan en remaster ska vara likadant fast uppgraderat ^^

Skrivet av uberpwnage2.0:

Håller med. Bara orden som blandats runt och knappt någon vet vad som är vad längre.

Precis, sen har vi även "redux" som t.ex Metro spelen råkade ut för, är väl snarlikt med en remaster, dessutom reboot som väl är synonymt med remake och "HD-version" som återigen är samma som remaster - fast ibland bara ett enkelt högupplöst texturpack.

Men nåja - Kärt barn har många namn


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

1 år, 3 år, 7 år, vem bryr sig! Ta den tid det får ta! Inte som om jag sitter och håller andan här precis. Mitt sug för en FF7 remake har varit stort som stryk i flera år så jag kan nog väl vänta.

Avstängd

Det ser ut som samma stridssystem som i FF XV. Jag förstår dock inte att det ska vara uppdelat i episoder, det gamla var ej det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Om spel delas upp i episoder så är det för att sprida kostnaden för spelet samt får ut det genom dörren tidigare. De kan ta betalt för spelet för varje episod på så sätt och om de tex delar upp spelet i tredjedelar med tre episoder så kan de också släppa den första efter ungefär en tredjedel av tiden som det skulle ta att släppa ett spel baserat på fullständiga storyn.

Jag har inget emot detta för det betyder att även publishers har ett verktyg att våga sig på spel med storylines som är längre än 10 timmar.

Medlem

3 år (ytterligare) för ett spel SOM REDAN ÄR SLÄPPT??!?? Vilket j*vla skämt, gå o göm er SquareEnix o väck mig när ni har nåt nytt som är värt att spela, vilket var ett tag sedan...

Medlem

@kadavriak: På vilket sätt har det här spelet redan släppts?

Medlem

Det är en Remake, inte en HD remaster. Så det är ett helt nytt spel som de gör rent tekniskt även om det följer storyn i originalet.

1
Skriv svar