Prey 2 hade en omstörtande twist i slutet

Robot
Prey 2 hade en omstörtande twist i slutet

Olyckligtvis nog såg Prey 2 aldrig dagens ljus.

#prey-2


Moderator | Testpilot

Hade varit surt men jag gillar sådana där slut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sjukt synd att inte detta blev av! jag hade nog gillat det som FAN!

Nya prey gillade jag inte alls.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Nya prey gillade jag inte alls.

Verkligen? Tycker det är ett av de bästa spel jag spelat på väldigt länge. Dock så är jag ett stort fan av System Shock 2 så det kanske har något med det att göra.

Det sagt så borde de verkligen kallat det något annat än "Prey". Fruktansvärt löjligt att återvinna det namnet bara för att de kunde.

eld
Medlem
Inaktiv
Skrivet av Fletchett:

Fruktansvärt löjligt att återvinna det namnet bara för att de kunde.

Det här gånger tusen. Börjar bli löjligt och drygt med dessa "reboots" där man använder huvudtiteln kort och gott så första spelet/filmen måste få suffixet året den släpptes. Blir bara förvirrande.

Medlem

Jävla-mög-fan-helvetes-skit att detta las ner!

Medlem

Tror Arkanes Prey är bättre än vad Human Heads Prey 2 någonsin hade kunna bli.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tror Arkanes Prey är bättre än vad Human Heads Prey 2 någonsin hade kunna bli.

Mjae, det är snudd på omöjligt att jämföra. Prey 2 skulle blivit ett helt annat spel, dock väldigt troget originalet.

Hela konceptet lät skitcoolt, och det smärtar REJÄLT att detta inte blev av!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Mjae, det är snudd på omöjligt att jämföra. Prey 2 skulle blivit ett helt annat spel, dock väldigt troget originalet.

Hela konceptet lät skitcoolt, och det smärtar REJÄLT att detta inte blev av!

Jo visst, konceptet var coolt. Men det är ju väldigt långt från en grymt koncept till ett grymt spel. Och alla verkar ju nästan rörande överens om att det inte gick ihop under utvecklingen.

Första Prey utannonserades 1995 för att sedan släppas 2006 (11år). Och grymt var det ju inte. Det var ett habilt spel, det ska det ha.. Dock..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jo visst, konceptet var coolt. Men det är ju väldigt långt från en grymt koncept till ett grymt spel. Och alla verkar ju nästan rörande överens om att det inte gick ihop under utvecklingen.

Första Prey utannonserades 1995 för att sedan släppas 2006 (11år). Och grymt var det ju inte. Det var ett habilt spel, det ska det ha.. Dock..

Personligen älskade jag ursprungliga Prey, men vad tråkigt det vore om alla tyckte lika.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

eld
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jo visst, konceptet var coolt. Men det är ju väldigt långt från en grymt koncept till ett grymt spel. Och alla verkar ju nästan rörande överens om att det inte gick ihop under utvecklingen.

Det rullade väl på, det enda som stoppade utvecklingen var att Human head inte gav efter och sålde till Zenimax.

Zenimax var ute efter att göra färdigt och släppa prey 2, men de ville ha hela kakan.

1
Skriv svar