The Witcher-seriens Geralt kommer ha likheter med spelserien

Robot
The Witcher-seriens Geralt kommer ha likheter med spelserien

Enligt en intervju med regissören Tomasz Bagiński.

#the-witcher, #the-witcher-netflix


eld
Medlem

Lite konstig rubrik, vi visste ju redan att likheterna skulle existera på grund av att både serien och spelen är baserat på samma grundmaterial.

Viktigt att poängtera att cd projekt red's äganderättighet är rätt stark, serieskaparna kan inte ta saker från spelen eller basera sin karaktär på spel-geralt.

Medlem

Morgan Freeman kommer bli nya Geralt. Bet my life on it!

Skribent
Skrivet av eld:

Lite konstig rubrik, vi visste ju redan att likheterna skulle existera på grund av att både serien och spelen är baserat på samma grundmaterial.

Viktigt att poängtera att cd projekt red's äganderättighet är rätt stark, serieskaparna kan inte ta saker från spelen eller basera sin karaktär på spel-geralt.

Spelseriens Geralt är rätt så olik den i böckerna, vad jag har förstått det som. Och med tanke på att CDPR inte är med i själva projektet är det ju lite förvånande att de ska låna från just deras version av Geralt.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Satte nästan morgonkaffet i halsen, alltså!

Två olika tolkningar av samma karaktär utifrån samma grundmaterial (där utseende med mera är noga beskrivet) kommer att ha likheter!


signatur

subterranean homesick alien

eld
Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Spelseriens Geralt är rätt så olik den i böckerna, vad jag har förstått det som. Och med tanke på att CDPR inte är med i själva projektet är det ju lite förvånande att de ska låna från just deras version av Geralt.

Men läser man intervjun så ser man direkt att det mest handlar om lite snack för att fiska witcher-spelare, det handlar som sagt inte om att CDPR inte är involverade, det handlar om att filmstudion inte betalat för rättigheterna till spel-witcher, dom har betalat för rättigheterna för bok-witcher.

Det är lite komplicerat sådär också, dom hade inte kunnat köpa bara spel-witcher rättigheter för att göra film, dom hade behövt först skaffa rättigheter för film och sedan gå till CDPR och skaffa rättigheter att använda deras version av witcher.

Inget kommer lånas från spelen, liknelser kommer bara uppstå för att dom baserar sig på samma IP.

Medlem

Jag spelade tvåan och ettan (i den ordningen) innan jag läste alla böckerna och jag måste säga att det inte gick att föreställa sig någon annan Geralt än den som man spelat. Då grafiken är lite trubbigare på 1 och 2'an så blev Geralts utseende från trean det självklara jag såg framför mig när jag läste böckerna. Ingenstans tycker jag att spelen avviker från böckerna i fråga om karaktärsdrag, de är en fantastisk fortsättning på bokserien, speciellt då Geralt utvecklas en hel del under böckernas gång också.

Inaktiv

Att kalla det Game of Thrones utmanare känns väl nästan fjantigt i min mening, lite på samma sätt som att alla kommande MMOs ska konkurera eller till och med döda WoW. Nu säger jag inte att det inte är en utmanare till GoT men jag har då aldrig fått intrycket eller info någonstans att det skulle vara det. Tar gärna källor om någon anser att jag hoppat i galentunna.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Att kalla det Game of Thrones utmanare känns väl nästan fjantigt i min mening, lite på samma sätt som att alla kommande MMOs ska konkurera eller till och med döda WoW. Nu säger jag inte att det inte är en utmanare till GoT men jag har då aldrig fått intrycket eller info någonstans att det skulle vara det. Tar gärna källor om någon anser att jag hoppat i galentunna.

Kanske för att det inte finns så många tv-serier i klass med GoT och då skulle Witcher komma närmast. Lite som alla nya MMOs jämförs med WoW för att det är det mest lyckade genom tiderna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ska bli spännande att se vad som blir av detta

Medlem
1
Skriv svar