Far Cry 5 får fullt stöd för co-op i kampanjläget

Robot
Far Cry 5 får fullt stöd för co-op i kampanjläget
Medlem

Coop! Det räcker för mig

Undrar varför inte de gav Blood Dragon och Primal coop. Hade varit jävligt kul.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag är kränkt.

Jippi! Co-op är alltid välkommet!

Medlem

@nils45: om du verkligen är född 45 så är jag mer förvånad över att du hänger här än att du är kränkt.

Det senare verkar vara lite av standard bland 72-åringar. Det förra känns betydligt ovanligare och intressantare

Avstängd

Splitscreen? Behövs ingen splitscreen när man sitter vid varsin dator och spelar shooters.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Splitscreen? Behövs ingen splitscreen när man sitter vid varsin dator och spelar shooters.

pssttt...pstt..
alla sitter inte på varsin dator å spelar
#dagenstips

Medlem
Avstängd
Skrivet av karatekex:

pssttt...pstt..
alla sitter inte på varsin dator å spelar
#dagenstips

pssst... då får man skylla sig själv!

Medlem

Full coop men ändå inte alltså. Finner rubriken vilseledande.

eld
Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Full coop men ändå inte alltså. Finner rubriken vilseledande.

Full coop innebär att det inte är skillnad på singleplayer och coop. Sen kan det vara antingen lokalt, online, splitscreen eller alla dessa.

Inaktiv

Prisa den vita guden! Kände på mig och hoppades att detta var ett naturligt nästa steg i utvecklingen av Far Cry-spelen.

3an hade sitt om än fristående COOP-kampanj där man plöjde igenom semiöppna men relativt små kartor.

4an hade sitt om än något begränsade COOP-läge i free roam där man kunde ta över läger samt göra side missions tillsammans med en kompis förutsatt att man var inom någon kilometers räckvidd av varandra.

Gillar hur dom byter miljö rätt ordentligt i varje Far Cry (förutom ettan och trean men de är så pass olika spel ändå). Är faktiskt ordentligt exalterad över ett spel nu även om det är ett par fler släpp framöver som verkar intressanta men det är något med open World FPS som verkligen slår an på en sträng i mig.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Full coop men ändå inte alltså. Finner rubriken vilseledande.

Det står inte 'full coop', det står 'fullt stöd' för coop. Klart den är vilseledande om man vänder på orden men det är inte FZ's fel.

ELF
Medlem

Skulle det ha splitscreen så lär det ändå inte komma till pc. Så, de kan lika väl skippa det.
Saknar splitscreen i många spel som har det på konsol.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har jag lärt mig något från Ubisoft så är det att deras pr avdelning ljuger så in i helvete. Nedgraderad grafik, borttagna features, speciell coop del, trasig multiplayer osv osv...

Det här kommer inte coop kampanj som i exempelvis spel som sniper elite 3,4 eller left4dead...utan det kommer att vara en egen del.

You heard it here first.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

600kr för ett Pc-spel... på den gamla goda tiden låg dom på 349/399kr å konsol på 599kr, men där är det skaparna av konsolen som tar ut licenseavgift. Jag vet att många köper på tveksamma sidor för en billig peng men det skall inte "behöva" vara så. Varför skall ett spel på steam behöva kosta 59.99€? Blir riktigt iriterad faktiskt.

NuZ
Testpilot

Kanske blir en Wildlands kopia i Farcry skin? Hoppas på nånytt från Buggisoft iaf. Börjar bli rätt träligt att klättra torn, träd, utposter, hacka stationer mm. Samma koncept i olika spel. Jaja får se om det blir bra?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Divion:

600kr för ett Pc-spel... på den gamla goda tiden låg dom på 349/399kr å konsol på 599kr, men där är det skaparna av konsolen som tar ut licenseavgift. Jag vet att många köper på tveksamma sidor för en billig peng men det skall inte "behöva" vara så. Varför skall ett spel på steam behöva kosta 59.99€? Blir riktigt iriterad faktiskt.

Inflation. Spel är inte de facto dyrare idag än på exempelvis 90-talet. Tvärtom är de billigare.

Lite läsning; https://arstechnica.com/gaming/2010/10/an-inconvenient-truth-...

Ska också tilläggas att det inte släpps ett enda spel idag som du behöver betala 600 kronor för. Du får skylla dig själv om du väljer den dyraste återförsäljaren.

Avstängd
Skrivet av Divion:

600kr för ett Pc-spel... på den gamla goda tiden låg dom på 349/399kr å konsol på 599kr, men där är det skaparna av konsolen som tar ut licenseavgift. Jag vet att många köper på tveksamma sidor för en billig peng men det skall inte "behöva" vara så. Varför skall ett spel på steam behöva kosta 59.99€? Blir riktigt iriterad faktiskt.

Man måste inte köpa spelen på Steam, där de är dyrare än på andra ställen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Inflation. Spel är inte de facto dyrare idag än på exempelvis 90-talet. Tvärtom är de billigare.

Lite läsning; https://arstechnica.com/gaming/2010/10/an-inconvenient-truth-...

Ska också tilläggas att det inte släpps ett enda spel idag som du behöver betala 600 kronor för. Du får skylla dig själv om du väljer den dyraste återförsäljaren.

Sant, spelen är billigare idag. Fast spelen förr var också mer värda på andrahandsmarknaden och DLCs fanns ej, kan kosta runt 2000kr för ett spel med alla DLCs. Kanske är att jämföra äpplen med päron, men tycker ändå det är relevant.

Medlem

@Sisyr: jag var nog lite otydlig med att jag menade att Pc-spel ligger idag på samma nivå som vad ett konsolspel kostar. Spel till pc har blivigt mycket dyrare och spel till konsoller ligger kvar.

Medlem
Skrivet av Divion:

600kr för ett Pc-spel... på den gamla goda tiden låg dom på 349/399kr å konsol på 599kr, men där är det skaparna av konsolen som tar ut licenseavgift. Jag vet att många köper på tveksamma sidor för en billig peng men det skall inte "behöva" vara så. Varför skall ett spel på steam behöva kosta 59.99€? Blir riktigt iriterad faktiskt.

@Divion Köp PC spel på elgigantens online store. Kostar 399-499kr på release dagen och du får en kod att använda på steam. Är nästan aldrig folk som använder den heller så har kunnat köpa ganska eftertraktade spel på releasedagen och fått en kod inom fem minuter.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Splitscreen? Behövs ingen splitscreen när man sitter vid varsin dator och spelar shooters.

Klagar man inte på att det inte finns splitscreen så klagar man på att det finns splitscreen

1
Skriv svar