För er som undrar – här skillnaden på DOOM från E3 2015 och idag

Robot
För er som undrar – här skillnaden på DOOM från E3 2015 och idag

Kan du se vilken som är vilken?

#comparison-doom, #doom


Avstängd

Ubisoft och många fler se och lär.

Medlem

Överlag så är grafiken mycket bättre, men jag skulle säga att dom tog bort den mesta av spelets volumetric fog gjorde att mycket av atmosfären försvann. Det är dock helt förståeligt, volumetric effekter är såna jävla prestandaslukare.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Inte bara Ubisoft som lovar mer än de kan hålla. Även t.ex. Bethesda gör det. Minns hur fantastiskt detaljerade råttorna var i den första trailern till Dishonored. I spelet som släpptes not so much.

Medlem

DETTA är så det bör vara. Ja, såklart det må se annorlunda ut men det ser inte SÄMRE ut. Många saker i slutversionen ser bättre ut, andra ser bara annorlunda ut. (Mass Effect 4, looking at you...bland annat.)

Hm, verkar som inte alla håller med dock. Tja, smaken som baken.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Överlag så är grafiken mycket bättre, men jag skulle säga att dom tog bort den mesta av spelets volumetric fog gjorde att mycket av atmosfären försvann. Det är dock helt förståeligt, volumetric effekter är såna jävla prestandaslukare.

Om det bara fanns grafikinställningar på PC. Då hade det gått att ha kvar då spelet släpptes.

Det släppta spelet är riktigt snyggt och flyter på riktigt bra. Jag har inget att klaga på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Slashgibber:

Tycker doom är ett av de mest atmosfäriskt stämningsfulla spelen, att de dessutom lyckades med 60fps på konsollerna är imponerande.

Medlem

Jaha, men är det alltså dåligt att "final" ser bättre ut än på E3 2015?
Jag fattar inte... oftast är det ju tvärt om!


signatur

autograph

Medlem

ser mer ut som konsol versionen vs pc versionen

Medlem

Skillnaden på e3 vr.:
100% mer videokompression
50% mer rök
50% lägre (1/4 storleks) texturer?

Resultat:
200% blurr fast det egentligen bara är 50% blurrigare än final.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ingen som minns Segas "Colonial marines"?, där har vi nerf från E3 till den släppta produkten..

Medlem

@autograph:
Crowbat säger ju de i sin kommentar på tuben. Gör man rätt så borde man gå beröm. Folk fokuserar alldeles för mycket på allt negativt i spel. Självklart blir man förvirrad om man får beröm om man bara fått skit över tid.

Skribent
Skrivet av employed:

@autograph:
Crowbat säger ju de i sin kommentar på tuben. Gör man rätt så borde man gå beröm. Folk fokuserar alldeles för mycket på allt negativt i spel. Självklart blir man förvirrad om man får beröm om man bara fått skit över tid.

Ska ju såklart vara en självklarhet att utvecklare är ärliga - borde inte behöva vara en nyhet. Men tyvärr blir det allt mer ovanligt och då är det bra att lyfta fram goda exempel.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

doom var riktigt snyggt och tekniskt avancerat, och det flöt på helt sjukt bra till skillnad från dom flesta spel idag som ser sämre ut än e3 videos och har skitkass optimering.

Medlem
Skrivet av zauii89:

@Slashgibber:

Tycker doom är ett av de mest atmosfäriskt stämningsfulla spelen, att de dessutom lyckades med 60fps på konsollerna är imponerande.

Tror du missade min poäng en aning. Alla spel har en atmosfär oavsett hur man tycker om spelet. Visuellt sett så hade 2015 trailern en något annorlunda atmosfär än vad release-versionen hade. Det betyder inte att spelet helt saknar all form av atmosfär, och är ingenting jag påstått.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

1
Skriv svar