Krönika - I hennes majestäts digitala tjänst

Robot
Krönika - I hennes majestäts digitala tjänst

Det finns många hemliga agenter som har rätt att döda, men vi tänker egentligen bara på en enda fiktiv karaktär när vi hör ordet “underrättelsetjänst”, och det är James Bond. Han är mannen som sedan år 1953, har en alldeles särskild plats i vårt kulturella medvetande.

#goldfinger, #james-bond, #quantum-of-solace, #treyarch


Ambassadör
Xbox

Roger Moore är Bond för mig. Utöver att han gestaltade karaktären bäst så var han den förste Bond jag såg i rollen så det spelar säkert in.


signatur

Jump in.

Medlem

Tack vare GoldenEye till N64, som är ett av de fem bästa spel som gjorts och som var det bästa spelet av dem alla i tio år, så tycker jag att Pierce Brosnan är den bäste bond.

Medlem

Förutom goldeneye som man spelade hos polarna så var det här det första bondspelet man spelade då man hade Playstation hemma själv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Tack vare GoldenEye till N64, som är ett av de fem bästa spel som gjorts och som var det bästa spelet av dem alla i tio år, så tycker jag att Pierce Brosnan är den bäste bond.

Samma här. GoldenEye är filmen som är "den" Bond-filmen för mig med.

Avstängd

Spelet goldeneye var grymt till N64. Man hade mycket kul i det med kompisar!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fin krönika om en fin James Bond! Min favorit är nog fortfarande Sean ändå, kanske just på grund av Goldfinger.

Nä man kanske skulle se om Persuaders och The Saint igen som en liten hyllning till Sir Roger

Medlem

Själv har alltid Brosnan för mig varit Bond personifierad, med Connery obligatoriskt tätt inpå.
Har aldrig riktigt fastnat för Craig i rollen, även om jag tycker filmerna i sig är underhållande.
De känns dock snarare som vanliga actionfilmer, än som regelrätta installationer i Bond-serien.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Skrivet av Mr.Waterboy:

Själv har alltid Brosnan för mig varit Bond personifierad, med Connery obligatoriskt tätt inpå.
Har aldrig riktigt fastnat för Craig i rollen, även om jag tycker filmerna i sig är underhållande.
De känns dock snarare som vanliga actionfilmer, än som regelrätta installationer i Bond-serien.

Det kan jag hålla med om, de är lite spretiga. "Spectre" var också en mycket udda film. Jag ska skriva om Bond igen inom kort i ett blogginlägg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar