Bossen på NCsoft köper Nintendo Switch till alla sina anställda

Robot
Bossen på NCsoft köper Nintendo Switch till alla sina anställda
Medlem

Då vet vi.

Känns verkligen som något de måste meddela världen.

Medlem

Nog visste jag att det var riktigt bra, men SÅ bra?

I vilket fall så kanske det återspeglar sig positivt i deras egna framtida titlar, inspiration är bra.

Medlem

Hade gjort samma sak om ja va svinrik 👍 Helt rätt!

Medlem

@burkmopp: Nu vet jag inte hur rik han är men 9 miljoner för honom kanske är som när du köper en pryl för 3000kr.

Sedan får han ju säkert tillbaka endel av värdet genom att han framstår som en bra kille i de anställdas ögon osv.

Där jag jobbar fick vi en billig ryggsäck med företagets logotyp på i julgåva. Men vissa får inget av arbetsgivarna så ska inte klaga.

Medlem

Bravo! Det där gillas så jäkla mycket! Och för att spinna vidare på det @jOnÄTÄn sa så kanske det inte är mycket pengar för någon som jag bara antar har så otroligt mycket mer, men det är ju just det som är principen. En VD på ett stort framgångsrikt företag är sällan vatten värd utan sina anställda, så varför inte fler av dessa enkla gester? Ifall man kan glädja 3100 pers som jobbar under genom att bjuda till lite extra, så varför är det så ovanligt?
Underbart initiativ, och något som lär sprida enorm glädje då de anställda går en kul present och dessutom en som inte är påtvingad någon som t ex en avtalad lönehöjning. För mig skiter jag fullständigt i ifall han får cred för det här, det ska han för böveln ha!

Medlem

Det var väl snällt, men det hade varit bättre för miljön om han köpt en tiondel så många och låtit dom lånats runt istället.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Det var väl snällt, men det hade varit bättre för miljön om han köpt en tiondel så många och låtit dom lånats runt istället.

Hade ju inte varit särskilt effektivt för företaget, eftersom varje anställd förmodligen förväntas lägga hundratals timmar i spelet. Det må vara en schyst gåva, men tror helt klart att han förväntar sig att varje anställd ska kunna få inspiration från spelet, och bidra med detta till deras titlar som är under utveckling.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@burkmopp: Nu vet jag inte hur rik han är men 9 miljoner för honom kanske är som när du köper en pryl för 3000kr.

Enligt Forbes är han god för 1,5 miljarder dollar

Medlem

Mannen och företaget är tämligen obegripliga. Eller tvärtom, förstår inte marketing, i alla fall inte utanför Sydkorea. De hade världens IP, och en av MMO-världens tätaste och trognaste - om än rätt liten - skara fans och totalhavererade det. Antalet misslyckade lanseringar för dem är en lång lista med riktigt bra idéer som ...blev sådär...
Bring back City of Heroes (well, villains i alla fall)!
Nu när Marvel, DC och supergubbar och gummor är mer populära än någonsin, och de bara sitter där på IP:n. Vansinnigt. Inte för att det hade hjälp med någon nylansering, de är rejält avskydda bland fans, inte för vad de gör utan hur de gör det.

...men kul för de anställda även om många nog hade föredragit en slant extra i lönekuvertet istället. Han kanske ville visa hur de borde tänka? Ta hand om personalen är *aldrig* dåligt.

1
Skriv svar