Nu kan du panga i rymden med succéartade Everspace

Robot
Nu kan du panga i rymden med succéartade Everspace

Arkadkänsla och permadöd utlovas.

#everspace, #space-shooter


Medlem

Är det inte #Everspace som marknadsfört sig med bilder från #EVE-Online#Facebook bland annat?


signatur

Niet.

Skribent
Skrivet av Theade:

Är det inte #Everspace som marknadsfört sig med bilder från #EVE-Online#Facebook bland annat?

Jaså? Det låter ju som en ofantlig hjärtfjärt!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Avstängd
Skrivet av Theade:

Är det inte #Everspace som marknadsfört sig med bilder från #EVE-Online#Facebook bland annat?

Vet inte, men det vore ju riktigt snyggt i så fall, lol! Bra att du påpekar detta, ett stort varningsflagg inte sant? Man får kolla upp det.
Hörde dock något om ett av alforna i grenen som skulle ha stulit modeller, (skepp) tror jag det var, från någon konkurrent, lite osäker på det, men jag såg någon youtube video om det för något år sedan.

Avstängd
Skrivet av erikcedervall:

Jaså? Det låter ju som en ofantlig hjärtfjärt!

Tyvärr vet jag inte hur man infogar smileysar, men här har du en jättelik, som är superglad, och den har massa hjärtan runt om. Hoppas du mår bättre nu!

Medlem

Blir det en FZ recession av det här tro? Vore intressant ifall Calle drog på sig hjälmen och flög lite

Medlem
Skrivet av Theade:

Är det inte #Everspace som marknadsfört sig med bilder från #EVE-Online#Facebook bland annat?

Det är nog något annat spel, eller något fan som gjort fel. Inget jag har hört talas om eller kunde hitta via Google.

Medlem

rätt ok spel, dock efter runt timme speltid så var den inget för mig i längden så jag lämnade tillbaka det.

Medlem

Vill minnas att det fått mycket kritik för att det marknadsförs som "roguelike", att folk inte alls tycker det stämmer. Bryr mig själv väldigt lite, men trevligt med mer vr som ser bra ut tills GTA kommer i VR... eller någon annan välputsad AAA-titel.

Skribent
Skrivet av ulrik.borg:

Vill minnas att det fått mycket kritik för att det marknadsförs som "roguelike", att folk inte alls tycker det stämmer. Bryr mig själv väldigt lite, men trevligt med mer vr som ser bra ut tills GTA kommer i VR... eller någon annan välputsad AAA-titel.

Roguelike känns i överlag som ett väldigt brett begrepp som gärna slängs runt, speciellt inom marknadsföring. Kan jämföras med "Dark Souls-esk."


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

bästa sättet att göra procedural generation extra tråkigt är att ha det i ett rymdspel. gillar permadöd och svåra spel men det här var bara frustrerande och oinspirerat i längden

Medlem

Plocka upp är det google translate som skriver

Medlem

För att klargöra mitt tidigare inlägg har jag gått till botten med mitt påstående. Spelet jag menar heter #Ark-of-War. Alltså går #Everspace fri från mina anklagelser!


signatur

Niet.

phi
Medlem

"rougelike"?

Det stavas R.O.G.U.E. Nu får det fan vara nog.

ELF
Medlem

@Theade: Ser ut som vilket mobilspel som helst som använder ingame fotage från andra spel i sina reklam videor.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Roguelike:

Roguelike?

Jag tycker nog den termen används lite väl godtyckligt...

Gnällkuk
Skrivet av JurgenRapp:

Plocka upp är det google translate som skriver

Händer titt som tätt, oklart om det är väldigt låg nivå på engelskakunskaperna hos fz eller om det är google translate...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av phi:

"rougelike"?

Det stavas R.O.G.U.E. Nu får det fan vara nog.

Ett korrfel. Nu kan vi lugna ner oss igen.

Skrivet av tricky:

Händer titt som tätt, oklart om det är väldigt låg nivå på engelskakunskaperna hos fz eller om det är google translate...

Nerå, det är snarare svenskan det är fel på i så fall. Misstag händer när många texter ska produceras snabbt, det händer alla. Är själv arbetsskada (se "plocka upp") efter ha skrivit mycket på engelska. Det är fixat nu.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Inspirerande, dock ett spel som är för spretigt. Som det mesta som släpps nu för tiden, finns ingen innovation utan bara copy-paste.

Jag tycker redaktörerna skall skriva sina artiklar i Word först, där finns bra kontroll med röda/blå linjer som stöd. Ett tips alltså.

Medlem
Skrivet av phi:

"rougelike"?

Det stavas R.O.G.U.E. Nu får det fan vara nog.

Dude, spelet kanske går ut på att man ska sminka sig ute i rymden.

Medlem

Har ägt det här spelet i ett par månader, ska plocka upp det igen! Tycker att det är väldigt kul, man försöker hela tiden bli bättre och bättre och komma längre och längre. Fördelarna man plockar på sig under vägen känns belönande. Måste jag nämna något negativt från mina upplevelser så är det att det är lite tomt på innehåll, men det kanske är fixat nu.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

@Redaktionen Vill se en recension snarast.

Också: För alla er som ogillar DRM så finns spelet även hos GOG.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar