Nej, du kan inte spela som nazist i Call of Duty: WW2

Robot
Nej, du kan inte spela som nazist i Call of Duty: WW2

Nazistgrannen får skriva en arg insändare.

#call-of-duty-ww2, #no-russian


Medlem

Får man inte skjuta ihjäl civila som Allierad i CoD-serien?

Medlem

Boooooooooooooooring.

Då kan man ju lika gärna spela WaW istället.

Varför vågar dom inte göra ett spel där man får spela som tyskarna?

Medlem

Skulle vara intressant och köra som en helt vanlig tysk soldat i Stalingrad som enbart försöker överleva från både övernitiska officerare och fanater samtidigt som man försöker slå sig ut ur den ryska blockaden

Medlem

Synd. Spelar alltid som tysk i RO2 för deras vapen och tanks skull. Mycket roligare än ryssarnas och amerikanska vapen har vi ju använt en del vid det här laget...

Medlem

Hade väldigt gärna velat spela som tysk, lika gärna som jag sett en serie i BoB stuk som följer den tyska soldaten. Men eftersom de allierade "vann" kriget så kommer det nog aldrig tyvärr hända.

MEG
Medlem

Att kunna spela soldat i Wehrmacht hade varit intressant (vilket inte är lika med Nazist).


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Medlem

@Frasstheass: Då är Unser mütter, unser vater något för dig

Edit: två minuter för sent...

ELF
Medlem

Där försvann halva hypen. Då får de ju göra ett CoD WW2 där man enbart spelar som tysk soldat.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Kan bara instämma. Unsere Mutter, Unsere Väter är fantastiskt bra.

Medlem

Lite sne rubrik tycker jag. Känns ju som att man kan tolka den lite olika, antingen eller så slätar man ut att varenda tysk på den tiden var nazist. Rena barbarer, fullt kriminella osv.

Visst ni drar en parallell till den där terrorist scenen ur gamla Call of Duty... tro dom skulle väcka ett monster om dom nu la in något liknande i det nya CoD spelet.
Dessutom idag med pågående och växande splittringar inom vårt eget land och övriga västerländska länder så... nah varför salta såren. Ge inte nånting gratis till dom som lever under en sten.

Man kan vara lite hövlig och kalla axelmakterna för axelmakterna. Som i hans twitter.

Medlem

Alla Tyska soldater var inte nazister.


signatur

"High life on low budget"

Skägg.
10 Chambers

@GooGeL: Just vinkeln "alla soldater i axelmakterna var inte nazister" vore intressant i ett spel. Att tvingas spela den där soldaten som under dödshot tvingats ta värvning och slåss för något den inte tror på. Call of Duty är dock inte serien som kan ta ett sånt kliv. Vore nog coolt om folket bakom Spec Ops: The Line tackla en sådan sak.


signatur
Medlem

Press F to salute the Führer.

Medlem

Jävla barnspel.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Ambassadör
Xbox

TIL att alla tyskar var nazister. Huh

Edit: I tweeten står det dessutom "axis powers" så det innefattar också österrikare, italienare, rumäner mfl. Historielös generalisering och skitnödig Aftonbladet-lingo m.a.o.


signatur

Jump in.

Medlem

Själv är jag så jävla trött på att man alltid ska spela som dom goda eller allierade i det här fallet. Kan dom inte ta och göra nåt spel när man kör som tyskar, japaner osv

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

TIL att alla tyskar var nazister. Huh

Edit: I tweeten står det dessutom "axis powers" så det innefattar också österrikare, italienare, rumäner mfl. Historielös generalisering och skitnödig Aftonbladet-lingo m.a.o.

Haha, står det i rubriken (eller i texten) att alla soldater på den förlorande sidan var nazister? Istället för att projicera kan man vända på det, du kan inte spela axelmakt (där nazisterna ingick).


signatur
Medlem

Önskar att de vågat köra på Axis i kampanjen utan att måla dem som "hemska fiender". Köra på lite djup och visa att de var vanliga människor också som slogs för sitt land precis som "hjältarna" gjorde. Om man nu kan kalla någon som skickar atombomber på civila "hjältar". Så många spel där man är amerikan eller britt, uppdragen som ryss i CoD 2 var en av de bästa CoD kampanjerna.

Skägg.
10 Chambers

@joonsson: Ja, uppdraget där man börjar med en näve skott och inget vapen är ju ikoniskt.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, står det i rubriken (eller i texten) att alla soldater på den förlorande sidan var nazister? Istället för att projicera kan man vända på det, du kan inte spela axelmakt (där nazisterna ingick).

Tja, det var du som valde att i stället för "axelmakterna" (som tweetsen pratade om) skriva "nazist" så...Aftonbladet.

Det finns nog fler än jag som är lite trött på att alltid spela allierade soldater (gärna bara på samma trötta västfront -44) när det finns många mer eller mindre outforskade perspektiv och fronter som hade varit intressanta. En anledning till att det inte sker oftare är ju allt tröttsamt historielös och ängslig nazist-målning på allt och alla som inte var på den segrande sidan. Grava generaliseringar är sällan särskilt konstruktiva i historiska sammanhang.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag tror att med tiden får vi alla distans till sådana här händelser. Det är ju exempelvis inga ömma tår som blir trampade på om man spelar som mongol, Napoleon eller assassinerna, som ju alla var ganska brutala.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jag tror att med tiden får vi alla distans till sådana här händelser. Det är ju exempelvis inga ömma tår som blir trampade på om man spelar som mongol, Napoleon eller assassinerna, som ju alla var ganska brutala.

Eller kommunister...

Skägg.
10 Chambers

@Mortaigne: Vet du vad, jag håller med dig. Som jag skrev innan, det finns massor av potential i en sådan berättelse. Samtidigt är det för mig klart som korvspad att Cod är serien som gör det. Nämnde Yager förut men säkert andra. Rubriken var både tänkt att spegla denna självklarhet, samt kanske lite reta de som ropar "brunsmetning".


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Mortaigne: Vet du vad, jag håller med dig. Som jag skrev innan, det finns massor av potential i en sådan berättelse. Samtidigt är det för mig klart som korvspad att Cod är serien som gör det. Nämnde Yager förut men säkert andra. Rubriken var både tänkt att spegla denna självklarhet, samt kanske lite reta de som ropar "brunsmetning".

Haha, du lyckades reta upp mig iaf Men ja, vi verkar överens om att det finns betydligt intressantare historier om WW2 att berätta än Call of Private Ryan del 94 i alla fall.


signatur

Jump in.

Medlem

@Dreijer: Fast kommunister är ju lite av ett särfall. Trots all brutalitet och folkmord, utrensningar och medveten hungersnöd så har aldrig kommunister varit tabu. Visst, att dyka upp med "CCCP"-tröja när man äter middag med svärföräldrarna första gången kanske hade lett till någon syrlig kommentar eller möjligtvis dålig stämning, men personen i fråga hade inte blivit utkastad, som en person med hakkors på tröjan hade blivit.

Trots folkmord i tiomiljonersklassen. Men nu avviker jag från mitt budskap: att vi blir mindre känsliga med tiden. Om 50 år kommer man kunna spel Civ 22 där man spelar som Tyskland med Hitler som karaktär, istället för Gandhi, Napoleon osv.

Avstängd

Clickbait!!! Du kan inte spela en story som Nazisternas perspektiv utav kriget men i multiplayer kan du.

#Clickbait.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Clickbait!!! Du kan inte spela en story som Nazisternas perspektiv utav kriget men i multiplayer kan du.

#Clickbait.

Tror man måste vara hjärndöd för att inte förstå det...................................................................................

12
Skriv svar