Ikväll släpps rymdrollspelet The Long Journey Home

Robot
Ikväll släpps rymdrollspelet The Long Journey Home

Utforska ett procedurellt genererat sci-fi-universum i Daedalics rymdrollspel.

#nyhetstips, #the-long-journey-home


Gnällkuk

Hmm... hur har jag helt missat detta? Deponia-serien är ju fantastiska och Deadlic knappast några nybörjare. Får väl avvakta lite mer recensioner, sju recensioner är väl knappast något man kan göra en vidare bedömning på.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Såg Scott Manley spela detta för några dagar sedan, verkar kul.

Medlem

"En blandad påse"? Hur många av FZ:s artiklar körs genom Google translate egentligen?

Men kul idé vad gäller spelet.

Medlem

Lite förvånad över att FZ slutat jämföra allt med NMS, inte ens en titel som verkar kunna jämföras jämförs. Häpp, måste spela lite NMS i helgen mest för att det säkert retar någon att jag fortfarande tycker det var ett rätt bra spel för ett rätt bra pris.

Medlem

Kan verkligen inte rekommendera spelet efter att ha spelat 3-4 timmar.

Det är lite som no mans sky efter att ha sett trailerna på spelet, men det finns inget innehåll i spelet. Väldigt intetsägande tutorial så man får lära sig massa själv. Jag krashade med min moonlander på första planet. Efter omstart så dog jag efter första warp för jag åkte "utanför kartan" där det fanns osynliga asterioder som de varnade för som instantdödade en.

Men spelet går ut på åk till nästa solsytem, landa på planeter och hämta upp järn (för repairs) / gas (för bränsle) / exotic materials (för warp drive thingy) för att sedan reparera skeppet och åka vidare till nästa solsystem mot jorden (Som man inte ens egentligen har någon indikator på var den är någonstans).
Ens karaktärer har inga levlar eller något sånt alls. Ens skepp (utav 3) likaså; lite variation i hur snabbt det åker eller antal storage platser. Samma med de tre olika "månlandarna". Men enda man har platserna till är de tre resurserna. Var väldigt fint dock och hade kunnat bli så mycket mer. Fan varför gör de spel som slutar tre-fyra-fem steg ifrån mållinjen?

Edit: Framförallt inte för $37 eller vad det kostade heller. Hade det varit $19 nånting så hade man väl kaaanske kunnat rekommendera det. Likväl är det nog inget direkt som patchar eller liknande kan lösa utan det är bara spelet som sådant som är tomt.

Edit2: Såg en bra sammanfattning på spelet på gamewatcher.com. "There are three basic gameplay modes in The Long Journey Home: ship flying, lander steering, and dialogue scenes (either between aliens, your ship or your crew). The entire game comprises these three"

Medlem

Känns lite som Solar Jetman, eller är det bara jag?

Medlem

Såg inget rollspelande i trailern... inget som ens antydde karaktärsutveckling eller ens.. karaktärer.
Visst, en del gillar utforskning och.. landar-spel.. men det behöver inte heta rollspel då... Texten fick mig riktigt intresserad.. trailern fick mig att inte ens vilja prova.

1
Skriv svar