Ny Nvidia-design öppnar för tunna, tysta laptops med GTX 1080-prestanda

Robot
Ny Nvidia-design öppnar för tunna, tysta laptops med GTX 1080-prestanda

Macbook Air-tunna gaming-laptops ska vara framtiden.

#computex, #geforce, #max-q, #nvidia, #sweclockers


Medlem

Förstår ju inte riktigt vad man ska vinna med att göra tunnare datorer, jag förstår ju att de blir enklare att ta med sig men när det gäller prestanda, temp och ljudnivå så kan de ju knappast vara relevant.

Medlem

Tar hellre en tjockare laptop som har mekaniska brytare med full slaglängd. Vikten är isåfall viktigare än tjockleken.

Medlem

Det lät jä***gt billigt!

Geeks Gaming

Problemet blir väl att ska de ha högre prestanda så behövs mer kraft, mer kraft innebär mer ström, som sedan gör att de behöver mer kylning jada jada jada.

Lyckas de core det kanske intressant, men det kommer inte kunna klara av samma klass som stationära eller ens dagens gaming laptops.

Inaktiv

Jag ser framför mig en modern Kaffe-på-McDonalds-stämning när en jänkare lyckas bränna sönder låren efter att ha bestämt sig för att benchmarka Crysis 3 när han kollektivåker till jobbet.

Mer seriöst så tror jag den där "balansen mellan ljud, värme och prestanda" kommer innebära oacceptabla nivåer på minst en av tre fronter. Sannolikt två av tre.

Medlem

Låter som något Nintendo borde ta en titt närmare på och släppa en Switch Second Edition.

Medlem

Nej tack, det blir allt för lätt att hiva iväg datorn då i stundens hetta. Med en tyngre dator får man några extra millisekunder på sig att inse vilket jefla misstag man håller på att begå...

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nej tack, det blir allt för lätt att hiva iväg datorn då i stundens hetta. Med en tyngre dator får man några extra millisekunder på sig att inse vilket jefla misstag man håller på att begå...

Say what? Om du har problem med en sådan sak borde du nog söka hjälp eller inte spela något


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Say what? Om du har problem med en sådan sak borde du nog söka hjälp eller inte spela något

Jag? Nej, jag har inte det problemet. Jag skrev trots allt "får man", inte "får jag". Skrev generellt, men det var kanske inte tydligt nog?

Medlem

@Kyraal: det var nog snarare jag som inte läste ordentligt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ursäkta? Skulle vara mer mån att tro på det om det ens fanns ett ånglok till laptop som ger hälften så bra prestanda. Och om mitt relativt nya 1060 inte var av ungefär samma storlek som en macbook air bara det, om inte större om man kavlade ut båda (och antagligen drar mer ström).

Tajta laptops med vettig batteritid, ljudnivå osv och 1080-prestanda? Rent hype-snack.

Med det sagt blir det säkert bättre än det vart tidigare, och det är ju ändå väldigt välkommet.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar