Se 88 minuter gameplay från Shadow of War

Robot
Se 88 minuter gameplay från Shadow of War

Mordor har aldrig sett soligare ut!

#gameplay, #shadow-of-war


Inaktiv

Ser roligt ut, yes. Gillade ettan, så kommer nog köpa tvåan.

Medlem

Lite sent FZ, det gameplayet kom ut i fredags

Skägg.
10 Chambers

@Micke090: Har vi inte publicerat finns det inte. Gammalt djungelordspråk.


signatur
Medlem

Jag såg denna gameplay för några dagar sen och för första gången insåg jag några problem med denna uppföljare (har sett varenda livestream de gjort fram tills nu). Jag älskade första spelet men här är en lista på saker jag inte uppskattade med detta. Ja, jag vet att det inte var den färdiga versionen av SoW som dom spelade, men jag kan bara utgå från det jag sett:

1. Grafiken såg väldigt låg ut. Sämre än ettan - som i och för sig var mycket fin med bra animeringar!
2. På tok för game-y känsla i alla aspekter av spelet. Alltifrån hur du valde trupper för belägringen av fortet till hur du plockar upp stora gula ringar som ger power-ups. Andra game-y aspekter var hur du skjuter döda & upphängda "drakar" för att en levande ska komma flygande. När man tar över platser under belägringen sätter man en wraith-flagga i marken och då försvinner kvarvarande fiender omkring dig? Kom igen nu!

3. Jag gillade att Talion var så cool och mystisk i första spelet. I detta spel ser han ut som prinsen från Shrek!? Världen är också på tok för ljus och fin.

Varför träglas spelföretag med att göra allt så strömlinjeformat som möjligt? Jag gillade inte detta helt enkelt! Första spelet var ganska game-y också, men det var mycket mer simpelt. Jag hoppas verkligen jag har fel om detta, för jag vill tycka om det!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Ser faktiskt bättre ut nu, jag är imponerad. Det finns saker som jag saknade i ettan som inte verkar finnas i tvåan heller, bland annat en bredare story och inte lika förutsägbar karta, och mindre fokus på combat systemet (som dom faktiskt bara verkar fokusera på i detta spelet). Men det är OK. Jag gillade ettan som ett eget spel, och tvåan verkar köra på samma grej. Min dröm är väl lite mer att köra ett sånt här spel i en Witcher 3 värld, men det ser ok och kul ut. Ett köp!

Skägg.
10 Chambers

Jag stör mig lite på att fightingen är lite yvig. Animationerna möts liksom inte, ett knä kan vara en linjal ifrån men ändå träffa.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag stör mig lite på att fightingen är lite yvig. Animationerna möts liksom inte, ett knä kan vara en linjal ifrån men ändå träffa.

Reagerade också på det. Ser lite slarvigt ut. Inte Batman-nivå direkt, där reaktionen var den motsatta.

Medlem

Jag blir så glad när jag läser att så många verkar tagga på det här spelet, för själv är jag riktigt besviken. VILL verkligen gilla det här och önskar utvecklarna en succé, men tycker att hela upplägget känns som någon sorts RTS-hybrid. Vad hände med smygar-slayern som det förra spelet var till stora delar? Ensam, uträknad och lönnmördandes.

Nu är det full davai och köttfokus istället. Näe, detta var riktigt pajigt och stelt. Finessen verkar som bortblåst och stealth-momenten är obefintliga #Feelsbadman

Medlem

Jag hoppas det kan ge lite utmaning.
Etta hade vissa stunder då det blev svettigt med nån warchief eller nån boss.
Inte så många ggr så hoppas det blir fler i detta, ibte bara kötta igenom utan problem.
Även fast själva köttandet också är kul


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Jag tycker det ser ut som en dålig kopia av Assassins Creed spelen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

88 minuter belägring och customization. När ska vi få se stora, vida världen? Eller är hela spelet bara borgar?

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Jag blir så glad när jag läser att så många verkar tagga på det här spelet, för själv är jag riktigt besviken. VILL verkligen gilla det här och önskar utvecklarna en succé, men tycker att hela upplägget känns som någon sorts RTS-hybrid. Vad hände med smygar-slayern som det förra spelet var till stora delar? Ensam, uträknad och lönnmördandes.

Nu är det full davai och köttfokus istället. Näe, detta var riktigt pajigt och stelt. Finessen verkar som bortblåst och stealth-momenten är obefintliga #Feelsbadman

Skrivet av Makkapakka:

88 minuter belägring och customization. När ska vi få se stora, vida världen? Eller är hela spelet bara borgar?

Jag är inte imponerad av alla RTS-aspekter och den "game-y" känslan. Ni ska dock veta att forten är ungefär som tornen i första spelet. Man låser upp en mycket större region när man tar över fortet. Detta spel kommer bli betydlig större än första med flera öppna regioner som alla har ett fort var. Man kan inte färdas sömlöst mellan dessa regioner dessvärre. Bara fast travel mellan dem.

I den öppna regionen kan du smyga, lönnmörda kaptener, springa runt och göra samma saker som i originalspelet.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Chiral:

Jag är inte imponerad av alla RTS-aspekter och den "game-y" känslan. Ni ska dock veta att forten är ungefär som tornen i första spelet. Man låser upp en mycket större region när man tar över fortet. Detta spel kommer bli betydlig större än första med flera öppna regioner som alla har ett fort var. Man kan inte färdas sömlöst mellan dessa regioner dessvärre. Bara fast travel mellan dem.

I den öppna regionen kan du smyga, lönnmörda kaptener, springa runt och göra samma saker som i originalspelet.

Milde moses! Låter som saker faktiskt kan gå att rädda och kommer bli awesome. Tack snälle herrn @Chiral för all info. Kanske får chansen att se fram emot det här spelet ändå Hela belägringsgrejen är ju astråkig imo och var mer ett "onödigt måste" i första spelet (slutstriden osv). Hoppas det fortfarande finns tillräckligt mycket cloak and dagger i det nya!

1
Skriv svar