Bohemias taktiska shooter Argo blir gratis för alla

Robot
Bohemias taktiska shooter Argo blir gratis för alla
Releasehästryttare

Oj då, ser bra ut, ligger inte på steam än, så tipsa gärna när det släpps!

Medlem

Om du har arma så kan du få det redan nu till steam via https://store.bistudio.com/products/project-argo.

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Oj då, ser bra ut, ligger inte på steam än, så tipsa gärna när det släpps!

Första stycket i artikeln: "I juni dyker Arma-utvecklarna Bohemia upp med gratispåsen och delar ut karameller till alla som vill smaka. Närmare bestämt är det den 22 juni som gäller för vänner av taktiska shooters som föredrar att hålla hårt i kreditkortet. Då släpps Argo, gratis för alla att tanka hem via Steam eller Bohemias egna butik."

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Första stycket i artikeln: "I juni dyker Arma-utvecklarna Bohemia upp med gratispåsen och delar ut karameller till alla som vill smaka. Närmare bestämt är det den 22 juni som gäller för vänner av taktiska shooters som föredrar att hålla hårt i kreditkortet. Då släpps Argo, gratis för alla att tanka hem via Steam eller Bohemias egna butik."

Många spel ligger dock ute innan de släpps så man kan lägga det till önskelistan och få en påminnelse när det går att spela.

Medlem

Vad är nu detta som jag aldrig hört talas om?? Intressant!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Eheh, de blir kanskje ikke ferdig med DayZ standalone, så da hjelper det kanskje for BIS å slenge ut noe annet.

Releasehästryttare
Skrivet av rosski:

Många spel ligger dock ute innan de släpps så man kan lägga det till önskelistan och få en påminnelse när det går att spela.

Precis!

Medlem

Dvs som i DOTA2? Är det inte mikrotransaktioner att betala för kosmetiska in-game föremål?

Fattar inte riktigt vart gränsen går här, slutar det vara mikrotransaktioner man omformulerar "för att ge inkomst till företaget" till "för att visa stöd för utevecklarna"? @Mattias Frost

Edit: Läste lite mer om spelet, det är ju inte bara inte färdigt utan egentligen inte ens ett riktigt spel i ordets fulla mening, utan en prototyp, alltså ett "testspel" (vilket betyder att om dom gör ett spel baserat på prototypen så blir det sannolikt inte alls "gratis"). Och trots detta så verkar dom ju visst köra mikrotransaktioner, som ni ifs skrev själva i artikeln att dom gjorde samtidigt som ni påstod att de inte fanns... Fan... Lite jävla nivå nu hörrni.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Whitefame:

Om du har arma så kan du få det redan nu till steam via https://store.bistudio.com/products/project-argo.

Tycker det låter som det här är en prototyp till det faktiska spelet? En prototyp är inte en beta utan en tidig testversion som man ofta gör före man börjar utveckla spelet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Även om det är ett inkubator projekt så tycker jag att Bohemia borde fokusera mer på att få Arma 3 mer slipat.

När det här går live kommer det förmodligen bli ännu tomare på servrarna än vad det är idag.

Klart man ska testa. BIs spel har jag spelat sedan starten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Vopez:

Även om det är ett inkubator projekt så tycker jag att Bohemia borde fokusera mer på att få Arma 3 mer slipat.

När det här går live kommer det förmodligen bli ännu tomare på servrarna än vad det är idag.

Betyder inte att det är ett inkubator-projekt att Bohemia inte jobbar på det?


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd

Woaw!?, fan vad coolt!! Och Malden som är en sån bra och varierad karta också. Bohemia krossar allt motstånd, även med ett gratisspel, lol!?! Makalöst!

Medlem

Testade lite igår kväll och jag gillart! Det är ju Arma3 i fickformat på något sätt.
Jag reagerade framförallt på att det flyter bra mycket mjukare än vad Arma gör. Spontant lär jag nog plöja ner några timmar i det här, särskilt om det börjar komma upp hemmasnickrade scenarier.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Det eneste positive jeg kan si, er at BIS her *kanskje* her gir seg selv en anledning til å endre på effektiviteten i stabil fps på nærkamp, slik at du ikke ender opp med å se et "slideshow" når du skyter på noen med full auto og når det skjer noen andre ting rundt deg samtidig. Ellers synes jeg at alt med BIS og Arma er anemisk og mer talentløst.

Medlem

Jeg ser på nettsida dems, at de har skrevet følgende: "Jump straight into combat in this experimental total conversion of Arma 3, (...)"

Jeg undres om det er så mye sant, at Argo er en "total" konvertering av Arma 3. Dette høres for godt ut til å være sant.

Dette høres også løgnaktig ut, fordi, det er antagelig ingen forskjell i meningen når man sammenlikner uttrykket "konvertering av Arma 3" og "total konvertering av Arma 3"..

https://www.projectargo.net/game

Forresten, jeg fant en "ask us anything" tråd i et forum here (fra november 2016):
https://forums.bistudio.com/forums/forum/209-project-argo-que...

NuZ
Testpilot

@Decoman: Spelet är ju ett competative mp spel. Arma är en simulator. Argo måste flyta på bättre om det skall gå bra i spelet och folk gilla att tävla i det. Kanske därför de fokuserat mer på prestandan än i Arma.

Förhoppningsvis lär de sig något och får Arma att flyta på bättre också. Äter ju upp CPU prestanda som en hungrig björn det spelet. Jag kanske misstolka din text men det är vad jag tror.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Jag kanske misstolka din text men det är vad jag tror.

Vet ikke hva du mener her. Sånn ellers, så synes det å være slik at Arma 3 bruker ikke mer enn 2 av prosessorkjerner på en Ryzen cpu. Det er vanskelig for meg å se helt nøyaktig, for det er så lite aktivitet på alle de andre prosessorkjernene mine.

Inaktiv

Såg att nån skrev att det flyter mycket bättre än Arma 3 vilket är för mig det som är så jävulskt synd med Arma 3 när man ska spela online. Måste ge detta ett försök

Medlem

@D01tY: Fast arma är ju regel bara chuggy när det är 1 miljard scripts inladdade samt bataljoner som strider mot varandra etc, så jag är inte så förvånad att ett light-weight arma flyter på bra.

NuZ
Testpilot

@Loltron: ja sant att det är skillnad på 100 vs 100 kontra 5 vs 5. Men du kan inte säga att Arma är lättdrivet?! Jag får knappt 60fps med 6700k och 970 med den viewdistans jag är van vid.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar