Rising Storm 2 släppt, se 30 minuter gameplay

Robot
Rising Storm 2 släppt, se 30 minuter gameplay

Kom, du älskar ju lukten av napalm på morgonen.

#red-orchestra, #rising-storm-2, #tripwire-interactive


Medlem

Spelade 3h igår och kom i säng åt helvete för sent. Ruskigt ruskigt bra spel.

98kr på g2play.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

@Hymer:
Kanske bättre att stödja utvecklarna då istället för att snåla via tredjepartstjänst ?

Medlem
Skrivet av Hymer:

Spelade 3h igår och kom i säng åt helvete för sent. Ruskigt ruskigt bra spel.

98kr på g2play.

Hur är det med antal spelare? Spelar fortfarande RO2 till och från aldrig problem att hitta flertalet 64 spelar servers där som är fulla

Medlem

@Comstedt: Finns just nu hur många fulla 64 servrar som helst.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

@zauii89: Jag har köpt alla Tripwires spel mer än 1 gång via steam så jag tycker jag har dragit mitt strå till stacken.

Köper alltid via G2 om det skilljer för mycket. Nya storspel går ju inte att handla på steam då dom alltid är dyrare än retail i handeln.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Tack för tipset, köpte i förmiddags och det blir att nöta ikväll efter jobbet Har längtat som fan efter det här spelet, hoppas det är lika grymt som man tror det är


signatur

Game long and prosper

Medlem

Riktigt djävla bra spel!

Medlem

Najs spel, lite orolig över mängden kartor men det brukar komma lite nytt så småningom (både av tripwire och moddare). Hade nog velat ha liiiite lägre tempo men det är ett bra röjspel för folk som ändå gillar lite mer "realism". Dock kan fortfarande deploy-funktionen för maskingevär vara jävligt störig ibland, men man vänjer sig väl.

Inaktiv

Roligt spel men förjävligt på en teknisk nivå. Ojämn framerate och jag kunde inte heller spela en hel match utan att få en disconnect. Sen om det var spelet fel eller ett problem hos mig återstår att se.

Annars riktigt bra spel med fantastisk känsla vilket gjorde problemen desto mer tråkiga.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Roligt spel men förjävligt på en teknisk nivå. Ojämn framerate och jag kunde inte heller spela en hel match utan att få en disconnect. Sen om det var spelet fel eller ett problem hos mig återstår att se.

Annars riktigt bra spel med fantastisk känsla vilket gjorde problemen desto mer tråkiga.

Testa launch options i steam -USEALLAVAILABLECORES -sm4 dom brukar hjälpa om man har problem med Unreal engine spel, dock hjälper det inte mot disconnects.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

@Gandy: vad gör sm4 prefixet?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

@Gandy: vad gör sm4 prefixet?

-sm4 är samma som att skriva -d3d10.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Spelade beta 7 och open beta 33h, köpte det och refounda. Crashar (2 gg på ca 1 timme), dåligt optimerat, fortfarande massa invisible walls, samt bara 3 bra (ok) banor. RO1/RO2 fan men saknar något i spelet, det är helt ok om det skulle vara early access, men för att vara ett spel släpp så känns det lite trist.

Medlem

Lite Early Access-känsla tyckte jag det var.
Spelade några matcher igår och spelet kraschade en gång vid första banbytet, inget märkvärdigt.
Däremot lite väl många problem med osynliga väggar och liknande när man försöker leka sniper, och lite väl stora klumpiga snipergevärs-modeller till Vietnameserna, dvs omöjliga i CQB på trängre banor, medans US modell var ssinnessjukt smidig och enkel att hantera.
Annars har spelet mycket potential, men RO2 känns bättre på de flesta fronter än så länge.

1
Skriv svar