Sladdbonanza när bilder på Splatoon 2:s röstchatlösning visas

Robot
Sladdbonanza när bilder på Splatoon 2:s röstchatlösning visas

Som sagt, du kommer behöva din smartphone om du vill spela Splatoon 2 med polarna.


Medlem
Lucas Jones

Jobbigt läge för iPhone 7-användare 😈

Inaktiv

Den verkar rätt smart designad utöver med bärbarheten osv men det här var ingen höjdare alls.

Medlem

Hahaha, detta 2017. Hahahah, fy fan vad dåligt.

Medlem

Och sen laddare på det hela.

Medlem

Måste säga att jag är grymt besviken på denna lösningen...tur att jag inte har några vänner som äger Switch #foreverstalone

Medlem

Ruskigt dåligt! Jag är en väldigt lycklig ägare till Switchen men det här är ofattbart hur man kunde lösa på ett så kasst sätt.

Avstängd
Medlem

Haha det där är epic fail.

Medlem

Jättedåliga produktdesigners.

Medlem

Dra åt... det var det sämsta jag sett på bra jäkla länge, hur i hela friden tänkte man här?!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Nintendo fortsätter vara ett stort skämt.

Ambassadör
Xbox

Hahaha. Vad ska man säga? Hej, 90-talet?


signatur

Jump in.

Medlem

Kung lösning!!! Vem fan orkar sitta o babbla med alla blandade pellejönsar när man spelar????

Skägg.
10 Chambers

Brasklapp: Det kan ju komma andra lösningar än denna men om detta är det första som presenteras blir man ju skeptisk.


signatur
Medlem

Kommentarsfältet gör mig mörkrädd.

Detta är ju en tredjepart-tillverkare...

De använder "Hori" som varumärke.

Fler produkter ifrån Hori:

Om Hori levererar sladd-bonzana så är det knappast Nintendos fel!

Källkritik 2017

Medlem

Undrar om det var någon ingenjör under utvecklingsfasen som föreslog en mic-ingång på Switch, och fick sparken för att han vågade föreslå en så korkad lösning på ett komplicerat problem.

Medlem

Haha jag tänkte uteslutande på Iphoneanvändare xD

Men ja, switchen kunde väl åtminstone haft blåtand? En sådan krets tar bara någon milliimeter i utrymme på pcb. =/

Medlem

Vakna Nintendo! Det är 2017!

Medlem
Skrivet av GOLGO13:

Vakna Nintendo! Det är 2017!

Vakna kan du göra själv.

Det är inte Nintendo som ligger bakom.
HORI är en random tredje-parts tillverkare.

Medlem

Hoppas Nintendo visar upp egen betydligt smidigare lösning under e3. Borde åtminstone gå fixa med Bluetooth-lösning.

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

Vakna kan du göra själv.

Det är inte Nintendo som ligger bakom.
HORI är en random tredje-parts tillverkare.

Och? Det är ju Nintendo som bäddat för produkten i och med avsaknad av något så grundläggande som röstkommunikation. Hade Nintendo inte varit fast i sina gamla gubbhjärnor hade de fattat att det är oacceptabelt 2017

Medlem

Det verkar som de flesta inte läser vad som står i nyheten.

Nästa gång kanske Calle kan smyga in någon utlottning i nyhetstexten: "-Psst! 100 första får en FZ-mugg, men skriv inte i kommentarsfältet"

Medlem
Skrivet av Cane:

Och? Det är ju Nintendo som bäddat för produkten i och med avsaknad av något så grundläggande som röstkommunikation. Hade Nintendo inte varit fast i sina gamla gubbhjärnor hade de fattat att det är oacceptabelt 2017

Vad är oacceptabelt?

Nintendo Switchs grundkoncept är ju tänkt att ta med till polaren...
spela tillsammans IRL.

Nintendo skulle ju skjuta sig själva i foten om de släppt en produkt som förstör hela konceptet med Nintendo Switch (inte sitta själva hemma - ta med konsolen).

Medlem

Undan! Jag ska spela Switch med mina vänner.

Medlem

@Jokkepalm: Tycker själv att de borde ta bort flera funktioner. T.ex. ta bort all ljud från spel, man sitter ju tillsammans med vänner och vill prata med dem utan att ljud från konsolen ska störa.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

Nintendo skulle ju skjuta sig själva i foten om de släppt en produkt som förstör hela konceptet med Nintendo Switch (inte sitta själva hemma - ta med konsolen).

De har ju en onlinetjänst. Enligt din jämförelse (skjuta sig i foten) är väl en onlinetjänst som ett rejält fett hagelskott som blåser bort det mesta av både skon och tårna.

Skägg.
10 Chambers

@Jokkepalm: Hade de bara satt in ett vanligt 3,5mm-jack med stöd för ljud i båda riktningarna skulle detta inte vara ett problem


signatur
Inaktiv

@Jokkepalm: Jag tror mig förstå vad du yrkar på men jag tror inte _HELA_ konceptet med Switch var att spela med vänner då den har en dockningsstation för hemmet också.

Avstängd

Nintendo är riktiga amatörer. Jag var tänkt att köpa en swich pga Zelda men är glad att jag inte gjorde det. Känns inte som man missat så mycket, för det finns mycket bättre spel till Playstation.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar