Om Donald Trump skulle döpa spel...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@MaxWarp: Haha, Citrus-Hitler...

Och, ja, det här var tydligen inte så uppskattat. Lesson learned. Sad.

Skrivet av Mortaigne:

Jag tyckte att det var så där tråkigt-att-det-blir-roligt! Haha

Sad.

Sad.

Medlem

Did FZ finally jump the shark?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag är glad att Trumph finns, jag menar, vad skulle annars svensk media skriva om dagarna i ännda..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av eld:

När det kommer massa bittra kommentarer om fake news och orättvisa från trumps egna twitter konto så är det garanterat trump som twittrar, när det kommer välskrivna kommentarer på POTUS kontot så är det oftast white house PR.

Fan vad nice vilken insyn du har om vad presidenten gör!

FM-guru
F.d. Sisyr

Fantastiskt vad lätt det är att väcka anstöt hos Trump-supporters.

Skrivet av Bojkott:

Trumps felskrivning har fått mer uppmärksamhet än Kathy Griffin som poserade framför kameran med hans avhuggna huvud. Säger en hel del om dagens medier.

Handlar inte om medier utan de som konsumerar medierna. Folk är mer intresserade av USA:s president än random komiker, helt enkelt.

Vidare kan man ju verkligen undra varför du tycker att ett smaklöst "skämt" på Twitter av en komiker borde fått uppmärksamhet istället, haha. Kan tycka alla jävla artiklar om Twitter-kommentarer är tämligen substanslösa.

Skägg.
10 Chambers

Haha, man gör en spontan grej på Trump och dyker tydligen ner till ett nytt lågvattenmärke OCH hoppar över hajar. Tur ändå att vi idag också publicerade två recensioner, åtta nyheter (nio, om man räknar Sweclockers-puffen) och körde två livestreams.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, man gör en spontan grej på Trump och dyker tydligen ner till ett nytt lågvattenmärke OCH hoppar över hajar. Tur ändå att vi idag också publicerade två recensioner, åtta nyheter (nio, om man räknar Sweclockers-puffen) och körde två livestreams.

Precis. Sluta ha kul på jobbet nu och fortsätt bråka med Jocke istället!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, man gör en spontan grej på Trump och dyker tydligen ner till ett nytt lågvattenmärke OCH hoppar över hajar. Tur ändå att vi idag också publicerade två recensioner, åtta nyheter (nio, om man räknar Sweclockers-puffen) och körde två livestreams.

Jag tror extremt många har blivit trötta på att se median göra narr av Trump dagarna ut och in hela tiden, man skulle kunna tro man skall slippa sånt här politiskt trams på en sida som fokuserar på spelnyheter. Jag vet att ni journalister är tokiga och beroende av Trump speciellt här i Sverige och har svårt att stå emot att skriva "nyheter" om honom varje dag, men folk har börjat tröttnat.

Medlem

Trumps Cult of Personality sträcker sig ända till Sverige. Väldigt fascinerande att få uppleva något sådant. Det har ju alltid varit lite "sånt bara skedde förr - vi är för upplysta nu". Putin och Trump är två mycket intressanta nutida individer och kommer nog skrivas mycket om inom psykologin/sociologin i framtiden.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Fantastiskt vad lätt det är att väcka anstöt hos Trump-supporters.

Handlar inte om medier utan de som konsumerar medierna. Folk är mer intresserade av USA:s president än random komiker, helt enkelt.

Vidare kan man ju verkligen undra varför du tycker att ett smaklöst "skämt" på Twitter av en komiker borde fått uppmärksamhet istället, haha. Kan tycka alla jävla artiklar om Twitter-kommentarer är tämligen substanslösa.

Båda fallen handlar om USA:s president, så vad gör det ena mer värt att skriva om än det andra om intresset är Trump? För övrigt så har jag inte sett en enda Trump-supporter som blivit upprörd av alla covfefe-memes. De står nog för en majoritet av dem.

Att FZ gör spelrelaterade memes av något som trendar tycker jag inte är helt off-topic, men de har varit off-topic många gånger tidigare och jag tror det är något som upprör fler här inne än hela covfefe-grejen.

Avstängd

Trump tourettes hos storheter som Aftonbladet, Expressen och...FZ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mobmoben:

Jag tror extremt många har blivit trötta på att se median göra narr av Trump dagarna ut och in hela tiden, man skulle kunna tro man skall slippa sånt här politiskt trams på en sida som fokuserar på spelnyheter. Jag vet att ni journalister är tokiga och beroende av Trump speciellt här i Sverige och har svårt att stå emot att skriva "nyheter" om honom varje dag, men folk har börjat tröttnat.

Haha, vilken politik läste du in i detta? Och hur var det inte spelrelaterat? Jag gillar också hur du buntar ihop alla som yrkesskriver till något sammankopplat medvetande som suger näring ur Trump-tabbar. Jag tror övrigt att Donald skulle ha skapat rubriker, oavsett hans politik. Det är hans personlighet.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nybbe:

Trump tourettes hos storheter som Aftonbladet, Expressen och...FZ?

Se ovan, med tillägget att vi kanske skrivit tio nyheter med Trump i rubriken. Mindre än en i månaden och flertalet har varit direkt spelrelaterade. Och då snackar vi ändå om en av världens mest debatterade personer senaste året. Som dessutom har för vana att skriva roliga grejer på plattformar som twitter.

Jag kan köpa att man inte tyckte det var särskilt roligt (det är helt okej) men sådan här kritik har jag svårt att ta till mig.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manna:

Precis. Sluta ha kul på jobbet nu och fortsätt bråka med Jocke istället!

Haha, okej.


signatur
Medlem

FZ bör inte vara en plats för Politiskt satir, håll er till spel tack.

Medlem

Trots att jag är väldigt politiskt intresserad så hade covfefe helt undgått mig - troligtvis för att det var en så totalt, komplett meningslös grej.

Nä, även om jag verkligen, verkligen gillar FZ och dess skribenter (speciellt Calle och Jocke) så föredrar jag nog en avsaknad av politiska inslag på en spelsite, och där är Gamereactor mycket bättre. Såna här inlägg (oavsett vem som är president eller statsminister) och artiklar om genus osv får mig att surfa in oftare på den sistnämnda sidan, och mer sällan här.

Skägg.
10 Chambers

@Arcadia: Vi gillar er också, och lyssnar på vad ni säger. Även när vi inte är överens.


signatur
Medlem

Trumpflakes....

Medlem

Är det extrem nyhetstorka?


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av knerk:

Är det extrem nyhetstorka?

"Tur ändå att vi idag igår också publicerade två recensioner, åtta nyheter (nio, om man räknar Sweclockers-puffen) och körde två livestreams."


signatur
Medlem

@knerk:
Jag ser gärna sådan här satir och busigheter också.
Gillar man det inte har man alternativet att inte läsa nyheten eller ens bemöda sig att kommentera.

Dagens ungdomar verkar så bittra.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Eight08:

Fan vad nice vilken insyn du har om vad presidenten gör!

Det är rätt uppenbart om du har lite koll på hans fritidsintressen, hans twitterbeteende och timing samt lite koll på talen han håller dagarna efter.
Trump älskar att titta på TV, många tweets kommer direkt efter något han har sett på TV och ibland händer det att han pratar om det dagen efter.

Medlem

Jag tycker ni ska fortsätta med sånahär små "goof"-artiklar nångång emellanåt, om ni själva tycker det är kul att göra dem! Det är ju faktiskt väldigt sällan det händer, så det är ju inte ett problem direkt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, vilken politik läste du in i detta? Och hur var det inte spelrelaterat? Jag gillar också hur du buntar ihop alla som yrkesskriver till något sammankopplat medvetande som suger näring ur Trump-tabbar. Jag tror övrigt att Donald skulle ha skapat rubriker, oavsett hans politik. Det är hans personlighet.

Hur kan du inte läsa in politik?
Inte någon specific sådan kanske, men ni skriver ändå om en av världens mest synliga och mäktiga politiker.
Typ som att snacka om Lara Croft och sedan påstå att man inte pratar om Tomb Raider, trots att det är det man gör.

Skrivet av bent toe:

@knerk:
Jag ser gärna sådan här satir och busigheter också.
Gillar man det inte har man alternativet att inte läsa nyheten eller ens bemöda sig att kommentera.

Dagens ungdomar verkar så bittra.

Jo, men jag kan förstå att folk blir trötta på att aldrig någonsin få slippa se artiklar, facebookinlägg, nyheter etc om honom eller att det inte går en dag utan att man hör någon prata om honom, vare sig det är positivt, negativt, skämtsamt eller satir. Det tar bara aldrig slut, så att säga "klicka inte på rubriken" och liknande gör inte saken direkt bättre.

Var samma sak för mig med pokemon go, fick till slut fnatt varje gång någon nämnde skiten. Nu gör det mig inget, jag har fått min paus från det. Men det verkar inte som om något om Trump kommer att avta på ett bra tag, så jag tycker lite synd om de som behöver paus från Trump.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hellspooned:

Hur kan du inte läsa in politik?
Inte någon specific sådan kanske, men ni skriver ändå om en av världens mest synliga och mäktiga politiker.
Typ som att snacka om Lara Croft och sedan påstå att man inte pratar om Tomb Raider, trots att det är det man gör.

Han är en politiker, check, men ämnet har ju inget med politik att göra. Man kan göra en likadan jämförelse om Tom Cruise skulle ha legat bakom felskrivningen, skulle nyheten handlat om Mission Impossible? Folk (inte nödvändigtvis du) vill få det att vi har en politisk agenda när vi gör sådana här saker. Vilket helt enkelt inte är sant.


signatur
Medlem
Skrivet av mobmoben:

Jag tror extremt många har blivit trötta på att se median göra narr av Trump dagarna ut och in hela tiden, man skulle kunna tro man skall slippa sånt här politiskt trams på en sida som fokuserar på spelnyheter. Jag vet att ni journalister är tokiga och beroende av Trump speciellt här i Sverige och har svårt att stå emot att skriva "nyheter" om honom varje dag, men folk har börjat tröttnat.

"Ni journalister" är som att säga "ni rörmokare". Journalister är inte en stor massa - det är individer. Varje journalist är annorlunda, varje tidning är annorlunda och varje chefredaktör är annorlunda.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk (inte nödvändigtvis du) vill få det att vi har en politisk agenda när vi gör sådana här saker. Vilket helt enkelt inte är sant.

Om ni inte gör satir av alla andra politiska figurer så är det väl inte konstigt att folk drar den slutsatsen att ni har en agenda. Detta är anledningen varför ni bör undvika att skriva om politiska saker, även om det är satir.

Som jag sa tidigare, håll er till spel.

Medlem

Detta är förresten inte politisk satir. Covfefe har snabbt blivit en meme som används av både Trump-anhängare och Trump-motståndare. Vilket ni borde känna till om ni har spenderat fem minuter på internet de senaste dagarna.

Ambassadör
Xbox

Precis som @Mikaelh skriver så är ju det här en grej som båda "sidor" har roligt åt. För en gångs skull.

Visst, jag tycker också att vuxenmobbingen av Trump börjar gå för långt, och dessutom börjar bli lite tröttsam. Det har liksom passerat bästföre-datum, men media vevar på. Så där lite för länge så att det blir pinsamt.
Är Trump ett miffo? Svar ja. Är media kass? Svar ja. Två fel blir liksom inte ett rätt.

I det här fallet är det dock annorlunda, det är en rolig grej helt enkelt. Som "arrow in the knee" ungefär. Slappna av.

Nu ska jag ta en kopp covfefe och fortsätta läsa roliga grejer på FZ.
Keep up the good work, @Carl Johansson-Sundelius !


signatur

Jump in.

123
Skriv svar