Om Donald Trump skulle döpa spel...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SetSail4Fail:

Om ni inte gör satir av alla andra politiska figurer så är det väl inte konstigt att folk drar den slutsatsen att ni har en agenda. Detta är anledningen varför ni bör undvika att skriva om politiska saker, även om det är satir.

Som jag sa tidigare, håll er till spel.

Som jag försökte förklara tidigare, ur min synvinkel har det inte med politik att göra, utan personan Trump. Då känns det jättemärkligt att kräva att vi gör liknande spontana grejer om någon annan politiker för att det ska uppstå någon form av kosmisk rättvisa.

Vi skriver om saker vi tycker är roliga. Ibland håller vissa inte med, och det är helt ok.


signatur
Medlem

Fortsätt gärna att posta liknande artiklar ibland. Jag uppskattar sånt här

Medlem

@Mortaigne:

Artikeln är satir, plain and simple. Folk kanske skulle må bra av att nån gång i sina liv öppna ett lexikon istället för att använda sig av sina egna tolkningar av definitioner. Satir: litterär framställning som är ironisk eller hånfull på ett elegant sätt.

Sen var min poängen rätt simpel som både du och @Mikaelh verkar ha missat, att FZ är nyhetssajt för spel och denna artikel har inget med spel att göra.

Om FZ vill gå i denna riktning där man sänker nivån på innehållet så är väl det helt upp till dom, men då får man vara redo på att tappa de läsare som kommer hit för att läsa om spel, inte strunt som man kan hitta på alla andra blaskor som aftonbladet eller expressen.

Även om detta bara var en artikel och liknande strunt inte dyker upp så ofta så är problemet att det alltid börjar nånstans. Detta är iaf anledningen till varför jag reagerar på så negativt sätt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Finns gott om material att använda om man vill driva med politiker utan politisk agenda. Nu är vänstermedia istället förutsägbara nog att följa samma hjulspår som vanligt med narrativet att "republikansk president = dum". Kritiken handlar för övrigt inte om vad eller vem man "skämtar om" utan snarare om agendan bakom "skämten" samt vad man sopar under mattan.

https://www.youtube.com/watch?v=5pwhgQdJKIw

Nu handlar ju inte detta om att republikanska presidenter per automatik är dumma, utan att Trump är dum. Dum på alla sätt ordet vanligen tolkas(Läs: elak, korkad.

Vad menar du att FZ sopar under mattan med detta? Någon form av revolutionär aktivitet för att avsätta Trump? Ett deklarerande av stöd åt dessa revolutionära krafter? Att det är förberedande propaganda inför skapandet av Folkrepubliken FragZone?

..I princip hela världen driver med den här mannen, det handlar inte om att han är republikan utan en osedvanligt korkad och oerfaren politiker, han har drivit med och attackerat alla möjliga typer av människor, religioner och samhällen; nu får han betala priset. Om det sticker i ögonen att det sker här också; varför inte lämna skeppet? Själv uppskattar jag allt sådant här som riktas mot den mannen, han skapar sprickor mellan forna allierade och det gynnar varken Sverige, Europa eller USA.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Nu handlar ju inte detta om att republikanska presidenter per automatik är dumma, utan att Trump är dum. Dum på alla sätt ordet vanligen tolkas(Läs: elak, korkad.

Vad menar du att FZ sopar under mattan med detta? Någon form av revolutionär aktivitet för att avsätta Trump? Ett deklarerande av stöd åt dessa revolutionära krafter? Att det är förberedande propaganda inför skapandet av Folkrepubliken FragZone?

..I princip hela världen driver med den här mannen, det handlar inte om att han är republikan utan en osedvanligt korkad och oerfaren politiker, han har drivit med och attackerat alla möjliga typer av människor, religioner och samhällen; nu får han betala priset. Om det sticker i ögonen att det sker här också; varför inte lämna skeppet? Själv uppskattar jag allt sådant här som riktas mot den mannen, han skapar sprickor mellan forna allierade och det gynnar varken Sverige, Europa eller USA.

Vilka är "hela världen"? Massmedia som domineras av vänsterfolk, som endast anställer vänstersympatisörer och rapporterar "tolkningar" av nyheter. Nixon, Ford, Reagan, H.W. Bush, W. Bush och nu Trump har alla framställts som "korkade" på detta sätt i media, det är inget nytt fenomen och bygger knappast på någon form av sanning. Absolut inte i Trumps fall där mannen byggt upp ett miljardimperium och tagit sig till absoluta toppnivån inom tre vitt skilda branscher; Fastighet, nöje och politik. Du lyckas inte till den graden genom inkompetens.

Att du sitter och talar om "dumhet" som att det skulle vara ett etablerat faktum signalerar starkt hur du köpt narrativet med hull och hår, det belyser även problematiken med den ensidiga rapporteringen (eller i detta fallet komedin). En spelsida ägnar sig helt plötsligt åt politisk satir, men bara för att belysa incidenter från högersidan och bara om incidenterna går att spinna från "incident" till "inkompetens". Då rör det sig inte längre om "bara ett skämt".

Medlem

Jävla skräpartikel.. har ni rödvinskommunister inget bättre för er?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Skägg.
10 Chambers

@Fenix: Haha, gud. Jag skrattar nästan så att baskern ramlar av och hammaren (samt skäran) faller ner från väggen. Det är helt okej att inte gilla detta men att kalla mig rödvinskommunist är ju helt fantastiskt roligt.


signatur
Medlem

Humorlösa människor det finns hör uppenbarligen..

Spel är inget ämne som ska tas på dödligt allvar, det är underhållning - och att då göra så dåliga skämt att det blir kul med hjälp av aktuella ämnen och koppla det till spel är bara epic dålig humor. Dvs underhållande, ta inte saker så seriöst

Medlem

Är det nån som hittar en protest över denna nyhet från personerna som kommenterar negativt här? För jag ser då ingen alls, trots att den både har med politik och icke-spelrelaterad nyhet att göra...
https://www.fz.se/nyhet/198808-ryssland-forbjuder-memes

Sad.

Medlem

Also:

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vilka är "hela världen"? Massmedia som domineras av vänsterfolk, som endast anställer vänstersympatisörer och rapporterar "tolkningar" av nyheter. Nixon, Ford, Reagan, H.W. Bush, W. Bush och nu Trump har alla framställts som "korkade" på detta sätt i media, det är inget nytt fenomen och bygger knappast på någon form av sanning. Absolut inte i Trumps fall där mannen byggt upp ett miljardimperium och tagit sig till absoluta toppnivån inom tre vitt skilda branscher; Fastighet, nöje och politik. Du lyckas inte till den graden genom inkompetens.

Att du sitter och talar om "dumhet" som att det skulle vara ett etablerat faktum signalerar starkt hur du köpt narrativet med hull och hår, det belyser även problematiken med den ensidiga rapporteringen (eller i detta fallet komedin). En spelsida ägnar sig helt plötsligt åt politisk satir, men bara för att belysa incidenter från högersidan och bara om incidenterna går att spinna från "incident" till "inkompetens". Då rör det sig inte längre om "bara ett skämt".

http://www.maggiesnotebook.com/wp-content/uploads/2013/08/Bus...

För att återbelysa det här med dumhet; vad har Trump gjort som har varit bra? Dra sig ur Paris-avtalet och satsa mer på kolkraft? Varken näringslivet eller någon annan tror att det finns en framtid i att satsa på kolgruvor, att göra diplomatiska misstag gång på gång, ledarna i Frankrike, Tyskland och Kanada skrattar åt Trump(fast skrattet fastnar i halsen när de vet vilken skada Trump kan ställa till med). Menar du på allvar att Merkele har ett vänsterperspektiv, eftersom hon attackerar Trumps åsikter? Eller att alla som attackerar Trumps åsikter har ett vänsterperspektiv? Det är du som har svalt InfoWars propaganda med hull och hår.

Så du menar att Trump har varit en lyckad affärsman? Att födas till rikedom och investera denna handlar inte om skicklighet, titta på hans historia kring konkurser och påstå att det är lyckade affärer, eller utpressningarna han kommit med mot de som byggt hans byggnader "Jag vill inte betala det pris vi kom överens om, och jag vet att du inte har råd att ta det här till domstol, så jag tänker bara betala 1/3 av ursprungssumman" har ingenting med skicklighet att göra, det handlar om att utnyttja en starkare position gentemot sina leverantörer på ett icke-affärsmässigt sätt.

Att Trump lyckades vinna valet har både med Demokraternas elitism att göra, men även att han var ännu mer skrupelfri än Clinton, att stå och ljuga sina väljare rakt upp i ansiktet om att han kommer ta tillbaka jobben från Kina, att gruvorna kommer öppna för att bryta kol igen och liknande, saker som på sikt bara kommer slå negativt mot den amerikanska ekonomin. Om det kan kallas smart så kan vilken auktoritär ledare som helst genom historien kallas smart.

Drevet mot Trump handlar inte om något krig från vänstern, det handlar om att politiker utanför den yttersta högerkanten(SD, UKIP, Putin, Le Pen etc) inte delar varken hans värderingar eller har någon som helst tillit till den ekonomiska politik han försöker föra.

Men nu talar jag ju från ett vänsterperspektiv såklart, det är skönt att se hur Bernie m.fl har lyckats få liv i de socialdemokratiska vänsterrörelserna i USA, bakslaget mot de etablerade amerikanska partierna kommer bli hårt i framtida val.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

För att återbelysa det här med dumhet; vad har Trump gjort som har varit bra? Dra sig ur Paris-avtalet och satsa mer på kolkraft? Varken näringslivet eller någon annan tror att det finns en framtid i att satsa på kolgruvor, att göra diplomatiska misstag gång på gång, ledarna i Frankrike, Tyskland och Kanada skrattar åt Trump(fast skrattet fastnar i halsen när de vet vilken skada Trump kan ställa till med). Menar du på allvar att Merkele har ett vänsterperspektiv, eftersom hon attackerar Trumps åsikter? Eller att alla som attackerar Trumps åsikter har ett vänsterperspektiv? Det är du som har svalt InfoWars propaganda med hull och hår.

Att satsa på arbetsmarknaden och ekonomin snarare än kvasivetenskapliga miljömål som sker på folkets bekostnad är fantastiskt på alla sätt. Det är politik som tjänar folket snarare än makteliten, där marknaden för grön energi kan byggas upp vid sidan om och i konkurrens med exempelvis kolkraft snarare än att göra människor arbetslösa. Varken du eller jag vet någonting om diskussionerna USA för eller vilka avtal de är ute efter, vad vi vet är hur mycket avtalet hade kostat det amerikanska folket.

Tvivlar inte en sekund på att främst Frankrike och Tyskland skrattar gott åt det mest, de har sedan länge förträngt innebörden av "demos" i demokrati. För övrigt underhållande att du måste vända dig till det mest extrema exemplet för att ens nämna en mediekälla som för falskt narrativ på högersidan, beror mest troligt på att detta i stort saknas bland dessa sidor. Källor som Fox, Daily Wire och Breitbart har alla en klar högerinriktning men för samtidigt kritisk granskning åt båda håll.

Skrivet av Athaleos:

Så du menar att Trump har varit en lyckad affärsman? Att födas till rikedom och investera denna handlar inte om skicklighet, titta på hans historia kring konkurser och påstå att det är lyckade affärer, eller utpressningarna han kommit med mot de som byggt hans byggnader "Jag vill inte betala det pris vi kom överens om, och jag vet att du inte har råd att ta det här till domstol, så jag tänker bara betala 1/3 av ursprungssumman" har ingenting med skicklighet att göra, det handlar om att utnyttja en starkare position gentemot sina leverantörer på ett icke-affärsmässigt sätt.

"Hans historia kring konkurser"? Syftar de 6 (totalt) antal konkurser han sökt om över närmare 50 år som affärsman så är den siffran väldigt låg. Än mer imponerande är att Trump tagit sig genom dessa och fortfarande rankats som en av världens rikaste personer (procentuellt). Det gynnar inte din poäng att peka ut framgång med kommentaren "men inte rätt typ av framgång". Trump är extremt klipsk som affärsman, det kan sägas med facit i hand.

Skrivet av Athaleos:

Att Trump lyckades vinna valet har både med Demokraternas elitism att göra, men även att han var ännu mer skrupelfri än Clinton, att stå och ljuga sina väljare rakt upp i ansiktet om att han kommer ta tillbaka jobben från Kina, att gruvorna kommer öppna för att bryta kol igen och liknande, saker som på sikt bara kommer slå negativt mot den amerikanska ekonomin. Om det kan kallas smart så kan vilken auktoritär ledare som helst genom historien kallas smart.

Att någonting slår negativt mot ekonomin i framtiden är spekulation, att någonting gynnar ekonomin och arbetsmarknaden nu och i överskådlig framtid (i en tid då det behövs) är fakta. Mellan en förödande chansning och ett säkert alternativ är det smarta valet ganska uppenbart. Vidare uppfylls de vallöften Trump gav sina anhängare ett efter ett trots motstånd från etablissemanget och framförallt barnsligheter från oppositionen, påståenden om att han ljugit sina väljare i ansiktet är ren fantasi.

Medlem

Jag vill förresten komplettera det jag skrev förut: Visst, det kanske inte är så lyckat att bli politisk på en spelsite, men jag vill verkligen inte hindra dig Calle från att göra lite fåniga inlägg ibland, för det måste man få göra. Ha kul på jobbet, samt låta oss lära känna dig mer. Det stöder jag till 100%, och jag hoppas inte att kritiken du fått gör att du inte vågar fåna dig och skoja ibland. Men kanske inte dra till med artiklar om politiska figurer...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Han är en politiker, check, men ämnet har ju inget med politik att göra. Man kan göra en likadan jämförelse om Tom Cruise skulle ha legat bakom felskrivningen, skulle nyheten handlat om Mission Impossible? Folk (inte nödvändigtvis du) vill få det att vi har en politisk agenda när vi gör sådana här saker. Vilket helt enkelt inte är sant.

Fast när var det senast Tom Cruise var med i en Mission Impossible-film? Och när han var det, var han dagligen i över ett års tid subjektet för skriverier om Mission Impossible? Tycker inte riktigt att den jämförelsen funkar.
Sedan så håller jag med helt om att denna artikeln inte alls verkar politiskt motiverad, även om en del ser kritik mot eller skämt om Trump som att man är vänstervriden eller liberal.

Skägg.
10 Chambers

@hellspooned: Haha, ett lika galet exempel med andra ord


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Fenix: Haha, gud. Jag skrattar nästan så att baskern ramlar av och hammaren (samt skäran) faller ner från väggen. Det är helt okej att inte gilla detta men att kalla mig rödvinskommunist är ju helt fantastiskt roligt.

Kul att man kan underhålla någon


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Skägg.
10 Chambers
Medlem
"Kvasivetenskapliga miljömål"

@kebbe:

Att du menar på att Parisavtalets miljömål är kvasivetenskapliga säger rätt mycket om din förståelse av relevant forskning. Ungefär som när Trumpisterna skriker ut att "några graders skillnad spelar ju ingen roll", då saknar man förståelse för de konsekvenser det kommer få för ekonomier runt hela världen. Jag ser iallafall med glädje hur resten av världen står upp för avtalet, det kommer dock vara rätt sorgligt att se Kina gå om USA på ännu fler fronter, demokratier borde vara dom som leder vägen i världen.

Att hävda att Trump är mer demokratisk än ledarna för Frankrike och Tyskland måste ju vara någon form av skämt, Trump må ha övertygat sina väljare om att han inte är en del av det politiska etablissemanget, men han är definitivt en del av samma elitkärna av det ekonomiska etablissemanget.

När man pratar om att satsningarna på fossila bränslen kommer ge arbetstillfällen så har man helt enkelt fel, totalt sett kommer USA drabbas av en förlust av arbetstillfällen på grund av att Trump skär i resursfördelningen till forskning och innovation. USA kommer att tappa ännu mer mark inom detta till Europa och Kina.

123
Skriv svar