Minns du rollspelet Silver? Det är återlanserat på Steam

Robot
Minns du rollspelet Silver? Det är återlanserat på Steam

Spela som om det vore 1999 igen.

#silver, #steam


Quake-konnässsör

Tror det har funnits på GOG ett bra tag nu, men hur som helst roligt att det har kommit till Steam också.

De gamla CD skivorna som man äger, fungerar inte riktigt.

Ambassadör
Xbox

Jag minns mest det snygga omslaget till PCGamer när det begav sig!


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

@Mortaigne: Gud ja, silvrigt så det sken om det! Fick det inte sjukt högt betyg? Typ 93?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det såg förbaskat coolt ut men vill minnas att min pc var riktigt kass på den tiden. Jag har bara spelat början i väldigt hackig kvalitet...

Medlem

Haha minns det demot. Kanonkul!


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Bra spel, tror även att musiken var riktigt bra.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Mortaigne: Gud ja, silvrigt så det sken om det! Fick det inte sjukt högt betyg? Typ 93?

Kommer inte ihåg exakt, men högt var det. Det numret ligger i förrådet någonstans så jag får väl rota fram det någon dag Alltid trevligt att ta en liten trip down memory lane.


signatur

Jump in.

Medlem

Nostalgin !
Det var roligare då än nu ^^
Spelade igenom detta (igen) för några månader sedan, ok ja, man spelade igenom det pga nostalgin.

Medlem

Haha vad roligt att det kom på tal. Älskade Silver när det kom spelade på min dator med Windows 98😁 älskade spelet så köpte det idag då det var ruskigt billigt. Så roligt att det kom och funkar perfa 😁

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Mortaigne: Gud ja, silvrigt så det sken om det! Fick det inte sjukt högt betyg? Typ 93?

Ja, det fick väldigt högt betyg, mycket pga dess 3D-grafik var lite banbrytande mot normen.

I övrigt, detta är ett av de spel som ligger mig mest varmt om hjärtat som barn. Jag spelade det om och om igen. Köpte det på GOG när jag såg att det fanns för ett par år sedan och spelade om det. Tycker to m det var bättre än när jag var liten. Förmodligen pga nostalgin, men även för att jag inte var så bra på engelska när det begav sig och jag därför inte förstod de sarkastiska dialogerna.

Hur som helst, detta spelet är en riktig pärla, om jag inte redan hade köpt på GOG för 99 så hade jag definitivt köpt det på steam nu och spelat hela natten.

Medlem

Älskade fighterna, att man drog omkring musen för att göra vissa slag. Det implementerades riktigt bra. Sedan var storyn super, det lilla man kunde förstå då engelskakunskaperna var sisådär på den tiden.

Medlem

Haha Silver var fantastiskt när det begav sig.
Minns mig spamma sönder "stick"-attacken (vänster musknapp + drag uppåt)

Medlem

Bra spel, köpte för en tjuga för nåt år sen på GOG.

NuZ
Testpilot

Visst var det de här spelet man slog med svärdet genom att "swipa" musen?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

FM-guru
F.d. Sisyr

Känner faktiskt inte ens till spelet.

Skrivet av D01tY:

Visst var det de här spelet man slog med svärdet genom att "swipa" musen?

Som i Robin Hood: Legend of Sherwood?

Medlem

var det denna man vevade med musen för att hugga?
om det är den så hade jag mycket kull med det när det begav sig.

NuZ
Testpilot

@Sisyr: Det spelade jag inte när det begavs tyvärr så kan inte svara på det. Men man drog musen sidleds tror jag för att svinga svärdet i Silver. Kan minnas fel men tror de


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

@Sisyr: Det spelade jag inte när det begavs tyvärr så kan inte svara på det. Men man drog musen sidleds tror jag för att svinga svärdet i Silver. Kan minnas fel men tror de

Det gjorde man. På lite olika sätt beroende på hur man ville slå med svärdet. Typ en 180 turn, eller en "charge". Episkt spel, älskar det.

Medlem

Om jag inte minns fel så kom jag till sista bossen, men klarade aldrig av honom. :/

1
Skriv svar