Recension – Dirt 4

Robot
Recension – Dirt 4

Rally stöpt i samma form som sin mästerliga föregångare, fast nu med viss tillgänglighet. Vad kan gå fel?

#codemasters, #colin-mcrae-rally, #dirt-4, #dirt-rally, #pc, #ps4, #recension, #xbox-one


Gnällkuk

Spännande! Det här ser vi fram emot Skönt att de skippat Ken Block-tramset också. Får hoppas mitt gamla grafikkort orkar driva det och inte det inte är lika dåligt optimerat som det verkar vara på ps4:a-versionen. Bra recension, saknade dock info om hur multiplayer-läget fungerade och upplevdes?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Låter som my kind of game, tyckte Dirt Rally totalt saknade en känsla av framsteg, utöver det faktum att man blev bättre med tiden då, av vad jag har sett av karriärläget så ser det ut att vara right up my alley, kommer inte köpa det day one men jag kommer garanterat äga det förr eller senare.

Hur är online delen? I Dirt Rally kändes det ganska opolerat och ingen crossplay gjorde inte saken bättre när ens vänner hade det på PS4, känns som enkel crossplay i iaf rally delen borde vara lätt fixat om det nu bara handlar om att sätta en tid inom ett visst datum.

Medlem

Sedan jag sålde ratten är jag lack på bilspel. Inte lika kul med kontroll.


signatur

Det var detta...

Medlem

Mycket stavfel och liknande i recensionen, känns som det gått fort.

Karriärlägen i spel brukar intressera mig så ska nog kika lite närmare på det och se om det blir ett eventuellt köp.

Medlem

Verkar småkul men väntar på VR.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har såklart redan förbokat!
"DiRT 4 Day One Edition"


signatur

autograph

Medlem

när jag såg de olika offline spellägen på tuben och nu en stark 4a från, jaaa då blir det SPIK KÖP day one! har ej spelar rally spel sedan Dirt 2 back in 2009. så jaa, det är på tiden kan man väl säga!

Medlem
Skrivet av makedonii:

när jag såg de olika offline spellägen på tuben och nu en stark 4a från, jaaa då blir det SPIK KÖP day one! har ej spelar rally spel sedan Dirt 2 back in 2009. så jaa, det är på tiden kan man väl säga!

Ja, det här kan bli kul!
Jag har alla Colin, Dirt och Grid. Och de flesta andra bilspel. (pc)

(Bra bilspel bör spelas med ratt, på pc.)


signatur

autograph

Medlem

History/Evolution of DiRT (1998-2017)
https://youtu.be/6bVw9dPNqlU


signatur

autograph

Medlem

Det enda jag skulle vilja klaga på, är att vägarna alltid är för smala i alla rallyspel.


signatur

autograph

Medlem

Jag tycker Dirt 3 är Codemasters bästa rally spel och att Dirt Rally tillhör de sämre, men jag spelade bara Dirt Rally med Xbox kontroll och det var i princip ospelbart och svårstyrt.

Dirt Rally 3 var nog det roligaste just med split screen, men det känns som det var något man gjorde på xbox 360 tiden. Har typ aldrig spelat split screen på pc!

Men det blir nog ett köp av Dirt 4, jag har nog de flesta från Codemasters sedan Grid.

Har skaffat en ratt nu så ska försöka ge det en chans igen.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag tycker Dirt 3 är Codemasters bästa rally spel och att Dirt Rally tillhör de sämre, men jag spelade bara Dirt Rally med Xbox kontroll och det var i princip ospelbart och svårstyrt.

Dirt Rally 3 var nog det roligaste just med split screen, men det känns som det var något man gjorde på xbox 360 tiden. Har typ aldrig spelat split screen på pc!

Men det blir nog ett köp av Dirt 4, jag har nog de flesta från Codemasters sedan Grid.

Har skaffat en ratt nu så ska försöka ge det en chans igen.

Bra!


signatur

autograph

Medlem

"DiRT 4" Day One Edition, (Special edition) innehåller:
- DiRT 4 Main Game.
- The Hyundai R5 rally car DLC includes the exclusive Hyundai R5 rally car.
- The Team Booster Pack gives you a unique team offer, a unique engineer and two unique facilities.
- The Founder icon is displayed within the game's online lobbies, leaderboards and in the mailbox to highlight players who have supported DiRT 4 from the get go.


signatur

autograph

Medlem

Roligt att på Steam är överlag recensionerna "Mixed" vilket verkligen är dåligt för ett såpass stort spel

"Alla" klagar på att spelet är för arkadigt, och dålig fysik och en nergradering från Dirt Rally, vilket får mig att häpnas över att det ändå får en 4a när det inte är alls lika inlevande och go känsla som Dirt Rally

Gnällkuk
Skrivet av totte1015:

Roligt att på Steam är överlag recensionerna "Mixed" vilket verkligen är dåligt för ett såpass stort spel

"Alla" klagar på att spelet är för arkadigt, och dålig fysik och en nergradering från Dirt Rally, vilket får mig att häpnas över att det ändå får en 4a när det inte är alls lika inlevande och go känsla som Dirt Rally

Det känns som att folk är lätt retarderade. Det är lite som att folk gnäller på need for speed hot pursuit som släpptes efter need for speed shift för att det var arkad och inte simcade som föregångaren. Dirt 4 är uppföljaren till Dirt 3, inte Dirt Rally. Fattar inte varför man gnäller när det är två olika inriktningar på spelen. Jag köpte Dirt 4 och har även Dirt Rally, tycker fyran är skitbra av det jag hunnit spela än så länge.

Vill jag ha mer simulation spelar jag Dirt Rally, det är inte det jag får eller förväntade mig när jag köpte Dirt 4 och gjorde man det får man skylla sig själv.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gillar verkligen Dirt 4, som är en uppföljare till Dirt 3 och inte Dirt Rally 2! Det enda som jag är lite besviken på är FFB:en som verkligen är trist och sämre än ex. WRC 6.

Medlem

Måste säga att Dirt 4 är grymt bra, har precis börjat köra det igen 2022!

1
Skriv svar