Bungie bekräftar: inga fler uppdateringar av Destiny

Robot
Bungie bekräftar: inga fler uppdateringar av Destiny

Age of Triumph fick sätta streck.

#bungie, #destiny, #destiny-2


Medlem

Inte så förvånande kanske. Gör ingen större skillnad heller egentligen eftersom man ändå inte kan få med sig når från 1an till 2an (Bortsett från ens utseende då)

Jag gillade verkligen "Destiny", och hoppas dom har lärt sig mycket genom åren. PC-versionen kommer jag självklart köpa in, men inte dag 1.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

När kan man boka Destiny2 på battlenet må tro?

Inaktiv

Undrar om man kan föra över sin karaktär från Destiny PS4 till Destiny 2 PC. Det var väl inte så mycket man skulle kunna föra över men hade varit en kul grej.

Avstängd

Hur var det nu? Tioårigt stöd med gratis uppdateringar etc., lol! Och märk väl att uppdateringarna varit GRATIS, vad bra att dom INTE KOSTAT något, lol!
Så det var då det, hemskt vad tiden går fort nu för tiden, ett decennium, bara sådär, woosh, på ett par år. Herrejestanes?

Medlem

@lackis:
10 år för IP:t Destiny, har aldrig varit tal om att Destiny 1 skulle suppoteras i 10 år.

Skribent
Skrivet av Gaara:

När kan man boka Destiny2 på battlenet må tro?

Mycket bra fråga. Med tanke på att PC får en beta redan i sommar kan det kanske dyka upp lite senare i år eller tidigt nästa. Spekulationer då.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@lackis: förstår hur du tänker... Jag känner likadant. Hade hellre sett att dom byggde vidare och utökade ett o samma spel 10 år som typ wow, skillnaden mellan 1an o 2an är ju inte så stor. Och när dom pratade om att stödja det under 10 så förväntar man sig inte en 2a så pass snabbt. Nej bungie blir ingen 2a för min del

Medlem

@lackis: Spelet skulle / ska supporteras i 10 år enligt avtalet med activision. Under denna period ska det även komma ut 3 st huvudspel och en mix av kostnadsfri och köpes dlc.
Vilket det har gjort ändå länge. Allt från Live-teamet har varit kostnadsfritt.

Det de har backat på är att samma karaktär med samma vapen lever med dig i 10 år men det är jag glad de frångick för det ger bättre möjligheter för framtida balanseringar.

Avstängd
Skrivet av Cowmine:

@lackis: Spelet skulle / ska supporteras i 10 år enligt avtalet med activision. Under denna period ska det även komma ut 3 st huvudspel och en mix av kostnadsfri och köpes dlc.
Vilket det har gjort ändå länge. Allt från Live-teamet har varit kostnadsfritt.

Det de har backat på är att samma karaktär med samma vapen lever med dig i 10 år men det är jag glad de frångick för det ger bättre möjligheter för framtida balanseringar.

Intressant! Tror dock inte på deras tioårsplan. Dessutom tänker jag att det har innehållit mindre och kostat mer än förespeglat. Smart av dom. Vad gick, kommer er upplevelse gå på?, 2000:-, 5000:-?
Att detta verkar vara en fungerande modell för er är ju utmärkt, har inga synpunkter om det. Blir en bit fundersam för egen del dock, passar inte för mig alls, aldrig överhuvudtaget. Är därför alltid lika tacksam när "någon" påtalar eller rätar ut eventuella frågetecken för mig.

Medlem

@lackis:

Jag har nog lagt ut 2000 kr, över 3 år. Fått ut ( än så länge ) ca 1700 speltimmar. Fått vänner för livet över stora delar av jorden.

Värt det...

Sen vill jag tillägga, det är ingen 10-års plan de har. Det är ett juridiskt bindande avtal mellan Bungie och Activision. Det är med andra ord något som kommer med enorma böter ifall man frångår.
Vissa delar kanske kan omförhandlas, men i och med att det då är en förhandling så är det inget dom Bungie själva kan besluta om.
Men om du har ett 10-årigt långt avtal så är det något som ligger till grund för företagets kvartals/års rapporter, prognoser för framtiden och något som aktieägarna kommer förvänta sig påverka värdet av företaget de har investerat pengar i.

Avstängd
Skrivet av Cowmine:

@lackis:

Jag har nog lagt ut 2000 kr, över 3 år. Fått ut ( än så länge ) ca 1700 speltimmar. Fått vänner för livet över stora delar av jorden.

Värt det...

Sen vill jag tillägga, det är ingen 10-års plan de har. Det är ett juridiskt bindande avtal mellan Bungie och Activision. Det är med andra ord något som kommer med enorma böter ifall man frångår.
Vissa delar kanske kan omförhandlas, men i och med att det då är en förhandling så är det inget dom Bungie själva kan besluta om.
Men om du har ett 10-årigt långt avtal så är det något som ligger till grund för företagets kvartals/års rapporter, prognoser för framtiden och något som aktieägarna kommer förvänta sig påverka värdet av företaget de har investerat pengar i.

Har lagt ut 0:- på DayZ, ca: 2000 speltimmar, fått ovänner över hela jorden, förhoppningsvis temporära sådana.
Det jag vill åt här är, om det framgår att dina 600:- för spelet är abonnemangsavgiften, ok! Var tydlig med att köparen investerar löpande i en tjänst, som i framtiden övergår till en fullvärdig produkt. Var någonstans framgick det, att du i värsta fall köpt in dig i ett jävla pyramidspel? Om du är medveten om detta så, okej då!, vilket jag misstänker att flertalet av köparna inte var. Dom flesta pay2play spelen jag hört talat om har en abonnemangsavgift på noll kronor, därav det geniala i denna (startavgift), en summa som 600:- låter sig inte bara spillas, därför blir du kvar, och hoppas på nästa gång, eller kanske nästa gång osv. Detta är vad jurister brukar formulera som, bedrägeri.
Till sist, uppriktigt glad över att din investering i spelet varit så positiv, att det blivit en bra upplevelse för dig. Det jag sätter mig emot är att Bungie försöker blåsa folk, och att dom uppdaterar spelet alldeles GRATIS, varför då?, lol!

Medlem

@lackis:
Det jag undrar vad du menar är HUR blåser Bungie spelare? De har inte gjort något som går emot sitt avtal med Activision.

De släpper gratis och betal dlc.

Tittar man vad jag har betalat, ink pengar jag lagt på kosmetiska saker så är det ändå billigare per år jämför med tex CoD och season pass sett över de snart tre år spelet funnits.

Jag kan helt klart se att spelet inte är för alla och att vissa ser det som oväder, men jag kan inte se hur någon blivit lurad av själva betalmodellen.

Avstängd
Skrivet av Cowmine:

@lackis:
Det jag undrar vad du menar är HUR blåser Bungie spelare? De har inte gjort något som går emot sitt avtal med Activision.

De släpper gratis och betal dlc.

Tittar man vad jag har betalat, ink pengar jag lagt på kosmetiska saker så är det ändå billigare per år jämför med tex CoD och season pass sett över de snart tre år spelet funnits.

Jag kan helt klart se att spelet inte är för alla och att vissa ser det som oväder, men jag kan inte se hur någon blivit lurad av själva betalmodellen.

Exakt! Möjligen att jag misstagit mig, som folk gjorde med No Mans Sky, fick för mig att folk inte riktigt tyckte att dom levererades den produkten som utannonserades. Fick även för mig att spelets natur (upplägget) nästan kräver att spelarna får köpa in sig i spelet om och om igen för att uppleva det där som visades på E3 innan spelet släpptes, folk tänker att det är falsk förespegling, men vad vet jag om det. Att andra använder sig av samma taktik ursäktar nödvändigtvis inte Bungie, samma skit oavsett vem som står för det. Och jag vet att folk betalar 1500:- för Battlefield, det gör inte saken bättre, snarare värre.
Så du var alltså införstådd i att spelet skulle kunna dra i väg mot tusentals spänn, då?, dina första 600:- var bara ett startkapital?, du gick in i spelet med den förståelsen dag ett? För att senare betala tusentals kronor för att få någon som helst förståelse om vad spelet överhuvudtaget handlade om etc. Vissa av dessa payed dlcs var väl spelets själva story, sålda till er löpande, i delar, i efterhand?, något man kan förvänta sig i ett spel som påstås kostat en halv miljard dollar? Väldigt få spel som kostat EN HALV MILJARD DOLLAR består av fragment av en story, har två ai varianter, exakt samma skript varje gång, som repeteras på exakt likadant vis varje gång.
Jag upprepar att jag inte har några synpunkter om någons medvetna val, olika smak, intressen, vad det är värt får någon. Men att förstå att spel idag förmodligen borde landa på någonstans runt 2000:- till 5000:-? Det övergår min vetskap, och förmodligen några fler. Får gå ut och söka info om detta hos Bungie eller Activision då, angående Destiny 2, kan förmodligen få bättre kunskap där.

Medlem

@lackis:
Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter.... om du har lagt 5000 på Destiny så har du lagt 3500 på kosmetiska saker och det finns nog inte ens kosmetiska saker för det värdet.

Destinys betalmodell är som vilket online multiplayer spel som helst med tillägget att det dyker upp en del gratis saker, event mm.
Skillnaden är att universumet lever vidare ( till D2, vilket de pratade annorlunda om tidigare ).

Hoppar du på spelet nu så får du allt innehåll för ca 500:-
Om du för ett år sedan köpt allt innehåll som vid det tillfället fanns då så hade det kostat dig 369:-.

När usprungsspelet såldes så kunde man köpa ett season pass för de två första betal dlc's som kom ut. Så från dag 1 var det tydligt att det kommer finnas betal dlc.

1
Skriv svar