20 % av alla sålda PS4-konsoler är en PS4 Pro

Robot
20 % av alla sålda PS4-konsoler är en PS4 Pro

Sony hävdar också att Playstation 4 säljer tre gånger så bra som Xbox One i Europa.

#playstation-4, #playstation-4-pro


Avstängd

Spelar ingen roll vad hur kraftfull konsol Microsoft släpper. Sony kommer ändå ligga före då det finns mycket bättre "exklusiva" titlar till den.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ser inte tillräckligt stort mervärde för att ersätta min PS4 med Pro, utöver ett fåtal exklusiva titlar släpps det mesta till PC ändå. Trist dock att experimentet varit lyckat, lär innebära att kommande generationer lanseras med än sämre teknik för att göra "faceliften" billigare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser inte tillräckligt stort mervärde för att ersätta min PS4 med Pro, utöver ett fåtal exklusiva titlar släpps det mesta till PC ändå. Trist dock att experimentet varit lyckat, lär innebära att kommande generationer lanseras med än sämre teknik för att göra "faceliften" billigare.

Kan bara lägga till att spela Horizon och Uncharted 4 i 4K *uppskalad med HDR var lätt värt de 2000 kr i inbyte för en PS4 Pro. Bättre kantutjämning och skarpare texturer in i minsta skäggstubb. Det gör skillnad...

Och snart kommer spel som nya God Of War och Days gone.

Can't look back now.

*slår förståss inte native 4k på PC, som dock behöver ett monster för minst 3x pengarna.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Kan bara lägga till att spela Horizon och Uncharted 4 i 4K *uppskalad med HDR var lätt värt de 2000 kr i inbyte för en PS4 Pro. Bättre kantutjämning och skarpare texturer.

Och snart kommer spel som nya God Of War och Days gone.

Can't look back now.

Med cinematiska 30fps!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av breahl:

Spelar ingen roll vad hur kraftfull konsol Microsoft släpper. Sony kommer ändå ligga före då det finns mycket bättre "exklusiva" titlar till den.

aha det som allt handlar om, vilket företag som säljer bäst? right?

Haha vilket märkligt perspektiv du har.

Sony är ett skitföretag, och exklusiva titlar förstör mer än hjälpa.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Kan bara lägga till att spela Horizon och Uncharted 4 i 4K *uppskalad med HDR var lätt värt de 2000 kr i inbyte för en PS4 Pro. Bättre kantutjämning och skarpare texturer in i minsta skäggstubb. Det gör skillnad...

Och snart kommer spel som nya God Of War och Days gone.

Can't look back now.

*slår förståss inte native 4k på PC, som dock behöver ett monster för minst 3x pengarna.

Tror jag absolut, har dock varken 4k-tv eller HDR (som även vanliga PS4 har stöd för) så största fördelen Pro hade gett är bilduppdateringen, där har dock utvecklare tydligt markerat sitt svaga intresse så det kan man ju inte räkna med.

Medlem

En av anledningarna till att xbox sålt sämre kan vara att de gick ut med att de skulle släppa en bättre xbox för över ett år sen...

Avstängd
Skrivet av Vercadi:

aha det som allt handlar om, vilket företag som säljer bäst? right?

Haha vilket märkligt perspektiv du har.

Sony är ett skitföretag, och exklusiva titlar förstör mer än hjälpa.

Jag tycker det är bra med exklusiva titlar. Då får dom som köpt en kass X-box skylla sig själv.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

"För ett tag sedan rapporterade vi om att Playstation 4 sålt i 60 miljoner ex världen över. Om de siffrorna står sig ungefärligt är 12 miljoner av dessa en PS4 Pro. "

Tog ni ledigt från matten i skolan?

20% är såklart sedan Pro släpptes.

Hade Pro kommit samtidigt som den vanliga PS4 hade eran uträkning stämt.

Avstängd

Blir så glad när jag hör att något konkurrerande bolag med MS går bättre, om det än så är en specifik produkt. Jag önskar så att varumärken som MS (ja!, Sony har lite bättre företagsklimat.) kunde gå omkull. Tänk om vi kunde slippa detta MS, vad välkommet och glädjande det skulle vara! Det tårar sig!

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Med cinematiska 30fps!

Bli inte som Digital Foundry's äckliga kommentarsfält.

Medlem

Xboxspelare väntar på Scorpio medan Sony nyligen släppt sin uppgraderade PS 4 pro. Konstigt att Sony säljer bättre än Microsoft just nu?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Danternas:

Xboxspelare väntar på Scorpio medan Sony nyligen släppt sin uppgraderade PS 4 pro. Konstigt att Sony säljer bättre än Microsoft just nu?

Just nu?

PS4 har sålt bättre sedan denna generation släpptes.

Medlem

slog till på ps4 slim för 1990 tidigare, tycker pro är på tok för dyr så sket i det.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Bli inte som Digital Foundry's äckliga kommentarsfält.

Har nämnt den vidriga fps'n på konsoler ett bra tag nu och vet inte hur "Digital Foundry's" kommentarsfält ser ut, då jag aldrig har varit där.

Den så kallade "nya generationen" är ett skämt och jag kommer alltid att påpeka det tills dom åtminstone kör på standard 60fps år 2017

Det är inget direkt nytt att skoja till det lite om dom nya konsolernas dåliga prestanda. Jo, det kanske är lite gammalt, men men.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag tycker det är bra med exklusiva titlar. Då får dom som köpt en kass X-box skylla sig själv.

Dom som köpt ps4, ps4 pro, ps4 vr, xbox one, osv osv får skylla sig själva. Konsolerna är ett skämt. Xbox one slim har iaf 4k blu-ray spelare så där finns ju mervärde. Finns inget mervärde i exklusiva spel. Riktigt tomt argument.

Medlem

Jag tror siffrorna misstolkats lite.

- Sony har idag sålt c:a 60 miljoner PS4:or inklusive Pro och Slim
- Enligt artikeln är det c:a 20% av alla PS4:or som säljs som är en PS4 Pro.
- Nu tog jag ett godtyckligt datum förra hösten men tidigt december 2016 hade man sålt 50 miljoner enheter.
- Ovan får mig tro det snarare är 20% av 60 - 50 miljoner enheter som är PS4 Pro, dvs c:a 2-3 miljoner.

Sony har knappt sålt totalt 12 miljoner PS4:or sedan Pro-modellen lanserades.

Redaktör
Skrivet av Margy:

"För ett tag sedan rapporterade vi om att Playstation 4 sålt i 60 miljoner ex världen över. Om de siffrorna står sig ungefärligt är 12 miljoner av dessa en PS4 Pro. "

Tog ni ledigt från matten i skolan?

20% är såklart sedan Pro släpptes.

Hade Pro kommit samtidigt som den vanliga PS4 hade eran uträkning stämt.

Ett nu korrigerat hjärnsläpp.


signatur
Medlem

Borde ni inte ha PS4 slim med i frågorna? #kränkt xD

Fast jag förstår att slim rent tekniskt är samma som PS4 (fast den är mindre och saknar optisk-ljudutgång)

Medlem
Skrivet av lackis:

Blir så glad när jag hör att något konkurrerande bolag med MS går bättre, om det än så är en specifik produkt. Jag önskar så att varumärken som MS (ja!, Sony har lite bättre företagsklimat.) kunde gå omkull. Tänk om vi kunde slippa detta MS, vad välkommet och glädjande det skulle vara! Det tårar sig!

Låter ju dock som en mardröm, man är van att använda Windows hemma i det vardagliga livet, men även i arbetslivet så använder man så mycket av MS-produkter att det skulle bli kaos om man var tvungen att överge dem... iaf ett tag.

Medlem
Skrivet av Margy:

Just nu?

PS4 har sålt bättre sedan denna generation släpptes.

Bättre nog för att vara en nyhet.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Avstängd
Skrivet av Halvars90:

Låter ju dock som en mardröm, man är van att använda Windows hemma i det vardagliga livet, men även i arbetslivet så använder man så mycket av MS-produkter att det skulle bli kaos om man var tvungen att överge dem... iaf ett tag.

Äsch!? Om viljan finns där, så går nog en övergång relativt smidigt, kunskapen finns nog där. Men det är klart vissa bolag där ute verkar ju bättre på att sabotera och kuva denna kunskap än att låta den blomma ut, så du kanske har rätt. Får ta juristexamen först, sedan lansera några av ca: 15 fullt fungerande os, som mycket väl går att göra crossovers mellan.

1
Skriv svar